A ja si myslim, ze je to spatne, ze nejde menit operatora kazdy den podle napr. marketingove akce.
Operatori se totiz vetsinou zameruji na ziskani noveho zakaznika, a kdyz ho maji tak je jim ve vetsine pripadu nejake pece o nej suma fuk. Pocita s tim, ze zakaznik je konzervativni a co si jednou vybral uz kvuli komplikacim se zmenou nebude menit. kdyby ovsem zmena operatora byla jednodussi a zakaznici mene konzervativni, operator by se musel o sve zakazniky starat, a rozhodne by to prispelo k vytvoreni skutecne konkurenciho prostredi (a nejen u ADSL).
Nezapomente, ze spotrebitel je vzdycky ten slabsi a ma mensi moznost se branit.
no jasne.. ale zakaznik co pres jeho vytacky chce ADSL, zavola ISP a pak najednou zacne jednat s jinym, si tyhle problemy proste zaslouzil a byt prvnim ISP, zacal bych opravdu chtit explicitni souhlas a tucnou pokutu a dbal bych na dusledne uplatnovani obstrukcnich taktit :-). Verim, ze jini nevycurankove problemy jiz nemaji a spokojene vyuzivaji ADSL.
Jenze tady to byla evidentne chyba toho operatora. Pro proboha nejakym zpusobem nekomunikoval - treba mame spoustu objednavek, nestihame, prijedeme k Vam za 14 dni (samozrejme by to PR oddeleni zabalilo do "libive" zpravy), ale nejde preci delat mrtvyho brouka.
Rozhodnuti uvedeneho zakaznika povazuju za naprosto legitimni, a to mel jeste dost slusnosti, ze to operatorovi oznamil:
>Svou ústní objednávku u providera A. zrušil 6. dubna, a to
>telefonicky, a pro jistotu i písemně.
Proc se ani v tuto chvili operator neozval???
Jinak problem overit dostupnost/zavazna objednavka:
ja bych se treba bal vyplnit formular na titulni strance www.dsl.cz
musim uvest jmeno, referencni cislo = tak to vypada uz jako zavazna objednavka, pri tom je ten formular nadepsan: overit dostupnost.
A ty jsi spadl odkud? Ten clovek nesepsal zadnou smlouvu a pouze se telefonicky zeptal na moznost zrizeni ADSL. Sorry, ale tohle neni zavazna objednavka ;)))
a to jste zjistil kde ? NAOPAK, az pro ZAVAZNOU objednavku je potreba referencni cislo, resp. bez toho to nejde objednat. Pro checkDSLAM staci jen cislo HTS. Tudiz vsichni, kteri chteji pro zjisteni cislo i referencni cislo jsou potencialne ti, kteri to pak blokuji. Mame s tim bezva spatne zkusenosti.
Pan Z. by necekal tak dlouho, kdyby byl vice aktivni...i me se stalo, ze jsem cekal mesic nez mi adsl zridili, ale bylo to zpusobeno tim, ze v prvnich objednavkach tesne po 3. breznu byl velky bordel...ty 2 emaily mi dosli take, ale potom uz nic...sehnal jsem si tel. cislo na mistniho technika a tam mi bylo sdeleno, ze promerovani vazne delali a zpravu CTc posilali, ale uz jim neprisla odpoved...pry tam meli problemy z prvnimi objednavkami adsl prvni tyden nebo 14 dni tusim...takze jsem se domluvil s technikem na datu zrizeni a skoro 2 mesice vyuzivam plne ADSL a jsem s ADSL od IOLu spokojen...
A to je prave v tom. Prace ISP by nemela skoncit tim, ze vystavi formular na stranky. Pokud chce, aby zakaznik neprebihal jako kvocna, mel by se o nej taky odpovidajicim zpusobem starat. Pak bude zakaznik spokojenej a prechazet ke konkurenci ho ani nenapadne.
martian
BTW: Jak se Vám pozdává dashboard Nextry? Ně připadá takový velmi nedodělaný... A hlavně neposkytuje informace, které bych od něj očekával - třeba log mých připojení s nějakou základní statistikou, zprávy ohledně (plánovaných) výpadků a podobně....
Lojza
Pak je ovsem nutne zminit i povinnost zakaznika. Totiz za takovou sluzbu umerne zaplatit. Coz ty necele dve stovky co jdou ISP z celkove platby za ADSL nejsou. Od tech dvou stovek je totiz treba odecist naklady na konektivitu a dalsi veci. Myslim, ze na nejakou peci o zakaznika ti pak moc nezbyde.
Co je to za nesmysl? Zakaznik ma snad ve svobodne zemi jedinou povinnost a to platit vcas ucty. To, ze ma z ADSL provider dve stovky neni zakaznikuv problem a uz vubec ne vina. Koneckoncu si muze kazdy ISP zvysit cenu a zlepsit sluzby, ale to neznamena, ze za nizkou cenu si muze z (potencialniho) zakaznika udelat nevolnika.
Zakaznik ma pravo si vybrat a drzet hubu*a pak mate pravdu.. platit vcas ty ucty*Jak asi dopadne ten ISP co zvysi cenu, pritom ale defacto nemuze nabidnout nadstandard (navic mluvit o nadstardandu u ADSL je beztak pitomost.. Mate co jste chteli :-) nebo ne?
Ne, zakaznik ma pravo si vybrat a vyber zrusit, obzvlast pokud dosud nepodepsal zadnou smlouvu. Jak dopadne dany ISP je samozrejme otazka, ale o to mi az tolik neslo. Slo mi o to, ze zakaznik si zaslouzi v kazdem pripade alespon trochu slusne zachazeni. Blokovani linky na zaklade "predbezneho zajmu" a hra na mrtveho brouka sem urcite nepatri.
> Mluvit o nadstandardu je pitomost
No, pokud mate na mysli to, ze u nas jsou za nadstandard vydavany docela standardni zalezitosti jako je treba verejna IP adresa, tak s vami souhlasim.
> Mate co jste chteli
Jak kdo. ADSL v soucasne podobe je urcite pokrok, ale urcite to neni to, co by si vetsina z nas predstavovala.
1. Smlouvu je podle zakona mozno uzavrit i ustne...
2. Spustit system, ve kterem neni mozne objednavku zrusit nebo
zmenit muze jen naprosty BLB, ze CTc?
3. CTc ADSL NENI ADSL podle popisu toho, co ma ADSL ve skutecnosti byt, asi by to bylo mozne zalovat jako klamavou reklamu. Teda pokud si podle smlouvy skutecne kupujete ADSL a
ne jenom IP konektivitu prostrednictvim ADSL...
Takze si ve skutecnosti kupujete mozna neco jineho nez platite...
kdyz si koupite dva rohliky, tak z toho obchodnik ma treba 50h a musi zajistit regaly, osvetleni, personal...
proc to tedy dela?
200kc/mes provize mi (subjektivne) z preprodeje adsl prijde dost
No, nemyslím, že by zrovna rohlík byl příklad něčeho, na čem obchodník vydělává. Má ho proto, aby měl široký sortiment, protože pokud by ho neprodával, tak půjdete jinam. Ne každý totiž chodí nakupovat pouze rohlíky a jednou si k nim koupíte salám, jindy něco k pití apod. a tam už se vydělat dá. Já často nakupuju v Makru a když tu v potravinách vedle vidím stejné konzervy, salámy apod., akorát o 60-100% dražší než v tom Makru, tak si říkám, že při takovéto marži by ty rohlíky k tomu mohli dávat i zadarmo ;-)
IMHO velmi spatny priklad.. Neprodava jen rohliky, treba si koupite i syr.. Navic srovnavat rohliky a ADSL je blbost a to nemluvim o tom, ze rohliky si asi koupite a vypadnete, nemusite dealovat vycurankama, co budou zatezovat linku na 100% ajeste hackovat vsechny kolem
tohle presne jsem tim chtel rict. na necem vydelam a neco prodavam treba na nakladech, ale s tim, ze si tim treba vylepsim image nebo proto, az CT zacen nabizet lepsi podminky pro adsl (ja verim, ze k tomu jednou dospejeme), tak budu mit konkurencni vyhodu v tom, ze potencialni zakaznici me uz znaji. ale uz jsme u zase zpatky u toho, ze je potreba si sveho zakaznika hyckat. kdo vi jestli treba studentik, ktery dnes obraci kazdou korunu, nebude jednou rozhodovat o porizeni internetovych sluzeb pro velkou firmu...
m.
Dashboard není Nextry ani žádného jiného ISP. Je ČTc a podle toho, od jakého ISP máš přípojku se ti zobrazí jeho jméno ... Všichni to mají 100% stejné :-(
Myslim, ze slova "provize" a "preprodej" zde nejsou spravne. Predpokladaji totiz, ze vyrobek/sluzba jsou predavany zakaznikovi beze zmeny, coz v pripade ADSL neni pravda.
Cesky Telecom totiz za velkoobchodni cenu nedodava stejnou kompletni sluzbu, kterou Vy ziskavate od ISP. Zajistuje pouze prvni (maximalne 3) kilometry "cesty" po technologii ADSL (to jsou ty zverejnene velkoobchodni ceny, ktere mu plati ISP), pak dalsi "cestu" po sve siti mezi svoji ustrednou a ISP (za coz si nechava opet od ISP zaplatit navic). Nic vic, nic min.
ISP pak tuto (pouhou) cestu "doplnuje" Internetem (tedy tim, proc si to vlastne kupujete).
V analogii s rohlikem: Vy chcete posnidat, k cemuz tedy pekarna (Telecom) dodava suche rohliky a obchodnik (ISP) Vam je prodava vlastnorucne tucne namazane maslem a jeste se stara, jestli Vam chutna (uzivatelska podpora), za coz ma tech cca 200,- Kc (tj. cca 12%) z celkove ceny :-))
Ok.. moc hezke.. chybi mi priklad co by me presvedcil.. Uvedte ho prosim podle nasledujici matice.. ISP.A vs. ISP.B ... a nejlepe hned vice takovych prikladu
Ohledne puvodu jednotlivych casti "snidane" si dovolim doporucit zajimavy studijni material od Ceskeho Telecomu :-)
http://telecom.wholesale.cz/dokumenty/zip/rao.zip
Priklady iniciativy ISP se opravdu musi omezovat jen na "tloustku a kvalitu masla" :-), tj. napr. pevna/dynamicka IP adresa, kvalita internetove konektivity daneho providera do NIXu a zahranici, velikost mailboxu (pripadne s antivirem a antispamovym filtrem) a WWW stranek (coz oboji taky zajistuje ISP), opticka mys pri objednani apod. :-)).
ADSL (rohlik) je totiz opravdu vsude stejny (ze stejne pekarny).
Mam trochu problem s pojmem preprodej adsl. ISP zajistuje konektivitu do internetu. Narodni i mezinarodni. Resi veskere papirovani s vami. Ucty, vymahani pohledavek, zarizovani modemu a technickou podporu. To vse za cca 200 Kc mesicne. Jestli vam to pripada moc. Nechte si z toho jenom stovku a adsl mi nabidnete levneji nez ostatni a kdyz k tomu pridate perfektni nonstop suport na vyhrazenych linkach, mobilu, mailech, icq, tak k vam urcite prijde mnoho lidi. Ted uz staci jen domluvit se s telecomem, ze je budete preprodavat.