Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jak vás nejen Facebook může znát lépe než vaši nejbližší od Rafael van Horn - https://securehomes.esat.kuleuven.be/~gacar/sticky/index.html (dále na "Read the paper") Pro zájemce doporučuji...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 1. 2015 1:36

    Rafael van Horn (neregistrovaný)

    https://securehomes.esat.kuleuven.be/~gacar/sticky/index.html (dále na "Read the paper")

    Pro zájemce doporučuji odkazovanou studii (anglicky), která pojednává o třech vybraných metodách pokročilého trackování uživatelů, proti kterým se momentálně relativně obtížně brání. Jedná se o canvas fingerprinting, evercookies a cookie syncing.

    Už při letmém pohledu na jejich princip je jasné, že je v tomto oboru odvedeno opravdu hodně práce a metody se stále zdokonalují. A už současný stav trackování je nejen daleko za představami běžných uživatelů, ale i za možnostmi efektivní obrany ze strany pokročilého uživatele, pokud tedy předpokládáme rozumné využívání služeb. Je jasné, že pokud internet a jeho nejběžnější vymoženosti nepoužíváme, vyhneme se zanechávání digitální stopy, ovšem naskýtá se otázka, zda-li je vůbec možné internet běžným způsobem využívat a přitom se sledování efektivně bránit.

    Dodávám k diskuzi o šumu (~dám lajk i tomu, co nemám rád, mohu to myslet ironicky atp.): Ano, tento šum existuje, ale obecně i velmi jednoduché algoritmy strojového učení ukazují, že v masovém měřítku je efekt tohoto šumu relativně nízký a algoritmy úspěšné. Celkem snadno vytvoříte k zadanému algoritmu příklad, který ho zmate, ale vezmete-li zpracovávaná data (jichž je velké množství) jako celek, pak tyto algoritmy dosahují docela vysoké úspěšnosti.

  • 21. 1. 2015 11:24

    Martin P.

    Ad šum z které strany to myslíte komerční cílení reklamy\zboží \služeb? Nebo z pohledu psychologického dělení a škatulkování lidí o čem byl ten článek?

    Jednak už se několikrát provalilo, že lajky a fanoušci stránek byly z víc než 50% nakoupení . To myslím že zanedbatelný šum není

    další vec jen že like můžete dát nebo se stát fanouškem u obsahu který jste nikdy nenavštívil. Tedy lze dát like stránce aniž jí navštívím.

    To je významový rozdíl dost velký.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).