Drobná oprava: údaj 3 331 nejsou návštěvníci, ale návštěvy:
Podle obecných pravidel se jedná o návštěvníka rozlišeného pomocí IP a cookie za určitou dobu. Podle pravidel používaných ve světě je tato doba 30 minut. To znamená, že pokud se uživatel ze stejného počítače vrátí po 30 minutách na stránku zpět, je znovu započítán.
Zdroj: metodika Toplist.cz
2. Jestliže jsem to správně pochopil, tak jste za 10 000 Kč získal 3331 návštěvníků. Podle metodiky Toplist.cz je návštěvník započítán znovu, pokud přijde na web za 30 minut po své první návštěvě.
Nechal jsem si v Google AdWords odhadnout, kolik by stálo jedno kliknutí v případě slova "výlet" a "výlety". Jeden klik by vás v případě slova "výlet" zřejmě vyšel na 1,68 - 2,91 Kč. Pro slovo "výlety" vás vyjde jedno kliknutí na 1,60 - 3,00 Kč. Odhad není zcela přesný, protože záleží na textu vaší reklamy, konkurenci, míře prokliku a úspěšnosti vašich reklam.
Za 10 000 Kč jistě získáte v Google AdWords mnohem více návštěvníků vašeho webu. Navíc si můžete velmi přesně změřit konverzní poměr. To znamená, že zjistíte velmi přesně, kolik vás stál jeden návštěvník.
Článek byl dokončen a odeslán redakci Lupy v polovině září, kdy stránky Emailingu fungovaly. Bohužel v tuto chvíli jsou nedostupné.
V minulosti jsem vyzkoušel řadu reklamních systémů. Nicméně tento článek si neklade za cíl porovnávat jednotlivé systémy (to by byl také 3x delší), ale shrnout metody, které se mi osvědčily při propagaci svých serverů.
1. Pro měření přístupů z reklamního e-malu byl použit systém Toplist.cz.
2. Cena reklamního sdělení závisí na cílové skupině a počtu oslovených uživatelů. Za oslovení všech uživatelů v databázi (přes 100 tisíc) je cena cca 10 000 Kč. Bylo to uvedeno na stránkách Emailing.cz, proto jsem to do článku přímo nenapsal.
A článek vyšel zrovna když Emailing "přechází na nový server" tudíž je nedostupný :-) to je pech co?
Článku chybý porovnání více systémů, autor zjevně z každé možnosti zná pouze jeden systém (viz bannery, pouze billboard) i když je nejlepší, pro každý web je vhodný jiný systém reklamy a jiné možnosti ...
V článku jsem nenašel cenu za reklamní kampaň v systému Emailing.cz. Je sice hezké, že autor článku získal 3 331 "uživatelů" (podle jaké metodiky - NetMonitor, Navrcholu, iAudit?), ale pro zhodnocení úspěšnosti kampaně je klíčová cena za jednoho návštěvníka.
Dále bych místo "Registrace do vyhledávačů" hovořil o registraci do katalogů. Některé vyhledávače typu Google sice mají v nabídce registrační formulář pro přidání webu, robot vyhledávače ovšem většinou přijde sám.
Systém výměny bannerů se mi poslední dobou vůbec neosvědčuje. CTR bannerů klesá, takže bych většinou pouze zobrazoval reklamu a za to získal pár kliknutí. Vhodnější je ruční výměna odkazů nebo systém pro výměnu textových odkazů.
Účast ve webových diskusích přinese (podle návštěvnosti diskuse) jen pár nových návštěvníků. Daleko více návštěvníků získá provozovatel webu díky optimalizaci pro vyhledávače.
Velmi přínosné jsou také různé RSS přehledy typu Pravednes.cz, Weblogy.cz, Kratce.cz, Clanky.cz, Rss.Pooh.cz apod. Vyplatí se tam zaslat RSS.
Návštěvnost ještě pomáhají zvýšit čtenářské blogy. Tam ovšem platí, že velmi záleží na kvalitě obsahu. Bloggerů je spousta, ale jen velmi málo blogů je skutečně kvalitních.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).