Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Jak freemium (skoro) zabilo počítačové hry od Tomáš Vals - To jste pane Havlenko tedy zahnil. 1. Kopačky, balón,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 3. 2015 11:23

    Tomáš Vals (neregistrovaný)

    To jste pane Havlenko tedy zahnil.
    1. Kopačky, balón, chrániče a další věci vám zadarmo nikdo nedá.
    2. Nikdo vás nenutí tyto hry hrát.
    3. Argument "bez peněz je to těžší a trvá to déle" je klasickou ukázkou dnešní lenosti a hloupých požadavků mít vše hned.
    4. Nic jako právo na hraní komerční hry zdarma neexistuje.
    5.Když si chcete zahrát koupenou hru s přáteli, musí si ji koupit všichni.
    6. Hry se programují za peníze a jsou zbožím, bez ohledu na způsob prodeje.
    7. Své děti mají hlídat rodiče, kteří jsou za jejich chování a výchovu zodpovědní, nikoliv technologie.
    8. Při ceně "pultové" hry tisíc korun, tyto peníze můžete investovat do onlinovky, s tím rozdílem, že platíte za již vyzkoušené a nečeká vás tedy žádné překvapení.
    9. Těchto tisíc korun můžete "investovat" do více her.
    10. Hry se hrají pro zábavu. Kdo se chce jen chlubit statistikami, ať za svoji hloupost klidně platí.
    Závěrem: rok hraji World of Tanks, je mi 42 let a za ten rok jsem tam utratil 1500,- Kč + 600,- Kč jako dárek k narozeninám.
    Váš článek je pláčem komunisty, podsouvající myšlenku zlých kapitalistů a bezbraného chudáka, který není odpovědný za své vlastní chování, natož za své děti, a k tomu nemá peníze (jen na cigarety a pivo jich má dost).

  • 18. 3. 2015 17:52

    Karel (neregistrovaný)

    Tak z druhé strany:

    1. I kdybych vyhrál ve sportce, tak maraton ani skok do výšky nevyhraju. Ani ve fotbale se nikam nedostanu, leda bych si koupil tým a pak vyhrál "z pozice majitele".
    3. To není lenost, ale nedočkavost. Čekat tři hodiny koukáním na animované okénko, zatímco se něco jako staví, to je spíš na psychiatra.
    8. Pokud vás dopředu informují, že hraní je za 1000 Kč měsíčně, tak v tom není žádný morální problém.

    Jinak váš argument s World of Tanks je zřejmě odpovědí na vaši nechápavost. To je totiž hra, která dokonale ukazuje, jak to vypadat má. Pokud je právě tohle vaše zkušenost s "freemium", pak je zcela pochopitelné, že v něm neshledáváte žádný problém. Bohužel většina produkce takhle dobrá není. Představte si, že by přišlo pár změn:
    1. Doba čekání na začátek boje by byla 30-60 minut. Po zaplacení poplatku 50 centů by se po dobu 24 hodin od zaplacení zkrátila na 1-5 minut.
    2. Tanky by šly vylepšovat (+50% rychost, 50% odolnost proti poškození, vidění skrz zeď, +50% dostřel apod.) Náhodné vylepšení byste získal za každé vítězství, takže jich teoreticky můžete mít desítky. Po první prohře ale o všechny přicházíte. Za poplatek 1 Euro si můžete koupit dvě vylepšení (stále náhodně vybraná) a ty vydrží i tři prohry.
    3. Servery byly přestěhovány do austrálie, doba odezvy vzrostla z 20ms na 150ms. Za poplatek 5 Euro budete moci týden hrát na evropském serveru, kde máte ping 20ms. Na něm budou i ostatní hráči, ale těm se bude uměle zhoršovat ping, protože nezaplatili.
    4. Za poplatek 5 Euro budete mít měsíc "prioritu" při čekání na bitvu. Pokud se přihlásíte v době, kdy je server plný, tak bude náhodně vybraný neplatící hráč odpojen, případně bude celá jejich bitva ukončena s oznámením, že došlo k technickému problému. Součástí oznámení bude i odkaz kde zaplatit, aby následující týden odpojováni nebyli.

    A vymýšlejme si další "motivační balíčky", jak z lidí dostat peníze. Samozřejmě vše pečlivě realizované tak, aby to nebilo do očí a neopruzovalo moc. Tedy odpojení jen dvakrát do týdne (dost aby to motivovalo, ale stále to nebylo "to se nedá hrát"). Vylepšení vždy dostane jeden z týmů, takže "to přeci může mít každý", ale náhodně generovat ne tak dobrá, což ještě zvýší motivaci si koupit dvě navrch, která vydrží. Správně "vykomunikovat" proč se uměle zhoršuje ping (pronájem serverů v Evropě je dražší, proto jsou jen pro premiové užívatele, ale aby nebyli sami, tak se tam pustí i neplatící, ale s handicapem, aby to bylo fér, ne?). Případně se ohradit bariérou mlčení (jaktože 1000 lidí čeká půl hodiny, protože "zatím se nepřipojil dostatek hráčů, počkejte prosím"?, případně "proč vůbec dochází k odpojení neplatících hráčů, když to vůbec není technicky nutné?")

    A pak se rozhodněte, zda byste to i za takových podmínek hrál. World of Tanks tohle nedělá, protože jim jde o prestiž. Ve chvíli, kdy by tam bylo cokoliv "pay to win", tak na turnajích končí. Bohužel je dost her, které tohle nerespektují. A ty jsou zde právem kritizovány.

  • 18. 3. 2015 19:59

    fd (neregistrovaný)

    Mate o WOT velmi zkreslene predstavy. Existuji modely sice vyrazne horsi, ale ...

    Dlouhou dobu byla ve hre specielni prubojna munice koupitelna vyhradne za skutecne penize. Dnes si ji sice muzete koupit za herni menu, ale castky rozhodne nejsou male.

    Dale, pokud si neplatite tzv premiovy ucet, mate (i pokud jste hodne dobry) problem od urovne 8+ udrzet alespon vyrovnany rozpocet. Pokud budete dlouhodobe v minusu, nebudete mit ani na opravy ani na munici. Podotykam, ze aby vas zniceny tank v rezimu hry zdarma byl opraven (= aby si na opravu vydelal), musite v bitve znicit alespon nekolik protivniku a nesmite pritom vystrilet moc munice. Osobne jsem zazil bitvy, kdy jsem zcela osobne znicil (a to 100%, nikoli zadny dostrel) vice nez polovinu protivniku, a vysledkem byla +- kladna nula.

    Tzn platici hrac nemusi az tak resit, jestli o tank prijde, a kolik toho vystrili. Vysledek je velmi podobny tomu, jako kdyby vam nekdo dal jen 10 granatu, ale vas platici protivnik jich mel 30.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).