Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Třetí mobilní revoluce začala, všimneme si jí ale až časem od kelišová - konečně přesný názor ... ano, toto je trend,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 7. 2014 20:23

    kelišová (neregistrovaný)

    konečně přesný názor ... ano, toto je trend, pane Hlavenka ... taková ta domácí odtechnizace...
    lidé kteří malinko přemýšlejí, se raději sejdou u stolu než na facesíti, jedí kvalitnější potraviny než náhražky s hypersuperkrámů a mobil používají jako ve vaší první mobilní revoluci - ta totiž opravdu stačila a oni pochopili, že nechtějí být neustále pod tlakem technologií a marketérů...
    přece si nebudu kupovat, dobíjet a starat se o další krám na ruku, či další krámy do bytu a na sebe a kolem sebe... nepotřebuju přece "koukat" ale žít ...
    takže mi vychází, že Vámi naznačená "3. revoluce" je fakt slepá ulička...

  • 2. 7. 2014 0:52

    Miloslav Ponkrác

    Přesně toto je trend.

    Technologie nezvládly sloužit člověku, naopak tvrdě vyžadují, aby člověk sloužil krabičkám.

    Veškeré podnikání na bázi technologií začíná „uděláme lidi na naší technologii drogově závislou“, ať se to jmenuje facebook, či jinak.

    Ovládání krabiček, spolehlivost krabiček i sw, stejně jako častá zneužití jsou na velice neuspokojivé úrovni.

    Technologie neslouží lidem, ale k tomu, aby se z lidí vytáhlo co nejvíce peněz. Dokud to bude takto, digitalizace to prohraje.

    Pozoruje na sobě i kolem sebe, že už jsem planými technologiemi a wow reklamami, stejně jako aférami unaven.

    Navíc je to smutné v tom, že jednotlivec se znalostmi dokáže často udělat krabičky i sw o několik tříd kvalitnější, než to nejlepší na trhu. Což také o něčem svědčí.

  • 10. 7. 2014 8:22

    VM (neregistrovaný)

    No ti co chtějí z hodně lidí vytahat co nejvíce peněz za nic musejí být hodně vidět v reklamě, ne? Jak jinak by jim lidi naletěli? A taky nemají důvod vyrábět věci kvalitnější, než běžný člověk stačí ocenit před zaplacením. Ale o možnostech technologie jako takové to moc neříká.

    I tak ale považuji řízení domácnosti mobilem za blbost, z důvodů výše uvedených v diskusi. Když už potřebuju domácnost řídit, tak přes zařízení které je k ní trvale připojené.

  • 1. 7. 2014 18:43

    JKL (neregistrovaný)

    Jenom si vezměte, co se říkalo o Internetu před 15-20 lety. Lidé díky němu měli být úžasně vzdělaní, měl přinést nové pracovní příležitosti pro statisíce lidí u nás a nevím co ještě...

    V reálu takto Internet používá dnes tak možná 1% populace, zbytek ho využívá k tomu, aby ještě rychleji přišlo o peníze a aby ještě více zblblo konzumací takovýho balastu, který by si vytisknout nebo odvysílat nikdo nedovolil.

    Pro mě osobně nemají podobné "chytré hodinky" a podobné nesmysly žádný užitek, protože to, co mohou změřit cítím sám a co změřit nemohou, tak kvůli tomu si je kupovat nemusím.

    Svoji fyzickou kondici nejlépe poznám podle toho jak se cítím, když si dám pár sedlehů a 20 kliků.

    Navíc rozhodně netoužím takové informace někde nahrávat nebo s někým sdílet.

    Trend je teď zcela opačný a lidé začínají mít opět rádi soukromí, opět mají rádi obyčejné "hloupé" věci a nepotřebují všechno vytrubovat nebo nahlašovat přes Internet. Začínají nakupovat v menších obchodech místo obrovských obchodních center, nákupy řeší mnohem více po telefonu nebo osobně než pomocí e-shopu.

    Přílišná přetechnizovanost totiž lidi zklamala. Respektive technika nezklamala, ale zklamalo je, jak se chovali lidé, kterým dávali skrze techniku svoji důvěru (a hlavně peníze :-D).

    Tento trend je patrný hodně v zahraničí a už začíná být i v ČR a začíná to především u lépe situovaných lidí.

    Samozřejmě se nejedná o "zalezení do jeskyně", ale i oni používají telefon. Ale BOHATĚ jim stačí zavolat si, poslat SMS, e-mail, případně něco vyhledat na mapě... Už ale ROZHODNĚ NEMAJÍ ZÁJEM například někde posílat nebo dokonce sdílet informace o tom co hledali, trasu, polohu a tak dál a naopak ocení, když tohle aplikace/zařízení ani neumožňuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).