Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Kdo jsou Křižíkové dneška aneb o významu informatiky od tom - biflovani je dobre pokud chcete byt pravnik, soudce...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 10. 2014 16:42

    tom (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    biflovani je dobre pokud chcete byt pravnik, soudce nebo lekar, ale dobry vynalezce, vedec nebo fyzik z vas diky biflovani nikdy nebude

  • 7. 10. 2014 17:36

    Faramir (neregistrovaný) ---.inecnet.cz

    Tech vzorecku a uloh, na nez se da prevadet, je podle meho nazoru o nekolik radu mene, nez pocet dat, ktera se uci napr. v dejepise. A co se tyce standartni knihovny programovaciho jazyka, tak ja, jako C++ programator, sice vim, ze je nejaky typ std::string, ktery umi zhruba to, nebo ono a ze jsou k nemu takove a makove eventuality nariklad v boost. Ale musim se kouknout do napovedy, abych vedel, jake jsou konkretni nazvy tech prislusnych funkci a jake maji parametry. Ucit se ty funkce nazpamet je dle meho nazoru hloupost a neprinese mi to zadnou konkurencni vyhodu, jen promarneny cas. Svuj cas vyuziji efektivneji, kdyz si nainstaluji vyvojove prostredi, ktere me bude nazvy a parametry funkci napovidat.

  • 7. 10. 2014 18:02

    Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Mohu se zeptat, kolik z analýzy a algebry jste toho brali, že máte pocit, že těch vzorečků je málo?
    To, že se dějepis u nás často učí způsobem - nauč se nazpaměť hesla a data - a netrap se chápání souvislostí - to je zcela nepodstatné pro posuzování, jestli se v matematice bez biflování někam hnete.

    Pokud by vaše znalosti standardní knihovny vašeho jazyka skončily u std::string, tak byste naprogramoval akorát velké kulové.
    Na názvy funkcí se může programátor koukat, když používá nějakou méně častou knihovnu. Ale proto píši o standardní - tu typicky používáte každý den.
    Neříkám, že si máte sednout a učit se všechno nazpaměť včetně parametrů - to proboha ne. Ale na začátku si musíte sednout a naučit se nějaké kritické množství, abyste mohl začít něco dělat. A pak - právě tím cvičením o kterém jsem dále psal - usazujete do paměti názvy a používání těch dalších důležitých funkcí.

    Potřebuji v aplikaci vytvořit pracovní vlákno, v něm otevřít textový soubor, otevřít XML, připojit se k SQL databázi, Načít z těch zdrojů data, seřadit je vyfiltrovat, zobrazit, uložit někam a odeslat nějakým TCP spojením.
    Pokud nemáte v hlavě jaké funkce budete volat a budete je hledat, tak máte proti normálním programátorům slušnou konkureční nevýhodu, která ve výsledku bude znamenat, že nebudete stíhat termíny (které kolegové stihnou).
    Nestačí vědět, že je nějaká funkce, která otevírá spojení do SQL databáze. Musíte vědět která to je. Ano - nemusíte přesně znáte její jméno a už vůbec nemusíte zpaměti znát parametry všech jejích přetížených variant - ale musíte v hlavě vědět přesně kterou funkci chcete použít - a její jméno musíte znát alespoň tak nepřesně, aby se dalo rychle dohledat, nebo nechat napovědět tím vývojovým prostředím.

  • 7. 10. 2014 17:04

    Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Pokud chcete být fyzik, musíte umět hodně dobře matematiku.
    A to bez biflování nelze.

    Biflování je to, že se učíte nazpaměť spoustu vzorečků. Protože když ty vzorečky nemáte v hlavě, tak při výpočtu nevidíte, že by se dal výraz na daný vzoreček převést - a tudíž to na něj převést nemůžete. Konec výpočtu, další.
    Většina praktické (!) matematiky je o tom, že něco, co nevím jak řešit, převádím na něco, co řešit umím. A co není v hlavě - jako by nebylo.

    A jenom odbočím - je to úplně stejné - jako když nemám v hlavě funkce standardní knihovny "svého" programovacího jazyka - tak nic nenaprogramuji.

    Matematika (i fyzika) je (kromě toho, že se hodně věcí naučím nazpaměť) i o tom, že tvrdě cvičím. Hodně počítám. Propočítávám si celou sbírku příkladů. A tam získávám potřebnou rutinu - a odhad, co u tohoto příkladu fungovat bude a co nebude.
    To sice není přímo biflování - ale je to podobně pracné - a spolu s biflováním to patří na stejnou hromadu, kterou zastánci "moderní" výuky odmítají.

    Lidé mají často pocit, že biflování v matematice je to, že se učím příklady ze sešitu nazpamět (protože učitel je hodný a do písemky dává přesně, to co jsme si propočítali). To je ale primárně zvrhlost - a až sekundárně je to také biflování.

  • 8. 10. 2014 9:54

    tom (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    ano to vsechno znat musite, ale to NENI biflovani ktere se ve vetsine nasich skol stale hodnoti kde nezalezi na tom jestli danou ulohu dokazete vyresit protoze znate zaklady(zakladni fx vzorecky), ale hodnoti se to zda ji vyresite predepsanym(na­biflovanym) zpusobem a ikdyz dojdete jinym zpusobem k vysledku mate hned snizenou znamku protoze jse nemel dostatecne nabiflovano