Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jakou má elektronická fakturace oporu v zákoně? od Mike - Problém vidím s prokázáním věrohodnosti. Je hezky ošetřeno,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 3. 2004 8:25

    Mike (neregistrovaný)
    Problém vidím s prokázáním věrohodnosti. Je hezky ošetřeno, co u příjemce. Ale pokud doklad změní vystavitel, je kontrola nemožná. Papírová kopie nese mnoho znaků, kterými lze ověřit příslušnost i originálu. (Typ papíru, stáří, tiskové chyby ....). Pokud, jak uvádí článek, pravost ověřuje vystavitel, může distribuovat jednu verzi dokladu a u sebe archivovat jinou. V případě sporu pak vždy vítězí...

    Kdysi jsem k soudu jako důkaz vezl 800stran sjetiny z MINSKu. Soudce však byl technicky založen, podíval se na balík papíru (vcelku!netrháno, neděleno!) a zeptal se:"Jak dlouho jste to v T602 připravoval?" A šlo se domů s ostudou ...
  • 18. 3. 2004 8:59

    AJ (neregistrovaný)
    může distribuovat jednu verzi dokladu a u sebe archivovat jinou

    To ale nesouvisí s elektronickou fakturací, ale je to obecné. Pošlu Vám normální papírovou fakturu, upravím ji ve fakturačním programu a pro sebe si vytisknu verzi podle svých potřeb. Pravděpodobnost křížové kontroly je mizivá.

  • 18. 3. 2004 10:22

    pajout (neregistrovaný)
    Pokud vystavitel distribuuje doklad, ktery elektronicky podepsal (a pokud mozno jeste opatreny casovym razitkem), autorstvi i obsah tohoto dokumentu se da jednoznacne prokazat vicemene technickymi prostredky.
    Predpokladam samozrejme, ze vystavitel ma prislusny certifikat a casove razitko dava nezavisla organizace.
  • 18. 3. 2004 10:45

    Fajkus (neregistrovaný)
    Vystavení dokladu, které je považováno za věrohodné (elektronický podpis s kvalifikovaným certifikátem a časové razítko nezávislé a věrohodné organizace) je jen jedna strana. Na straně příjemce jednak :
    - je potřeba zajistit uložení objektu "v podobě jak došel" a to uložení kvalitní a nezpochbnitelné, na základě něhož lze prokázat podobu a věrohodnost doručení (obsah a čas)
    - pro zpracování v organizaci zpravidla je postoupen objekt převedený (pro procesy likvidace faktury se použije například elektronická kopie objektu s informací o uložení a zpravidla bez elektronického podpisu). Takže transformace, ta musí být průkazná.

    V souvislosti s tím rostou náklady na zpracování věcné i časové (že je podpis a certifikát OK, je nutné ověřit po uplynutí minimální lhůty od přijetí objektu, tato lhůta je dána zárukou poskytovatele certifikátu na dobu, v níž aktualizuje seznam odvolaných certifikátů.).

    Proto bych rád znal zdůvodnění úspor v tabulce porovnání na začátku článku. Z pohledu praxe mám pochyby o kvalitě obsahu, chbí mi argumenty.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).