Ad1 - Za to, že je to víceúčelová věc, (tedy na hodně věcí a všechny špatně), si připlácíte, tedy nějaký poplatek tam je a co si budeme namlouvat tablety jsou hlavně pro zábavu, něco na nich dlouhodobě vytvářet je onanie na entou, ať si guruové říkají co chtějí.
Ad 4 - Netuším v jakých hrách někdo spoléhá na to, že nějak ty vložené peníze vyhraje zpět. To že se někdo stane "závislým" na jejich produktu, je marketingový sen snad všech firem. Každý kdo se podívá na premium balíčky a má trochu soudnosti, tak ví, že za ty peníze se dá pořídit "klasická" hra bez omezení, i když dneska možná problém :-) Ale kdo jsem já nebo vy, abychom lidem říkali, za co mají utrácet?
Ale no tak.
ad 1) Pokud si koupím tenisovou raketu, asi těžko na ní budu smažit vajíčka nebo používat za jiným účelem, než je hraní tenisu. Tím, že si pořídím mobil, neplatm nějaký "entry fee" za to, že můžu hrát hry. To je jenom vedlejší pozitivní efekt toho, že můj telefon/PDA/tablet je víceúčelová věc.
ad 4) Nemáte tak úplně pravdu. To je asi podobné, jako když je zloděj, co lidem ukradne milióny a oni mu ještě sami dávají příspěvky ve výši desítek tisíc s vidinou, že mu to pomůže vyřešit problém a vrátí jim ty původní statisíce/miliony. Tito nebožáci jsou totiž v situaci, kdy buď ztrátu odepíšou úplně a nebo "ještě trochu zaplatí a třeba se jim vrátí všechno". Podobně je to s hráči, kteří investovali spousty hodin a třeba i peněz do hraní nějaké freemium hry. I když pak zjistí, že to po nich už zase chce peníze, tak mají mnohem větší tendenci ještě další kousek přihodit než odepsat ten čas a peníze, co je to dosud stálo. A kdybyste jim před rokem, než tu hru hrát začali, řekli, že jednou do ní nasypou tolik a tolik peněz, do krve by se s vámi hádali, že by to nikdy neudělali, že než tak drahou hru, že by raději zvolili jinou, levnější.
Ad 1 - Většina freemium je zadarmo, nechápu k čemu je nějaké měřítko. Entry fee do šachů je zcela jiné, až do hokeje nebo lyžování. jestli berete to nezbytné k hraní freemium, nezapočetl jste mobil nebo jiné počítací zařízení a najednou jste "entry fee" srovnatelné nebo větší výši než vetšina sportů :-D
Ad 2 - vypichujete zlomky promile hráčů, kteří jsou schopni do hry tolik investovat, většina pokud vůbec, investuje v stokorunách. Tak si to přepočítejte, už to bude asi odpovídat ;-)
Ad3 - vychází z předchozího horečnatého snu, nemá cenu komentovat.
Ad 4 - je možné, že to některé hry přepísknou, pak spláčou nad výdělkem, protože to prostě omrzí a málokdo je ochoten nechat ze sebe dělat blbce a pořád cvakat peníze za nesmysly.
Vás těch deset tisíc dotyků stojí více času, než ten jeden dolar, prostě je to o prioritách.
vy berete freemium jako zlo, někdo to může brát (když je to z jeho pohledu dobře vyvážené) že při hraní platí jen za to co chce a tak dlouho jak on chce.
Je zajímavé, že nějaké dvě třetiny diskusních příspěvků se točí okolo jedné až skoro off topic věty z článku - zda ve fyzickém sportu jsou/nejsou potřeba peníze k vítězství, případně, zda ta "freemium dřina" není vlastně správné řešení ve stylu "bez práce nejsou koláče".
Podstatné věci jsou tyto:
1) Mějme na mysli správná finanční měřítka, která jsou mezi skutečným (hmotným) a digitálním světěm někde, řekněme, jedna ku stu. Jestliže obvyklá mobilní hra stojí dolar či tři ("entry fee"), pak podobné entry fee do reálného sportu jsou tisícikoruny nebo desítky tisíc. To ale nejsou ty "peníze k vítězství, o kterých píšu!". To je v podstatě jen jakési nezbytné vybavení k provozování hry/sportu - jak tu kdosi psal "kopačky chrániče balón".
2) Jestli ve freemiu je hladina na "pay to win" někde v desítkách až stovkách tisíc korun, pak by tomu ve fyzickém sportu odpovídaly hladiny v desítkách miliónů korun. A to už jednoduše není pravda. Můžete se dostat do světové špičky v dlouhé řadě sportů bez utrácení těchto částek.
3) Jistě utrácení miliónových částek ve fyzickém sportu - za trénování 12 měsíců round the world, za špičkové trenéry, maséry, bůhvíco - vám může trochu pomoci v cestě k nesmrtelnosti. Ale to je už případ, kdy daným sportem žijete a neděláte nic jiného, je to vaší profesí, kterou děláte jako profesionál. Ve freemium hře vám k nesmrtelnosti stačí jen vyťukat číslo zlaté kreditní karty s vysokým limitem.
Nevidíte zde ten rozdíl?
4) Samozřejmě uznávám dřinu jako nutný předpoklad k úspěchu. Problém však je, že ve freemium hrách je ta "dřina" záměrně stavěna spíše jako frustrující překážka. Například odehrajete 4 kola a hra vám řekne, že musíte čekat 4 hodiny, protože je tam "cooldown", neboli vychladnutí. Ale když si zaplatíte, mašinka vychladne hned... Dřina v reálném sportu znamená, že trénujete s tenisovou raketou u zdi a každý den dáte deset tisíc úderů. Ale s každým úderem se nepatrně zlepšujete - fyzička, koordinace, úderová technika, automatizace pohybů, a tak dále. Ve freemium hře se 10000 kliky taky "zlepšujete" (klikáte stále rychleji a přesněji), ale je vám to zcela k ničemu - tohle není věc, která vede k vítězství. Navíc když hráč vedle váš namísto 10 000 kliků nebo tapů utratí dolar a má to co vy za těch 10 000 dotyků. Takhle si prosím "dřinu k vítězství" nepředstavuji.