Síla MMORPG stojí a padá na interakci hráče s ostatními hráči. Troufám si tvrdit, že to je nejsilnější aspekt těchto her. Hráči tam hrají ani ne tak kvůli hře samotné, ale kvůli výpravám a pokecu s přáteli a známými...
Schválně si to vyzkoušejte; začněte hrát nějakou hru na zcela neznámém serveru (nejlépe kde ostatní hráči mezi sebou hovoří cizím jazykem) - tím pádem padá nějaká rozumná interakce s ostatními a je možné se soustředit jen na samotnou hru... a ona to je nuda, což? Monotónní questy, nekonečné 'expení', mezitím nějaké to otravné běhání sem a tam či odpočívání... a s nikým si člověk nemůže popovídat. Pak si člověk uvědomí, že ta *hra sama* není nijak zvlášť zábavná...
Ale když se hraje na oblíbeném serveru, kde je v kteroukoliv denní či noční hodinu aspoň pět kamarádů, tak to je hned o něčem jiném. A hráč si záhy uvědomí, že v online světě strávil šest hodin a vlastně neudělal ani jeden quest - jenom se tak flákali a povídali si... ale byla to zábava!
A o tom to je: MMORPG hry samy o sobě nejsou nijak skvělé - slouží jen jako 'hřiště' pro jednotlivé hráče a ohromná síla těchto her tkví právě v interakcích těch hráčů. Protože běhat tam sám, to nikoho moc nebaví... Takže hráči si de facto vytvářejí své vlastní příběhy a hrají si sami se sebou - a to je samozřejmě výborná věc, ale je to také převelice 'snadná cesta' pro autory, kteří si nemusí lámat hlavu s nějakými epickými příběhy, skriptováním, umělou inteligencí a podobně...
Ano, je dobré, že máme hry jako World of Warcraft, Lineage II, Guild Wars, Star Wars Galaxies a podobně... ale je třeba, aby také dále vycházely hry typu No One Lives Forever, Mafia, Max Payne, chystaný Alan Wake a podobně, protože nabízejí zase zcela odlišný herní zážitek (ale co se výdělku týče, se zmíněnými MMORPG se jen těžko mohou měřit).
Je fakt, ze hrat online je svym zpusobem velke + samo o sobe, protoze clovek nehraje proti tupe AI a protivnik muze pouzit prekvapivy manevr/taktiku. Ale znam jen minimum her, ktere to umoznuji, drtiva vetsina proste donuti hrace k predpokladanym postupum.
ale jo prinaseji spoustu novych veci. Vzdy celou hrou se prilina pribeh a dlouhe serie questu take maji zajimavy pribeh. Plus kazdy dungeon je vlastne hra sama o sobe, na kazdeho bosse je treba mit jinou taktiku.
Treba souboj s bossem, ktery na zacatku nabufuje celou partu na xtremni silu, ale na cely souboj mate jen 3 minuty pricemz kazdych 30s zabije jednoho tanka. Je velice zajimavy.
Pravda, nicméně s MMORPG přichází i jistá rizika. Například mne osobně trochu trápí fakt, že tyto MMORPG hry nepřinášejí už vůbec nic nového. Tvůrci vlastně vytvoří jen svět, pravidla a generované questy, a hráči si své příběhy vytváří sami (díky interakci mezi sebou). Tvůrci se tím pádem nemusí namáhat nějakými pokusy o děj či narativní příběhy. Nezajímá je fyzika, interaktivita, AI... jednou za čas maximálně vypustí datadisk s novými generovanými potvorami a tím jejich invence končí...
Tím tedy chci říci, že MMORPG je sice výtečná věc (a je to alespoň něco nového, co je navíc i velmi úspěšné), ale nemělo by to 'vytlačit' i ostatní hry, které jsou zaměřené na sigle player.
ted to trochu vylepsuji MMORPG (masive multiplayer online role playing game)hry, kterym se na PC docela slusne dari (Everquest 2, World of Warcraft, Guild Wars, ...).
To je fakt, bohuzel poslednich par let to jde s hratelnosti pekne do ... . Vsichni jen "zlepsuji" grafiku (casto to vypada uplne stejne jak pred 5ti lety, jen to chce 1000x vykonejsi HW), ale o hratelnost se nikdo nestara a pak vsichni breci, ze prodeje klesaji.
Tak jsem asi úplně mimo, nehraji a když si chci zahrát tak požaduji ovládání na šipkách plus maximálně další 3 klávesy.
Nemyslím si že hratelnost je podmíněna dokonalou grafikou a realistickým zpracováním (jehož ovládání se ale musím týden učit). Skvěle hratelné a chytlavé jsou i hry, které jsou v ascii artu a ovládají se třemi šipkami...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).