Jenom bych doplnil, ze mnohem castejsi pripad rozesilani spamu je ten, ze zakaznik ma spatne nakonfigurovany smtp server, pres ktery ty spamy posle nekdo jiny. Takove pripady resime denne - vetsinou okamzitym zablokovani prislusne adresy a naslednim kontaktovanim zakaznika.
Ano. Jednou jsem volal do jedné významné/velké plzeňské firmy, že jsme jim kvůli open relay konfiguraci jejich serveru zastavili poštu. Pán (prý jejich IT kontakt) absolutně nevěděl, o čem hovořím. Další rozhovor vypadal takto:
Q: ..a nemohl bych prosím hovořit přímo se správcem Vašeho poštovního serveru?
A: Já jsem správce serveru!
*nádech ....výdech*
Přednáška o základních principech mailu v prostředí inetu. (15 min)
To ja zase pamatuju jeden hovor s jednim lokalnim subproviderem, jehoz firewall branil jejich klientovi v provozovani klienta nasi aplikace, komunikujici pres UDP. Protoze klient nebyl dostatecne odborne erudovany pro tento typ problemu, resil jsem to primo ja s technikem toho poskytovatele. Po nekolika minutach hovoru s jsem obdrzel dotaz, ktery znel "A jaky je tedy vlastne rozdil mezi tim TCP a UDP ?". A pak cekejte nekde nejakou odbornou pomoc ... ;-)