Jiste, to co je v clanku je pravda. Dodal bych jen, ze pokud budou reklamni agentury chytre, tak se ani vlozek nedockame.
Dle meho nazoru by se totiz nemel Internet prezentovat poctem svych uzivatelu (na serverech), ale jejich kvalitou. Davat na Internet reklamy na vlozky mi prijde jako hazeni perel svinim, koneckoncu uz proto, ze zde maji vetsinu muzi jejichz spotreba vlozek neni vysoka. Dulezite je prezentovat Internet ne jako misto s mnoha lidmi, v tom neni sance konkurovat TV, ale jako misto s presneji definovanymi skupinami a s vysokou kvalitou navstevniku.
Napriklad Internet je idealni misto k prezentaci studentskych bankovnich kont, protoze studenti zde stale tvori velmi zasadni skupinu, procentualne vyssi nez v beznem zivote. Internet je take idealni na prezentaci technickych vydobytku soucasnosti, jako treba internet banking, nebot v podstate vsichni jeho uzivatele jsou schopni s nim pracovat, a to je velka deviza proti beznym mediim.
Dale nektere servery maji velmi cenne skupiny klientu, napriklad financni servery pritahuji i lidi s velmi nadprumernymi prijmy, tudiz je lze vyuzit k prezentaci luxusnich produktu lepe nez MF Dnes.
A takto bychom mohli pokracovat, zakladem je presne cileni kampani a vlozky ci ryzi Uncle Beans nechme mainstreamovym mediim. Zkratka kvalita a ne kvantita by mela byt stredem prezentaci serveru. A ruku na srdce neni zminovana kvalita nakonec podstatnejsi nez vsechny ty audity a shlednute pages, kterym stejne nikdo (mimo nas a nekdy ani my ne) nerozumi ? Reklamni agentury nechteji shlednuti, nechteji dokonce ani clicks. Oni potrebuji klienta, protoze klienty prodavaji.
vaše představy o složení internetu (muži-studenti) jsou až přespříliš zkreslené - pro doplnění vaší (ne)informovanosti vizte jakýkoliv průzkum internetu z poslední doby...
Ze zkušenosti mohu říci, že na Rodině jsme v uplynulých obdobích měli reklamy i na ty "nejvíce spotřební" produkty - čokolády, minerálky, dokonce i prací prášek a zubní pastu, nyní například probíhá kampaň na plenky předního výrobce. Cca polovina z těchto kampaní je realizována prostřednictvím mediazastupitelství, druhá půlka pak od přímých klientů, kterým možná nedáváme tak široké pole zásahu jako TV, ale zato umíme reklamu cílit určitě přesněji než klasická média - třeba podle věku dětí uživatelů...
Osobně jsem přesvědčen, že nejenom Létajicí Čestmír-Clio, ale i Létající vložka si jednou místo na českém internetu najde, ale bude to asi jinde než na Lupě;)
Mně však spíše vrtá hlavou, proč se podobné reklamy nevyskytují ani na větším americkém internetu - už tam někdo někdy viděl banner na sušenku nebo prací prášek???
Nerekl bych, ze jsou az zkreslene. Samozrejme doby kdy tvorili studenti vetsinu Internetu v CR jsou davno za nami. Nicmene stale si troufam tvrdit, ze kdyz porovname procento studentu, ktere tvori divaky na TV N@VA, v cele spolecnosti a na Internetu tak Internet nabidne podstatne vyssi zastoupeni, tudiz i lepsi (za zjednoduseni stejnych nakladu na jednoho "sledovace") vyteznost investice.
Vas server rodina.cz je ponekud specificky, s tim asi budete souhlasit. Ve Vasem pripade bude zastoupeni velmi rozdilne oproti prumeru, umim si predstavit, ze www.rodina.cz je idealni pro plenky, praci prasek i zubni pastu. Nevim jake mate statistiky, ale predpokladam vyrazne zastoupeni zen v produktivnim veku a tudiz tyto produkty nejsou mimo misu. Nejsem si uz jist ucinnosti teto reklamy treba na idnes.cz oproti papirove MF Dnes.
Letajici vlozka se mozna objevi na nejakem serveru zamerenem na zeny, ale necekal bych zavlozkovani Internetu jako u Tiscali ci KB. :-)
Neexistence ci sporadicnost "beznych" reklam na Internetu v USA je proste dana tim, ze agentury predpokladaji lepsi efektivitu beznych medii u tohoto typu reklam.
Záleží na tom, co sledujete. Vznikají tzv. minisites třeba na přípravky na hubnutí. Klasický banner jsem ovšem také už dlouho neviděl. Ovšem na serverech pro ženy v domácnosti... Mimochodem, nevim jak u vás v rodině :-) ale u nás většinou o tom, co se koupí, rozhoduje maminka -- tedy žena. Nemá tedy smysl dělat reklamu na mýdlo na Lupě, i když někteří autoři by je potřebovali jako ... jako mýdlo.
Zdravim,
to je prave duvod proc jsou potreba v clanku zminene udaje. Kazdy muze tvrdit, ze na ceskem internetu prevlada skupina studentu a ze to jsou ve valne vetsine muzi. Ale jste si tim opravdu jisty, ze na serveru zena-in.cz ci seznamka.cz a nebo na finance.cz ci reality.cz je opravdu takovy profil uzivatele jaky uvadite? ;o)
-- turby --
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).