Kdyz se jeste vratim k rozhodnu o propojeni.
za nadhlasove pasmo se plati Telecomu nove zhruba 200,-Kc
Ja jsem linku uz od Telecomu zrusil.
Kdyz ted pozadam napr. Nextru o Adsl, co jim brani, aby ke mne zprovoznili prave jen tu ADSL, to nadhlasove pasmo.
(hlasove pasmo necham stale u Telecomu, a treba se jednou znova rozhodnu ho pouzit).
Je to technicky problem?
Nebo v zakone? (ale podle mne nikde neni zakazano zprovoznit jen nadhlasove pasmo - tim padem to je dovoleno.)
(4) Sdílený přístup k účastnickému vedení (SPV) nebo jeho úseku (SPÚ) umožňuje využívat nadhovorovou část kmitočtového spektra účastnického vedení nebo jeho úseku, přičemž
účastnické vedení bude nadále využíváno vlastníkem účastnického vedení k poskytování veřejné telefonní služby.
Z toho pro mne plyne, ze vlastnik dal muze vyuzivat vedeni k poskytovani verejne sluzby. Nikde ale neni napsano, ze mam povinnost tu sluzbu od neho prijimat (a platit).
Na druhou stranu vyraz "účastnické vedení bude nadále využíváno vlastníkem" je tez zavadejici, protoze z meho pohledu v soucasne dobe vlastnik linky vyuziva vedeni v rozsahu "0 minut a zadne cislo za 0 korun". A ja mu rozhodne nebudu branit, aby to tak "nadale vyuzival."
Vlastník linky se ale taky angažuje se svou technologií (kabely, ústředna...). Asi jako když Ti cestovka prodá zájezd do Internetu a sveze Tě v pronajatém autobusu. Budeš sešlapávat koberečky dopravce a drobit na jeho sedadla. Asi za to něco bude chtít, třeba používání hlasové služby :-)
NO ja bych rekl, ze jim porad zustava ta excluzivita na hovorove pasmo. Kdyz se rozhodnu, ze budu chtit taky volat,
budu muset pres ne. (to ze nedokazou nabidnout zajimavy tarif - to uz je jejich problem)