No té argumentaci se nemůžete divit, tyhle příspěvky co píše Milan Hronec se vždy vyznačují v lepším případě vyznačují "pozoruhodným" pohledem na svět (čti větší blbost hned tak neuslyšíš). Co nakonec čekat od někoho, kdo stvoří takeit. Tam nelze úmysl dosáhnout efektu pro klienta ani předstírat.
Uzasna obhajoba. Je hezke, ze jste uvedl na pravou miru, jak se pocita vydelek agentury, ale - uprimne receno - 50 nebo 45%, neni to skoro jedno? Hodne je to v obou pripadech, za neco, k cemu agentura nepridava zadnou vlastni hodnotu, ale jen preprodava.
Jste vedle jak ta jedle! Když už tak se počítá 15% ag. provize, ta se odečtě a z toho zbytku až těch 35%... tzn., že nakoupí-li klient např. za 100 000, tak má agentura 15% AP z 100 000 což je 15 000 Kč a 35% z 85 000 a to je 29 750 Kč. Celkový výdělek agentury pak je 44 750 což je 44,75% nikoliv 50% jak mylně píšete...15% a bonusy se nesčítají... patrně nepracujete v mediálce, je to tak? Dále - klient vždy! i ti největší zadavatelé, co dávají kolem 20m/rok, dostanou přes solidní mediálky slušné podmínky. Proč? Velkým klientům se často vrací dost % zpět (Kolik? Ale to není na řeč na Lupě...) Jde o to, že mediálky ví, kam můžou servery dotlačit, na jaké ceny a navíc mají odkud (ze svého) klientovi ukrojit... jde jen o to, kterou agenturu si vybrat. Přemýšlejte - někdo kupuje 1 000 000 na médiu XY a někdo tam ročně utratí 50 000 000... kdo dostane lepší podmínky a kdo je pro médium důležitější? A kdo pokud se naštve bude mít větší vliv příští rok na médium při cenotvorbě? Doporučuji čtenářům Lupy, přemýšlet a rozlišovat "mediálka a mediálka" a také "mediálka a reklamka"... děkuji za pozornost.
Albertus Kámus, junior.
Moje zkusenost je 50% pro medialku. (15% bonus a 35% provize). A to jeste bylo tak, ze me kontatoval sam klient a pak rekl, tahle agentura to zaridi. Po konzultaci s agenturou jsem zvedl cenu za reklamu o 200% (aby se ji to vyplatilo), kdyz to klient chtel na omezenou dobu.
A to jsi ještě z levného kraje. Podle mě mediálky svoje kontrakty "na pozadí" cílí na minimálně 50% zpět (provize + bonus, co z toho bonusu uvidí zpět klient je otázka). Docela terno za to že tomu nějakou extra hodnotu nepřidávají.
Zcela normální přístup mediálek je:
dejte nám fakturu se slevou 15% (pro klienta) a potom nám vystavte dobropis na 30%. Jo, agentura neřekne klientovi, že má 45% provizi, to by se asi klient naštval, co? Myslím, že by bylo správné poukázat na praxi mediálek... Ale to Lupa neudělá, sama z nich žije...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).