Ne ne, to se vyresi jeste jednoduseji, jako uz v hodne tzv. americky demokratickych zemich po kterych se opicime i v jinych vecech. Proste zrusim predplacenky a bude. Jeste aby teroristi z nich mohli volat, to se prece nemuze dovolit...
No respektive je nezrusi, jen se budou muset zaregistrovat,jinak je do roku zrusi...
V případě předplacených karet jsou data z roamingu k dispozici okamžitě a o údajné chybě operátora, díky které by se zákazník mohl dostat do záporného kreditu již vůbec nemá smysl diskutovat. To vše jsou "problémy" operátorů a ti by se s nimi také měli sami vypořádat.
Pokud si však nejsme jisti, tak se podívejme, jak je to s užíváním předplacených služeb již nyní a co by se mělo změnit po přenositelnosti.
V současné době, když chci volat z předplacené karty "co to jde", tak prostě volám a když mi dojde kredit, tak jsem dovolal. Nikdo se mnou neřeší, pokud se dostanu do záporného kreditu a ani by to nebylo možné. Pokud si nedobiji kredit, tak jsem dovolal definitivně. Budu-li si však chtít koupit službu od jiného mobilního operátora, tak si koupím novou předplacenou kartu s novým číslem a používám okamžitě služeb jiného operátora. Žádné omezení, že bych si nesměl koupit jinou předplacenou kartu, dokud mám na jiné předplacené kartě díky údajné chybě operátora "záporný kredit" tedy také neexistuje.
Po zavedení přenositelnosti budu mít právo si požádat o přenesení původního čísla. Nebudu však mít povinnost se nikde registrovat a nebudu tedy mít ani povinnost řešit nějaký "záporný kredit", který vznikl chybou účtování služby u opouštěného operátora.
Pokud bychom toto Eurotelem navrhované omezení přijali, potom by všichni mobilní operátoři v budoucnu nastavili své systémy tak, aby automaticky umožnili všem zákazníkům při provolávání zbytku kreditu také vyčerpat určitý "záporný kredit". Tím by operátor docílil potřebné pojistky, kdy by většina účastníků, kteří by před podáním žádosti o přenesení čísla chtěli nejdříve dočerpat svůj zbylý kredit byla v procesu portace zablokována s odůvodněním "záporného kreditu". Nebo by zákazník musel automaticky část jím uhrazeného kreditu nechat vždy propadnout, aby se náhodou nedostal do "záporného kreditu".
Potom stačí již pouze neumožnit dobití kreditu částkou nižší než X00 Kč a máme další bezdůvodnou bariéru v migraci předplacených zákazníků na světě.
no jasne zavolas na urcene cislo prijimaciho operatora. Plechova huba se te zepta "Opravdu chcete prejit k nam?" das jednicku a ses prevedenej (maximalne ti to rekne, ze mas malej kredit na prechod).
U předplacených karet je situace jednodušší - když nejsou smlouvy, opouštěný operátor nemůže bránit přenosu z titulu jejich nevypořádání, a měl by přijmout a potvrdit objednávku prakticky okamžitě. Dokonce by portace mohla být anonymní (zákazník by nemusel nutně sdělovat svou identitu). Problém ale může být se záporným kreditem (když zakazník protelefonuje více než je jeho kredit). K tomu může dojít buď chybou operátora, nebo kvůli roamingovým hovorům (účtovací data prý operátoři dostávají třeba i se zpožděním několika dnů). Přitom návrh regulátora dává operátorům právo nejprve zkoumat, zda zákazník nemá záporný kredit, a teprve pak potvrzují objednávku.