Také jsme narazili na problém s rodným číslem. Přihlásili jsme se přes DS PFO a založili DIS+. Vyplnili jsme daňové přiznání, včetně rodného čísla, které bylo prázdné, ale šlo zadat. Narazili jsme ale na nepropustnou chybu, že rodné číslo není vyplněno.
Pomohlo až uložení a znovunačtení z přehledu rozpracovaných formulářů. Pak už bylo rodné číslo šedivé a tato chyba se nehlásila.
Nejspíš dotažení některých údaju nějakou dobu trvá. Sada dotažených údajů také možná záleží na způsoubu přihlášení (a možná i typu DS).
Další hlášení jsme měli kvůli neshodě počtu zaměstnavatelů a počtu příloh, přičemž přílohu stejného typu nelze jednoduše vložit vícekrát. To bylo naštěstí propustné. Vysvětlení, jak to řešit, také moc jasné nebylo.
Mám stejnou zkušenost.
Po různých pokusech jsem nakonec dostal od podpory tuto radu.:
===========
Stáhněte prosím XML soubor s podáním na PC a odhlaste se z DIS+. Formulář si (jako nepřihlášený uživatel v DIS+) otevřete v EPO a načtěte XML soubor, doplňte prosím rodné číslo a poté klikněte v menu na možnost ODESLÁNÍ PÍSEMNOSTI.
Na stránce ODESLÁNÍ PÍSEMNOSTI zvolte možnost, kterou jste se přihlašovali do DIS+, tedy buď pomocí OVĚŘENÍ IDENTITY S VYUŽITÍM NIA nebo pomocí OVĚŘENÍ IDENTITY PŘIHLÁŠENÍM DO DATOVÉ SHRÁNKY a klikněte na tlačítko PODAT.
============
Problém je asi v tom, že když člověk ještě nepodával daňové přiznání, není rodné číslo v systému daňové správy a tak se asi ani po přihlášení nenačte. Přestože jiné údaje o poplatníkovi jsou načteny automaticky. Stačilo by, kdyby položka nebyla šedivá a bylo by po problému. Nebo někde zmínit, že nový poplatník má formulář nejdřív vyplnit bez přihlášení a e-identitu použít poprvé až při odeslání hotového formuláře.
Asi to nikoho pro nového poplatníka nenapadlo otestovat.