Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Je i Seznam.cz na prodej? od umřelmálemsmíchy - Pokud je něco na IL cenného a pokud...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 4. 2008 3:48

    umřelmálemsmíchy (neregistrovaný)
    Pokud je něco na IL cenného a pokud teď opravdu nekecá, že neprodává a nechce prodat, tak je to právě tahle jeho hrdost. Jestli prodává a snaží se tvrdit opak, tak pak je to jen ulhanej srab. Budoucnost ukáže.

    Máme svobodu, takže je to úplně jedno, proč někdo chce koupit Seznam. Asi proto, že mu přijde výhodné dát do toho kapitál a očekává, že se mu tento kapitál zhodnotí. Kdyby Seznam skončil na burze, taky bych do něj investoval, pokud bych usoudil, že jde o papíry s růstovým potenciálem, jako se mi zdálo před třemi lety u Googlu.

    Jako že by někdo dal miliardu dolarů za to, že MOŽNÁ bude moci zaměstnat těch pár lidí, kteří tam smolí ten neskutečně trapný plnotextový nenalezáč? Nebo ty ajťácký *píííp*, kteří nedokáží udržet v provozu emailové služby? Nebo využít ty obchodníčky, kteří - když Vám volají - dostanete do úzkých prvním odbornějším dotazem?

    Vždyť vidíte, jak se rozsypal Atlas, když jej někdo koupil. Lidi si nekoupíte. Koupíte si firmu, ale nekoupíte si lidi, teda nepočítám ty bez páteře, kteří se ohnou pro jedno blištivý ojro a půjdou za tou řití, která to řídí, ať je to kdokoliv. Pokud se někdo zmocní Seznamu nepřátelsky, dovoluji si odhadnout, že mnoho IL kamarádíčků, kterýma se to tam hemží, to ze dne na den klidně zabalí.

    Jestli má někdo z Čechů - programátorů/analytiků a dalších IT expertů skvělý mozek, v Seznamu ho opravdu nehledejte...
    Seznam těží obrovskou konkurenční výhodu z toho, že u nás neplatí US patenty a tak může zdarma využívat to, za co by americká firma musela těžce zaplatit. Pokud vím, na poli technologií Seznam nepřinesl světu nic převratného, spíš bral, než by dával, jako někteří jeho zahraniční "soupeři".


    Sílu má značka a loajalita lidí - uživatelů, kteří neumí rozlišit kvalitu a pracovat pořádně s Internetem. V tom je síla Seznamu. Mohl by všechno outsourcovat (nakonec kdysi Seznam nasadil Google a mlaskal o tom do médií, až se jim dělaly boule za ušima), jako si třeba kupuje zpravodajství Práva a přežil by. Takže pokud někdo dá miliardu, koupí si několik miliónů ovcí, které ještě nepřišly na to, kde je na netu kvalita. Ti jsou nad zlato.

    A úspěch Seznamu je věcí štěstí a náhody, než nějakého tvrdého a úspěšného managementu. Přišel včas, nakonec nikoliv s vidinou závratných zisků a marketing huba-huba mu neskutečně pomohl. Ano, IL dobře "lokalizoval Yahoo" , vybral dobré ZDROJE U ... úspěšných adres ;-) a byl první. Položte si otázku, kde by byl obchodně dnes, kdyby tam třeba nepřišel Kapalín.
  • 18. 4. 2008 7:14

    Zdeněk Polách
    Proč by byl srab? Víte, co to je, dělat něco dvanáct let? Já bych se mu nedivil, po dvanácti letech má člověk prostě právo být vyhořelý a chtít změnit lokál. Proč si myslíte, že Ivo předal řízení firmy někomu jinému? Něco vybudoval, má rodinu, má své koníčky, a třeba by se jim taky rád věnoval... Jasně, teď někdo namítne, že poslední dobou v práci moc není a stejně si už užívá, to ale na věci nic nemění, ať už je nebo není v práci, pořád musí mít v hlavě spoustu pracovních záležitostí a řeší je, i když to ostatní nevidí. Já mu to přeju, období workoholismu má za sebou, přišel čas si život užívat naplno...

    Souhlas s tím, že lidé by při násilném převzetí odešli. Ale jen hlupák by to udělal. Spojení Atlasu a Centra sem nepleťte, to mícháte jablka z hruškama. Tam je to jiné a dalo se to očekávat. Obě firmy používají na plus/minus stejné věci naprosto odlišné technologie. Bylo jasné, že dříve nebo později dojde ke sjednocení a že bez ohledu na to, co je lepší, vyhraje technologie toho silnějšího. Totéž se děje poměrně běžně; před sedmi lety Mobil koupil iDNES, na čem si myslíte, že dnes jedou všechny weby tehdejšího Mobilu? A to byl ve své době redakční systém mobilu Mercedes mezi Škodovkami a kluci, co na něm pracovali, dnes stojí za velkými a náročnými projekty, jejichž produkty třeba používáte každý den a ani o tom nevíte... To si nemyslím, že je projekt Seznamu, a nemyslím si ani, že pokud by se nezhoršilo zaměstnanecké klima, měli by lidé důvod odcházet. Jim je jedno, kdo firmu vlastní, je zajímá, jestli dělají práci, která je baví, jestli se mohou realizovat a jestli za to dostanou dobře zaplaceno. Jestli jim platí Petr nebo Pavel je až tolik netrápí.

    Souhlas, že úspěch seznamu je víc věcí štěstí a náhody a taky toho, jak se Češi chovají, nemyslím si, že by se to povedlo v mnoha zemích ve světě. Ale na tom přece nezáleží, důležité bylo, že Ivo po řadě kloptýnutí dokázal najít to, co funguje, naučil se poslouchat lidi a podle toho, po čem volali, vytvořil to, co chtěli a co používají. A o tom to je. Že by nebyl tam, kde je, bez Tomáše Kapalína? Nebyl, i on to dobře ví, na druhou stranu Tomáš by bez Iva taky nebyl tam, kde je, a škodnej na svém angažmá v Seznamu taky nebyl. Tak kde je problém?
  • 17. 4. 2008 21:28

    jirka (neregistrovaný)
    dobry den, sleduji tuto dele a zda se mi, ze zde stale nezaznel jeden pomerne dulezity argument.

    Proc chce nekdo koupit Seznam?

    Ona to odpoved neni ciste jen o hodnote podilu na trhu, ale je predevsim v lidech. To je to co pripadny novy vlastnik at jim bude Warburg, Nova, Google nebo Microsoft bude chtit.

    Protoze prave LIDI co udelali ten podil na tomto trhu maji velkou sanci toto udelat i jinde. A proc prave ceska firma jako Seznam ma sanci ovlivnit svetovy internet jako uz tu nekteri psali? No je to proste a vysvetlitelne. Stejne jako Monster nebo DHL zde zakladaji sva tech centra je i Seznam zakladnou skvelych mozku, ktera se da vyuzit k expanzi po Evrope, pripadne pro operace v jinych zemich. Tim rozdilem je totiz cena prace! Prestoze vsichni lidi Seznamu jsou skevle placeni, je to v porovnani s tim co bere stejne nebo i o trochu mene kvalitni clovek v USA nebo UK o polosocialistickych ekomnomikach ovladanych odbory jako Francie a Nemecko uz vubec nemluvim.

    No a kdyz se nad tim zamyslite, koho mozek v Seznamu ma asi nejvetsi hodnotu? No jasne, toho kdo to vsechno spachal a dokazal jako jediny v EU udrzet svuj portal pred Googlem, a to je Ivo Lukacovic, at si o nem nekteri diskutujici mysli cokoliv.

    Tedy pokud dojde k vytvoreni nejakeho mega konsorcia typu Atlas+Centrum+Seznam + portaly v dalsich zemich jako Polsko atd. je prave Ivo ten kdo je idealni na post Senior Vice Presidenta nebo Presidenta teto korporace.

    Coz by i pro nej urcite byla zajimava vyzva, protoze sam dobre vi, ze bez dalsiho kapitalu si sice bude moci udrzet zajimavy share na CZ trhu, ale rozhodne ne v cele EU.

    No a vzhledem k tomu, ze Seznam i kdyz se to z pohledu ceskeho rybnicku tak vubec nemusi zdat je opravdu velmi zajimy hrac, ktery by mohl zamichat pozici portalu v cele EU a vytvorit tak evropsky produkt, ktery muze konkurovat aspon v regionu CEE Google, coz by urady v Bruselu jiste radi videli.

    Tedy pojdme se na to prestat koukat klasickym ceskym stylem, zle zahranicni fondy se nam snazi ukrast nase narodni bohatstvi a spise to vnimejte jako moznost.

    Vzpomente si na Skodovku, dokazali jste si v roce 1989 predstavit, ze tato znacka bude prodavat vic vozu mimo CR a sponzorovat hokejove mistrovtsvi po celem svete? Myslite, ze toto by se stalo, pokud by se Skoda neglobalizovala a zustala si hrat na malem ceskem pisecku?
  • 18. 4. 2008 11:02

    anonymní
    mluvite zcesty.. byla rec o tom, ze rika, ze neproda, ale mozna proda... vy mluvite o nejakem pravu si uzit, ktere mu nikdo neberal... nuda.
  • 17. 4. 2008 23:02

    cc (neregistrovaný)
    Zbožné přání.
    Google nastupuje.
    Inzerujeme na obou a z Googlu nám přichází víc lidí za míň peněz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).