To ja zase pamatuju jeden hovor s jednim lokalnim subproviderem, jehoz firewall branil jejich klientovi v provozovani klienta nasi aplikace, komunikujici pres UDP. Protoze klient nebyl dostatecne odborne erudovany pro tento typ problemu, resil jsem to primo ja s technikem toho poskytovatele. Po nekolika minutach hovoru s jsem obdrzel dotaz, ktery znel "A jaky je tedy vlastne rozdil mezi tim TCP a UDP ?". A pak cekejte nekde nejakou odbornou pomoc ... ;-)
Ano. Jednou jsem volal do jedné významné/velké plzeňské firmy, že jsme jim kvůli open relay konfiguraci jejich serveru zastavili poštu. Pán (prý jejich IT kontakt) absolutně nevěděl, o čem hovořím. Další rozhovor vypadal takto:
Q: ..a nemohl bych prosím hovořit přímo se správcem Vašeho poštovního serveru?
A: Já jsem správce serveru!
*nádech ....výdech*
Přednáška o základních principech mailu v prostředí inetu. (15 min)
Jenom bych doplnil, ze mnohem castejsi pripad rozesilani spamu je ten, ze zakaznik ma spatne nakonfigurovany smtp server, pres ktery ty spamy posle nekdo jiny. Takove pripady resime denne - vetsinou okamzitym zablokovani prislusne adresy a naslednim kontaktovanim zakaznika.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).