Jako dite jsem cetl od Bratri Strugactich o dobyvani vesmiru, ci od Clarka Vesmirnou odyseu (radeji ani nepisu to datum), a ejhle, vsechno je jinak, misto toho tu mame pocitacovou sit, o ktere nebyla tenkrat nikde ani zminka, a vesmirne mise jeste dlouho nebudou....
Asimovych Robotu se asi taky jen tak nedockame, kdyz vezmu fakt, ze v soucasne situaci jsme radi, ze notebook vydrzi 3 hodiny..
V 90 letech mne nadchnul Travnikar a jeho vize virtualni reality. A ejhle, o virtualni realita je v soucasne dobe out a misto toho jsou v mode sirokouhle monitory....
Nemuzu si pomoci ale poslednich 5 let vyvoj PC a i Her stagnuje. Co se do toho pustil naplno marketing, tak tu mame hry, ktere se daji dohrat za 1 den, zato ale zaberou nekolik DVD (a vyzadujou co nejrychlejsi grafiku, ktera je stejnak po roce zastarala)..
A ja na spectrum, amigu a jak jsme pařili hry, nad kterými by dneska všichni ohrnovali nos, ale nám to přišlo jako ta největší bomba a kdo neměl počítač , byl out :-)
Jinak ke Clarkovi... měl jsi číst knížky od zakladatele cyberpunku Gibsona, ten viděl budoucost neuvěřitelně přesně a hodně se držel při zemi - tušil ze vývoj půjde směrem sítě a zmenšování, spíš než dobývání kosmu...
.. a podobne ako p.k.dick sa sekol s japanocentrizmom.. nuz z japonska sa nestala supervelmoc a predpoved japonskej ekonomickej nadvlady nakoniec tiez trafila mimo..
ale aj tak sa mi neuromancer pacil a pre fanusikov sci-fi dobra sprava - vychadza film "a scanner darkly"
Přesně tak.
Je skvělé, že velká část hráčů jen pasivně nepřijímá, co jim je servírováno, ale také dokáží sami vytvářet nové věci. A tím samozřejmě i zpětně ovlivňují herní vývoj... (kupříkladu široká komunita lidí vytvářející mody do her de facto 'donutila' vývojáře, aby začali tyto nástroje přímo přikládat jako součást her a modderům tím práci výrazně usnadnit. Reakcí na tvorbu herních filmů /machinim/ byla třeba hra The Movies...)
jj tenhle klip uz je celkem znam mezi wow komunitou, ovsem puvodni tvorba je pouze klip, samotna pisnicka je dilem nejake americke kapely, uz si nemohu vzpomenout na jmeno
(vsichni): Internet is for porn
(nezna divka): ale ne, Pepo ty jsi mi preci vcera poslal romantickou e-pohlednici
(Pepa): ano, poslal
(hrubian): ale zeptej se ho co delal potom
(nezna divka): ooo ne, ze to neni pravda
(Pepa): *prikivuje*
(vsichni): Internet is for porn
Možná spíš jde o muzikál: http://en.wikipedia.org/wiki/Avenue_Q - trochu mě zklamalo, že to nedělali celé, ale i to video se jim povedlo docela hezky, takže OK. A ta závěrečná výuková lekce (stvoření Minotaura), ta určitě v muzikálu nebyla. ;-)
To je pravda, obecně se dá říci, že autoři sci-fi se ve většině případů docela 'sekli'. Mnoho vynálezů, které předpověděli, stále neexistuje; a naopak tady máme věci, které nikdo nepředvídal... ale 'vo tom to je', technický vývoj je jedno velké překvapení a těžko se dá s určitostí tvrdit, kam se bude vyvíjet (a jak rychle).
Nicméně ačkoliv se také tak trochu řadím mezi mírné skeptiky (a nostalgicky pokukuji po 'starých dobrých hrách'), přesto si nemyslím, že by vývoj počítačů a her úplně stagnoval.
Co se týče počítačů, 64-bitová architektura a multi-core technologie jsou rozhodně zajímavé a jistě v sobě mají nemalý potenciál (pokud nebude marketingem zneužit stylem "na tuto hru je potřeba sedmijádrový procesor a alespoň čtyři grafické kartky do advancedSLI").
A hry? Za těch zmíněných pět let prodělala ohromný skok třeba fyzika (o grafice ani nemluvím, protože to také nepovažuji za prioritu). A také se konečně objevují i nové technologie ovládání: od různých senzorů (Wii, EyeToy) až třeba po biofeedback či VR (byť tyto alternativní způsoby zatím využívají buď zejména majitelé konzolí, a nebo se teprve jedná o experimenty).
Ostatně jak jsem již psal, nevidím tu budoucnost přímo růžově, ale aspoň malinko narůžovělá snad být může ;-)
Hmm, tak zrovna fyzika mi neprijde nejak pokrokova, vypada to sice "lip", ale jeste sem nevidel hru, kde by fyzika byla k necemu dobra. maximalne se v nejakym demu ukaze jak de hodit plechovku, pripadne jak se pekne pohybuji retezy, ale na vlastni hru to nema efekt vubec zadny.
A s novinkami typu Ageia to vypada taky blede, misto aby vyuzili fyzikalni kartu ke generovani prostredi s vlivem na prubeh hry, tak se bude jen vyrabet vic castic a polygonu pro efekty, ktere zadny vliv nemaji.
viz. napr puvodne slibovana znicitelnost budov v BF2, neprijde mi moc pokrokove udelat miliontou verzi tehoz, a opakovat dokola tytez chyby, jako ze tank neprostreli/neprojede dratenym plotem a pod. Hlavne ze vybuch ma misto 10 tisic 10 milionu castic.
Mno, zrovna fyzika mi přijde jako mnohem důležitější krok než lecjaké nové grafické efekty. Jde totiž o to, že to přispívá k mnohem větší uvěřitelnosti a realističnosti (než zcela neinteraktivní prostředí, kde se s ničím nedá hnout).
Ostatně právě výtečná práce s fyzikou se podle mého názoru postarala (mimo jiné, samozřejmě) o veliký úspěch například hry Max Payne 2. A 'k něčemu dobrá' byla fyzika jistě i v dalších hrách - například Half-Life 2, který na práci s Gravity Gunem postavil nemalou část hratelnosti (a podle mého názoru to byl docela dobrý tah).
Co se novinek typu Ageia týče, souhlasím. Mě osobně se tato technologie, respektive tendence vydělovat specializované karty, vůbec nelíbí. To je přesně situace, kdy se do toho pustil marketing a já bych se velmi nerad dočkal doby, kdy se budou prodávat speciální karty na práci se shadery, karty na počítání dynamických stínů nebo podprocesory přímo na výpočet AI... To budeme mít za chvíli doma zase sálové počítače jako ze 60. let...
Co se posledniho odstavce tyce, takovehle hry tu byly i pred deseti lety - pomer tech skutecne kvalitnich k celkovemu mnozstvi je porad zhruba stejny. Jenze na 7th Guest nebo Daedalus Encounter si dneska stezi nekdo vzpomene.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).