Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jak nejlépe zabrzdit vývoj? Patenty na software! od Jerry III - V ankete mi chybela dalsi moznost - patenty...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 5. 2001 9:20

    Jerry III (neregistrovaný)
    V ankete mi chybela dalsi moznost - patenty na algoritmy ano, ale na podstatne kratsi dobu. IMHO by jeden rok bohate stacil, preci jen vyrobit a prodat SW neni tka narocny jako postavit fabriky a vyrabet neco hmotnyho.

    Mala poznamka k patentum v Evrope - pokud se nepletu tak MP3 kompresi ma patentovany jakysi ustav v Nemecku, to vam to evropanum nevadi? Pripada mi to dost pokrytecky (i kdyz za to nic nevybiraj, ale moznost tam je a v zacatcich soudem hrozili).
  • 14. 5. 2001 12:15

    Ladislav Zajicek (neregistrovaný)
    Huhuhu...patent na MP3 má americká firma Thomson Multimedia, která od Němců MP3 kompletně koupila. O Německu je mj. známo, že je tam patentováno nejvíc softwaru, i když tam právně žádné patenty na software neexistují (těžko je pak prosazovat soudně).

    V této souvislosti doporučuju pohled do European Software Patent Horror Gallery

  • 14. 5. 2001 12:30

    tomashr (neregistrovaný)
    Pokud se nepletu, tak Fraunhofer (tak se ten nemecky ustav jmenuje) i nadale kasiruje penize za L3ENC Codec, to je mimochodem asi hlavni pricina omezeni tohoto kodeku dodavaneho ve WIN XP na max 56kbit (do 56kbps je free).
    Jak je to s MP3 jako takovym mi neni uplne jasne, hodne prav vlastni opravdu Thomson, ale pokud vim, motaji se tam i dalsi naroky...
  • 14. 5. 2001 18:40

    Pichi (neregistrovaný)
    He. Mate predstavu, jak by dopadlo patentovani myslenky:
    Z vysledeku integralni, nebo sumacni transformace vyberu co chci a co zbyde zpetne trasformuji a pouziju.
    Nejenze by sly nekam vsechny kompresni algoritmy zvuku a obrazu a principelne by tim byly patentovany i vsechny filtry(treba i blbej hranovej filtr na zpracovani obrazku) a vubec. A urcite byl nekdo koho to napadlo prvniho a jeste ze si to nepatentoval.
  • 15. 5. 2001 1:38

    Pavel K. (neregistrovaný)
    "Pripada mi to dost pokrytecky..."
    Rozhodne to neni vice pokrytecke nez cely system USA. Fakt ti pripadaji tak uzasni? Asi ano, kdyz uz ti stihli vygumovat mozek natolik, ze pises "vam Evropanum". Koukam kam se hrabal komunismus pri vymyvani mozku, asi se inspiroval v USA, avsak porad to byl jenom slaby odvar.
    Pavel
  • 15. 5. 2001 12:58

    - (neregistrovaný)
    americké vymývání mozků má jedno podstatné plus - je dobrovolné :) proto je tak úspěšné
  • 15. 5. 2001 14:57

    Bev (neregistrovaný)
    Ve skutecnosti ale USA nejsou zdaleka prvni. Stejne postupy funguji uz nejmene 400 let, takze vsechny rezimy jsou technicky vzato plagiatori.

    Ze je americke vymyvani mozku "dobrovolne" je nejlepsi vtip, ktery jsem za poslednich padesat let slysel :))))))))
    Clovek musi byt ve strehu, aby nepodlehl, a hlavne se moc nepriblizovat k davum, protoze dav blbcu je nejlepsi prostredek k vymyvani mozku tech jednotlivcu, kterym jeste v hlave neco zbylo.
  • 16. 5. 2001 2:13

    Pavel K. (neregistrovaný)
    Necekal jsem sice na toto reakci, ale musim uznat, ze s (dosud k tomuto casu) dvema nazory naprosto souhlasim.
    Mimochodem termin "dobrovolne" vymyvani mozku se mi taky moc libi :-)). Ono to souvisi i tak trochu s jednim nazorem, co psal jisty clovek zde (myslim, ze to byl pan Zajicek - ale nejsem si nyni jist), ze kapitalismus je skutecne bezohledny vuci zemim tretiho sveta. A jak na pripadu pana "Jerry III" muzeme videt, tak to plati naprosto presne. Jeho mozek byl zblbnut relativne rychle, takze muzeme videt takove tendence typu "Vy, Cesi" nebo "Vy, Evropani", pricemz sam prisel ze zeme, ktera ma vzdelani lidi na lepsi urovni (muj osobni nazor, tak mne za nej hned nekamenujte), nez USA. Jenomze si neuvedomuje, ze kdyz ziska kvalitni vzdelani zadarmo a pak utece, tak se to tomu statu nevrati. Nelze se pak divit, ze USA bohatne - clovek s kvalitnimi schopnostmi, ktery tam prisel a US system do nej pri vzdelavani nevrazil ani dolar.....
    Takze dle meho zalezi jenom na tom, jestli ma nekdo na prvnim miste zebricku penize a nebo taky neco jineho. Chvalabohu se u nas zatim neobevuji sileni strelci na ulicich, tak jak je tomu v pripade USA - svobodne zeme...
    Takze nerekl bych, ze USA ma "propracovany" system patentu atd... USA umi predevsim vyborne zblbnout lidi a ziskat je (nevim cim - snad penezi, domnelou svobodou nebo mozna jejich laskou k praci). Podivejme se do minulosti na priklady: Albert Einstein, von Braun, ...., Jerry III,..:-)
    Pavel.
  • 16. 5. 2001 3:42

    Jerry III (neregistrovaný)
    Tak teda:

    1. Lepsi vzdelavaci system - asi proto pochazi vetsina novodobych vynalezu (vcetne treba PC nebo internetu nebo tech zminovanych leku proti AIDS) z USA. To asi vsichni chytri v cechach nedelaj nic (ok, kontaktni cocky a betonovy mosty). Co pro lidstvo uzitecnyho bylo v cechach za poslednich 50 let vymysleno?

    2. Ja bych ceskymu statu klidne svoje znalosti vratil, akorat ze o to nestoji a za kazdou cenu se me snazi presvedcit ze rok na vojne je to nejlepsi co jde se vzdelanyma lidma delat.

    3. Strelci na ulicich byli v cechach uz kdyz sem tam jeste byl. Ja si jich zazil vic nez ve statech. Ono to bude spis tim, ze vetsinu z nich nikdo neresil. Proste se o tom nevi, nemluvi a nepise a tak to vypada ze kriminalita neni.

    4. USA si aspon me ziskali svobodou. Mozna ji chapu trosku jinak nez vy, ale pro me je svoboda v tom, ze si muzu vybrat co chci delat a nikdo mi v tom branit nebude. Ja nevim proc si myslite ze vsem americanum jde o penize, to je totalni nesmysl, jsou tu lidi kterym jde jen o penize a jsou tu lidi kterym o ne nejde vubec. A obe skupiny si vcelku poklidne (klidnejc nez cesi a cikani) existujou vedle sebe. Nikdo nikomu nezavidi, ja nenavidim pristup kterej dodneska vidim ze zbohatnout se da pouze a jen podvodem, drtiva vetsina lidi je bohatejch protoze pracujou. Nechodej si odsedet 8 hodin denne, ale delaj, shanej investory, zakazniky, snazej se delat veci rychlejc, levnejc a lip.

    V cechach sem mel plny zuby veci jako treba nutnost nosit s sebou identifikaci (obcanku, pas mi ani policie ani banka neuznaly), nutnost se registrovat kdyz se clovek prestehuje, nutnost registrovat deti, do nebe volajici byrokracie na uradech, neochota prodavacek v KMartu mi dat igelitovou tasku na muj nakup, taxikari mlatici moje znamy, nezajem politiku o nazor jejich volicu, mam pokracovat?

    A sme tam kde sme byli ...
  • 16. 5. 2001 7:29

    Ladislav Zajicek (neregistrovaný)
    To je vsechno hrozne krasny. Ale - od valky Severu proti Jihu v USA zadna nebyla (akorat predtim jeste vyvrazdili Indiany). Z Evropy kvuli dvema valkam utekly (a byly do USA zavleceny) nejlepsi mozky a zalozily intelektualni potencial USA.

    V USA jsem byl dvakrat. Ve firemnich palacich na Manhattanu i mezi chudinou. V MS, CNN, i mezi bezdomovci s valecnymi zranenimi z Vietnamu. Neskutecne kontrasty mezi ultrabohatymi a naprostymi chudaky - tech je nepomerne vic a stale pribyvaji. Vsude stress, tempo. Boss je buh. Atd. atp. Nemam cas se rozepisovat. Vrele doporucuju IndyMedia.

    Samozrejme, ze Amerika ma mnoha plus. Ale videt ve vsem v USA jen naprostou dokonalost, je ulitle. Necini tak ani Americani samotni. Jedna z nejvetsich slepot je vnucovani americkeho modelu se vsim vsudy celemu svetu. O tom byly napsany uz tuny materialu a nebavi me to opakovat. Honba za vlastnenim vseho vsude je patologicka. Tzv. americka cesta - "embrace and extend" - je mi odporna, stejne jako spouste Americanu.

    Jinak jsem poznal dost perfektnich i inteligentnich Americanu. Dobre se s nimi keca a je s nimi sranda (na rozdil napr. od Britu). S tak vygumovanymi Americany, jako jsou nekteri Cesi, jsem se ale nesetkal (asi se mi nekam schovali:) S nadutci uz vubec ne. Amici prece jen maji urcity respekt k tem, kteri neco umeji, a nepletou se prilis do konkretnich veci, o kterych nic moc nevedi (vyjma nabozenskych fanatiku a politiku).

    Patenty na software a obchodni modely v americkem stylu ale nechci ani za nic.

  • 16. 5. 2001 9:00

    Jerry III (neregistrovaný)
    Lado pokud si neprecet celou tu diskuzi z nadavanim jsem nezacal ja. Bohuzel at napisu co napisu tak mi je vzdy vycitano ze neco nekomu nutim. Prestoze moje reakce byla jen o mym nazoru na patenty a ani ta nebyla prizniva soucasnymu stavu se nasli lide co se do me pustili ze sem zneuzil cesky stat a ze rikam vy evropani - a co mam taky rikat kdyz se evropanem necitim a lide jako Pavel K. me jen utvrzuji v tom, ze evropanem ani byt nechci. Nemluve o tom ze to co se citim byt je moje osobni volba pro kterou mam svoje duvody a nevim proc za to mam byt hanen tak jak jsem tady. Na anglicky mluvicim webu sem nikde nevidel diskuze ktery se zaobiraly puvodem nebo citenim prispevovatelu. Vzdycky se jde po nazorech a nikde sem nevidel uchylovani se k nadavkam na puvod, obcanstvi a pod.

    Jinak do veci co jim nerozumim se nepletu, ja na rozdil od tech co me (a USA obecne) urazi poznam obe strany mince. Zajimalo by me jestli treba Pavel K. nekdy studoval na americke univerzite typu MIT nebo Harvard. IMHO o americkem systemu vzdelavani nevi nic ale to mu nebrani mi nadavat, nemluve o tom ze z cech mam pouze gympl, na vysce sem ze statu krvoziznive sosal pouhe dva mesice. Nemluve o tom, ze ty toho taky o statech moc nevis, od valky severu proti jihu tu byla jeste jedna :) S Mexikem ... to jen tak na okraj ...
  • 16. 5. 2001 18:21

    Ladislav Zajicek (neregistrovaný)
    Nehledej chybu v reakcich lidi zeme, nad ktere a nad kterou se povysujes, a z kterezto zeme navic pochazis. Nesetkal jsem se s rodilym Americanem, ktery by se povysoval na Cesko nebo jine zeme zpusobem, jakym to delas ty. Z tve strany je to ubohe a je to presne ten duvod, pro ktery tady neni oblibena vetsina ceskych emigrantu. Na rozdil napr. od polskych emigrantu, kteri pro Polsko planou srdcem, at maji holy zadek, nebo ziji v palacich.

    Chyba je samozrejme na obou stranach, ale vyprovokovavat negativni reakce povysovanim se, je hodne hloupe. Delas to vsude a porad. Neco jineho je, kdyz se American hada s Americanem nebo Cech s Cechem o cokoli "lokalne citliveho". To je jejich vec (pokud nerozpoutaji obcanskou valku). Ale odejit odnekud jinam a odtud hlasat "vy tam jste takovi a makovi, zatimco MY TADY jsme super", je pitomost, protoze tim jen dokazujes, ze jsi mentalne zustal tim, co sam kritizujes, co ti doma vadilo, a nedokazes se od toho odpoutat.

    Poznal jsem inteligentni emigranty, kteri berou veci, jak jsou, a nad nikoho se nepovysuji. Samozrejme je jejich volbou, kde na svete chteji zit. Zakladem jejich uspechu kdekoli je skromnost (a dobry i vlidny humor), at se jim dari jakkoli dobre.

    Neco jineho je kritika zasahovani jednech zemi do jinych, at uz chteji cokoli, co lidi v te ktere zemi nechteji.
  • 16. 5. 2001 20:16

    Jerry III (neregistrovaný)
    Hmm, ty si jeste neslysel moje nazory na ostatni cechy co sem poznal tady ve statech, co? Musim uznat ze proti nim jsou vsichni co mi tu nadavaj prd :) Navic - nejak si nejsem vedom toho, ze bych se nad nekoho povysoval (psal jsem ze jsem pro patenty ale na podstatne kratsi dobu nez jsou dnes - kde je tam povysovani?). To ze zminuju veci ktery sou lepsi neni povysovani, naopak mi spis prijde to, ze utoky na me typu ze sem zneuzil to vynikajici cesky skolstvi jsou dost odvazny ...
  • 17. 5. 2001 1:44

    Pavel K. (neregistrovaný)
    Tedka nevim presne jak zacit novy komentar. Budu tedy radeji strucny. Souhlasim do posledniho bodu s tim, co napsal pan Zajicek v tomto i predchozim komentari. Zejmena pak s tim povysovanim se ze strany Jerry III. Totiz i ja jsem se setkal s tim, ze emigrant, ktery takovymto zpusobem se povysuje a nadava na svoji zemi, tak i tento utekl presne kvuli tem vlastnostem, kterymy sam nejvice oplyva. Takze jak rikam: sam bych komentare, ktere napsal L. Zajicek nenapsal lepe.
    A jeste maly vzkaz Jerry III - ja jsem netvrdil, ze vsichni Americani jsou spatni, ja jsem rikal, ze celkove vzato je spatny system jejich spolecnosti, za coz radovy Americani tezko muzou (ac ty tvrdis pravy opak - ty tvrdis, ze v USA politiky zajima nazor volicu atd.... fakt temto blbostem veris?). Sam jsem poznal nekolik amiku, kteri byly u nas a kdyz odjizdeli, tak: 1) breceli a nechtelo se jim pryc
    2) uznavali, ze u nas mame vetsi svobodu a ze nez k nam prijeli, tak si mysleli, ze jsme zeme na konci sveta, kde se jeste leze po stromech. Uznali, ze se mylili.
    Pavel.
  • 11. 12. 2006 15:52

    ZABRZDIT (neregistrovaný)
    ZABRZDIT
    ZABRZDIT
    ZABRZDIT