Hmm, sice mi nepřísluší vyjadřovat se k metodice sběru a vyghhodnocení dat pro Studii internetového publika, ale mohu Vás ujistit, že přestože si vypnete javascript a nezjistíme tedy přímo Vaše rozlišení (k čemu by nám to bylo, nejsme přeci výzvědná agentura, abychom si vedli personifikovaná data o svých hostech), statistickou metodou se dá zastoupení rozlišení zjistit vcelku přesně.
Zjistíme totiž poměr návštěvníků, od nichž jsme data získali, a těch, od nichž data nedorazila, a z toho pak můžeme vycházet. Ne tak, že bychom prohlásili, že u dvou procent přerozdělíme výsledky dle ostatních výzkumů, ale prostě tak, že u těch dat prohlásíme, že u dvou procent návštěcvníků se nám rozlišení zjistit nepodařilo. Jak snadné, že :-)
Na druhou stranu je třeba říci, že současné reklamní systémy nejsou s to vybrat pro určitého návštěvníka právě vhodný rozměr reklamy, takže se nemusíte bát, že bychom nabízeli Petr-klimovic-pack. Otázkou je, kdy toho schopni budeme -- ovšem tohle už je otázka spíš na lidi z reklamních agentur, mě jako redaktora to zajímá čistě z profesního hlediska. Technicky v tom problém "není".
To by me zajimalo jak zjistite me rozliseni. Myslim, ze prave mezi ctenari Lupy je dost lidi technicky znalych, kteri pristupuji pres vselijake filtry s vypnutym javascriptem apod.
Stačí vypnout JavaScript. Ti, kdo si ho po té povedené taškařici s létajícím autíčkem vypnuli, jsou bez problémů. Pár blikajících bannerů snesu, ale aby mi reklamy běhaly po obrazovce a vyskakovaly na mne, to ne. Nic se nesmí přehánět.
Jojo, mně se taky vysouvá. Nevím ale s jakou pravidelností, protože přeskakuji mezi více okny. Chybí mi tam možnost zavřít reklamu, třeba protože si něco zrovna čtu.
Ahoj,
me se ten banner taky vysunulo samovolne.
Dost mi vadilo, ze se vysunul do aktualnich clanku na HP. Kdyz se to vysune nekam kde to neprekazi, ale upouta tak je to OK.
Děláme si v současné době kontinuální průzkum rozlišení prohlížečů na našich serverech a musím Tě mírně poopravit - 800x600 už podle těchto výsledků alespoň u nás není majoritní rozlišení.
Až toho budeme mít víc a s větší reprezentativitou, chceme z toho udělat klasickou studii, nicméně nějaké výsledky se určitě objeví i ve formě článku na Lupě.
No, videl jsem nahled svého diskusniho prispevku, znicehonic se tam zhury cosi vyklopilo, odscrolloval jsem nahoru a on tam banner KB, tj. mam spis pocit, ze se to vyklapi jak chce, ostatne na hp Seznamu to bylo podobne, v nejake tiskove zprave bylo cosi o jednom vyklopeni, ale mne se to delalo porad a casto bez jakekoliv akce, zvlastni je, ze na Seznamu se to chovalo divne v IE 5.0, upgradoval jsem mezitim na 6.0, ale jde to furt stejne divne...
Ale na druhou stranu musim ocenit, ze skyscrapery na Mesci uz necpete nalevo, ale napravo, kde je ve svem majoritnim rozliseni 800x600 vubec nevidim :-)
Podle mého názoru není pravda, že by zmíněné výrobky rychlé spotřeby na internetu nebyly inzerovány - ostatně v článku už jich bylo pár vyjmenováno. Na internetu stále je mírně odlišná cílová skupina vůči běžné populaci, přesto za posledních pár měsíců proběhla celá řada kampaní na "neinternetové" výrobky - sám jsem víděl vložky Libresse, zubní pastu Aquafresh, cigarety West, kávu Douwe Egberts, oblečení Marks & Spencer, na Tvoje teď právě běží čokoláda Fazer a Wella, u nás na Atlasu je textová reklama na homepagi (vede na Flash prezentaci) jakýchsi pastilek proti bolesti v krku atd...
Internetový novinář je nutně ovlivněn tím, že se ve větší míře pohybuje spíše na odborných než masových serverech, kde je složení reklamy logicky jiné. To samé nejspíš platí i pro typického čtenáře Lupy :-)
BTW Lupě by masová reklama neuškodila, možná by se aspoň pořád nevysouvala přes článek jako teď KB, už mě to tak naštvalo, že tam úspory nedám co živ budu :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).