Vlákno názorů k článku Jak vybrat firmu, která fatálně selže při spuštění nového Registru vozidel od TETRA - http://www.kmitocty.cz/tetra/tetra.html

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 7. 2012 9:21

    TETRA (neregistrovaný)

    Od roku 2014 musi byt v cele unii u vseho rozpoctoveho ze statniho v norme ETSI (TETRA/TETRAPOL), nic jineho.
    TETRU provozujem na stredni Morave a byl jsem hlavni operator v MRS TETRA v Praze.

    TETRA je v cele unii, existuje roaming stejne jako u GSM. Terminaly jsou nejlevnejsi vzhledem k desitkam milionu uzivatelu v celem svete.
    http://www.tetramou.com/
    http://www.ok1mjo.com/all/tetra/Motorola-Dimetra/MRS_pokryti2007.jpg

    MOTOTRBO se musi do 2 let vypnout pokud to chteji platit ze statnich penez.

  • 13. 7. 2012 8:22

    x (neregistrovaný)

    Jeste je treba zminit, ze prisluny sef pro personalistiku si samo vyplati par mega na premiich, nebot usetril na lidskych zdrojich.

  • 13. 7. 2012 1:32

    P2010 (neregistrovaný)

    Ale kdepak. Zadavatel plati nesmyslne castky (cca az 500 tisic mesicne za cloveka) agenture, ktera pak najima OSVC otroka za 40 tisic mesicne. Zadavatel ma znacne naklady (= danova uspora), agentura znacne zisky a male naklady, protoze otroka ktery jim (casto nevedomky) cele tohle divadlo umoznuje a dela tu praci sedre z kuze.

    Zadavatel a agentura se vzajemne potrebuji, protoze obema to dela dobrou sluzbu. A kdyz agentura dani nekde jinde, tak se pak o vysledek treba podeli. Jen ten otrok, kterou tu praci ve skutecnosti udelal, z toho nema prakticky nic.

    Ze by davalo smysl, aby si zadavatel radeji najal "otroka" primo bez zbytecne agentury treba jen za 100 tisic mesicne ? Ten by byl pak urcite spokojenejsi. Ale to "nejde" ... agentura pry poskytuje jakesi zaruky :-)))) A to je konec pohadky. Tim nenaznacuji nic konkretniho, jen spekuluji ...

  • 12. 7. 2012 23:23

    Vývojář lékárenského systému (neregistrovaný)

    Áááá, tady se někdo potkal s Aquasoftem :D Teď už to i docela funguje, ale z počátku to bylo fackt peklo. SÚKL si tehdá docela nas.al všechny dodavatele lékárenských IS, protože ta arogance, s jakou s námi jednali, to byla fackt pecka. Byli jsme pro ně velmi obtížný hmyz, až nakonec někdo na SÚKLu pochopil, že bez vývojářů ostatních systémů to fackt nepůjde. Proboha vždyť oni ani snad neznali nic o XSD schematech, protože to co vyplodili byl humus.

    Na SÚKLu jsou ale opravdu experti. Jestli si myslíte, že třeba SÚKLem vydávané číselníky jsou v rozumném formátu, rovnou na to zapomeňte. Když jsem na jednom loňském setkání výslovně upozorňoval že XML je tu s námi již před rokem 2000, koukali na mě jak z jara, protože předtím jinému vývojáři tvrdili, že XML je příliš nové. Mám podezření, že ten číselník vzniká jako jedna sdílená Excelovská tabulka.

  • 12. 7. 2012 20:03

    Trident (neregistrovaný)

    Aktualne co resim tak podobne to mate treba s napojenim z pozarni signalizace na krajsky HZS. Co kraj to jine technicke reseni, jine radiove spoje, jine protokoly a to jina firma se kterou ma HZS daneho kraje smlouvu. Zadny standard alespon v CR. Zadna svoboda volby firmy nebo pripadne montaze schvaleneho zarizeni. Ale hezky vsimne kazde firme.
    Tohle az nekdo zacne resit;)

  • 12. 7. 2012 18:25

    x (neregistrovaný)

    Autokont pokud vim dela i pro CEZ - vsechny ITky propustili a plati desetinasobek (+-) za outsource. A vymena klavesnice je na mesic .... to jen tak pro pobaveni.

  • 12. 7. 2012 15:29

    MAR (neregistrovaný)

    To je docela zajímavý. Vítkovice IT mají asi slušnou tlačenku. Provozují např. systém komunikace mezi lékárnami a SUKLem (Státním ústavem pro kontrolu léčiv). Funguje to tak že na poslání prodejních dat z lékárny musíte zakoupit speciální Cisco router který ty dávky posílá. To je pro lékárnu povinné. Vzhledem k počtu lékáren v ČR si dodavatel asi přišel na slušné peníze, že? K routeru ale nemáte přístup, to dělají Vítkovice IT. Kolik jim za to asi SUKL platí? Navíc to moc nefunguje. Když ale lékárna nepošle data, dostane flastr. bez ohledu na to že do routeru nemá přístup. Další super systém státní správy. Asi je potřeba podívat se kdo za danými společnostmi stojí.

  • 12. 7. 2012 12:38

    MoB (neregistrovaný)

    To je těžké... stejně jako jsou basy plné nevinných lidí, tak i jeden každý ministr - nebýt cílem diskreditací a trapné závisti členů jiných partají - by zářil jako druhé sluníčko a rozséval dobro, kam by vkročil. Pravda, vždycky to nějak zkazí troubové a tulpasové, kteří tam úřadovali před ním a po něm, protože ON měl všechno v naprostém pořádku. Ach, jak je ten život těžký... (Je dost poznat ironický tón?)

  • 12. 7. 2012 10:27

    VV (neregistrovaný)

    Viz https://www.facebook.com/bartavit

    Pokračujícím tématem těchto dní je zpackaný tendr na centrální registr vozidel. Ministr dopravy Pavel Dobeš do médií vypouští další a další nepravdy a snaží se odvést pozornost od svých pochybení. Rozhodl jsem se tímto deníkem uvést věci na pravou míru.

    Za mého působení na ministerstvu dopravy a za působení Radka Johna na ministerstvu vnitra bylo v koordinaci těchto dvou rezortů uvolněno 300 milionů z evropských prostředků pro ministerstvo dopravy, mimo jiné i na nový registr vozidel. Toto financování bylo pro ministerstvo dopravy, které mělo registr převzít, velmi výhodné, uhradilo by jen 15 % a zbytek by šel z IOP (Integrovaný operační program). Tehdejší náměstci Šmerda na dopravě a Moroz na vnitru také domluvili posunutí termínů tak, aby se prostředky stihly řádně a včas vyčerpat.

    Já jsem tedy pověřil mého tehdejšího náměstka Radka Šmerdu a šéfa informatiky Ivo Rosypala, aby připravili otevřené výběrové řízení na nový registr. Cílem bylo využít co nejvíce evropských peněz a ušetřit prostředky z národních zdrojů. Úsek pana Rosypala, kterého jsem na MD přivedl já, toto výběrové řízení v mašličkách připravil, já jsem jej však už bohužel nestihl vyhlásit.

    Pavel Dobeš měl tedy po svém nástupu připravenou nejen alokaci finančních prostředků, ale i veškeré podklady nezbytné pro vyhlášení otevřeného výběrového řízení. Není tedy pravda, že bych v této věci nekonal, opak je pravdou!

    Pavel Dobeš měl do prosince čas toto výběrové řízení vypsat. Neudělal to, a naprosto tak promrhal drahocenný čas, který měl. Proto byl registr nakonec narychlo zadán bez výběrového řízení společnosti ATS, která na MD provozuje předražený systém IMIS, dodaný ještě za éry Aleše Řebíčka.

    Zajímavý je také fakt, že na hrozbu kolapsu registrů jsem upozorňoval už před časem ve svém deníku nejen já, ale že obavu ze spuštění nového registru a jeho nefunkčnosti mělo i ministerstvo vnitra, které doteď provozovalo starý registr.

    V rozhovoru s mým nástupcem Šmerdou jsem se dnes totiž dozvěděl, že MV nabízelo MD krátce před spuštěním nového registru resortu dopravy možnost prodloužení funkčnosti starého systému, protože existovala důvodná obava, že nový systém nebude fungovat řádně, a to i přes zcela nestandardní týdenní odstávku obou systémů, které dalo MD luxusní časovou rezervu pro případné testování. K tomu však patrně nedošlo.

    Pikantní na celé věci je, že oněch 300 milionů i nadále leží uvolněno na ministerstvu vnitra a nyní čekám, že bude narychlo vymyšlen nějaký zbytečný systém, na který by se prostředky daly použít, jen aby se peníze vyčerpaly. Takový však bohužel bývá osud mnohých evropských peněz.

    Bez zajímavosti také není, že na ministerstvu se před časem změnilo zadání a byl jasně dán požadavek spolupracovat s IT společnostmi z Moravskoslezského kraje: Vítkovice IT solutions a.s. (blízké šéfovi Vítkovic) a společností AutoCont. O tom jsem však již psal před měsícem ve svém deníku...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).