Nechci ani v nejmenším zpochybňovat příčiny úspěchu zmiňované v článku, ale trochu mi chybí podrobnější rozpracování jedné, která je možná ze všeho nejdůležitější -- Firefox je IMHO jediný prohlížeč, který našel úspěšný obchodní model, vydělává dost peněz (v roce 2006 to bylo přes 60 milionů UDS; čísla za rok 2007 ještě asi nejsou známá) a může si tedy dovolit jak investice do vývoje, tak rozsáhlou a účinnou reklamu.
Na druhou stranu jsou příjmy Firefoxu (resp. Mozilly) silně závislé na jednom partnerovi, což je vždycky riziko. Předpovídat další vývoj proto může být dost ošemetné.
Vyhledávače neplatí primárně za umístění ve vyhledávacím poli, ale za proklik na reklamy ve výsledku vyhledávání. Je to stejný model, který používá např. i Opera, Flock a všichni majitelé stránek implementující AdSense for search.
Rovněž není pravda, že se jedná o pouze jednoho partnera. V případě Mozilly jsou to partneři dva - v Asii Yahoo! a ve zbytku světa Google. A kdyby Seznamu šéfoval někdo jiný než velký Ivo, tak mohli být i tři.
Já bych to lehce zkorigoval. Není zde ani tak závislost na jednom partnerovi (patrně myšlen Google), protože jsou zde i jiní, kteří by měli zajem o zpřístupnění svého vyhledávání ve Firefoxu jako výchozím. Problém je spíš v jednom zdroji příjmu jako takovém. Zbývající zdroje jsou totiž značně minoritní.
Z prohlížeče se vyhledává. Často pomocí specializovaných vyhledávacích polí. Vyhledávače platí prohlížečům za to, že tam ty pole dávají a uživatelé přes ně vyhledávají.