Můj ISP má všechno napájení zálohované. Nevím jak kdo, ale ISP, který dodává konektivitu pro několik ambasád, škol, přísně tajné pracoviště MV a hafo podnikatelů by měl mít zálohované napájení jako samozřejmost.
ad spolehlivost ISP - pro běžná připojení domácností ala 500Kč/měsíc Vám jsou garance ISP minimální. Maximálně třeba vrátí poplatek za 1 den, když je výpadek nad 8h denně, nebo poplatek za měsíc, je-li výpadek nad cca 8 dnů. Procenta dostupnosti jsou uvedena zcela výjimečně. Na druhou stranu je ale také třeba napsat, že se spolehlivost za poslední roky v průměru zvýšila.
U dodávek vyhrazené konektivity pro velké firmy, malé ISP v řádu desítek/stovek Mbitů je to jiné. Platíte-li řádově desetitisíce měsíčně bývá u některých ISP možné domluvit tzv. SLA (garanci kvality/dostupnosti), obvykle na 99,9%. V případě, je-li dostupnost nižší, se pak dle tabulky poskytují slevy.
Mimochodem docela by mě zajímal nějaký podrobnější aktuální přehled ISP a jejich poskytování SLA (% výše, jaké jsou slevy když ji nedosáhne, atd.)
Zdaleka každý nemá mobil, hodně starých lidí jej např. nemá. Nebo setkal jsem se třeba s případem, kdy byl problém (infarkt) člověka, ISP/VoIP operátor měl zrovna výpadek, mobil vybitý, nabíječka k nenalezení. Naštěstí přes dva domy byl někdo doma s funkční klasickou pevnou linkou. A třeba v řadě vesnic, do kterých vede problematické vedení vysokého napětí (v náročnějším terénu)jsou výpadky v řádu několika dnů v roce. Vím třeba o několika takových na jižní Moravě (měl jsem tam jistý řídící systém a pořád jsme jezdili měnit UPS, či vozili generátory). A doma má UPS jen malé procento lidí.
Ono u VoIP je spíš než u elektriky pro bránu problém vůbec s dostupností Internetu. Takovej UPC, a dneska už i ADSL, nemá už dneska nějaký extra dlouhý výpadky. Dlouhý ne, častý... no, to ještě docela dost.
Vážený krakonoši, jsou dva druhy lidí. Ti, co mají od všeho klíče. I od všech rozvodných skříní svého ISP. To jste třeba vy.
A pak jsou lidé, co nemají od všeho klíče - dokonce ani od domovního rozvaděče, co tam má jejich ISP. A ti lidé si tam prostě záložní zdroj dát nemohou. A jejich ISP to tam sám nedá, protože si poměrně logicky spočítá, že to pro domácí uživatele opravdu není potřeba.
Radujte se, že patříte k první skupině a pište méně příspěvků.
A slyšel už pán něco o tom, že existují záložní zdroje? Když už by pro něj byla katastrofa výpadek jističe po explozi žárovky? Jistě, existují místa, kde vichřice, nebo sníh dokáže odstavit dodávku elektřiny na delší dobu, ale pochybuji, že zrovna v těchto místech má Vodoprd kabely v zemi, takže když padne strom, odnesou to jak silnoproudé, tak vodoprdné dráty a výpadek proudu ve městě???
A proč je pro vás fungování pevné linky při výpadku elektřiny v domě podstatná věc? Stejně má každý mobil, takže ty náklady na dražší volání při lokálním výpadku jsou zanedbatelné, pokud vám tam elektřina nevypadává každý týden (což už ale není běžná věc).
je to fakt: (1-0,995)*365,25*24 = 43,83h coz jsou skoro 2dny za rok... Zajimalo by me jakou mel spolehlivost Volny nebo jestli uz je zahrnut pod Dial Telecom?
Jeste dotaz mimo clanek - existuje neco podobneho pro ISP? Jakou maji spolehlivost?
Třeba pro mne je spolehlivost 99,5% málo, natož jen 99%. Snad jedině pro nedůležitou linku pro občasné volání. Měl jsem možnost dlouhodobějšího srovnání VoIP versus klasická pevná O2 a spolehlivost klasické byla/je prakticky absolutní. Navíc je nezávislá na výpadcích elektřiny v domě (což je dost podstatná věc). Cena je samozřejmě u VoIP dobrá, o cenách O2 si myslím svoje, ale spolehlivost VoIP je ještě slabá.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).