Jo, to je dobra finta. Musite v rozsirenem zadani pri vyhledani spoje nejdrive odskrtnout EC/IC/SC a pak to zacne nabizet i normalni vlaky.
Jiste, mozna jsou rychlejsi (nekdy treba o deset minut na trase co trva 4 hodiny), ale kdyz to ukazuje kvuli tomu do jednoho smeru treba jen jeden vlak denne, pritom R tak jede pet za den, tak to neni moc dobra "optimalizace".
To zobrazovani drazsich spoju (myslite IC/EC, ze?) v IDOSu je zpusobeno tim, ze jedou rychleji. Proto system povazuje pomalejsi spoj za bezpredmetny, byt je levnejsi.
Jsem přesvědčen, že by se takovéto kšeftování s daty o veřejných službách (jízdní řády, telefonní seznamy, atd.) mělo zakázat a data by měla být přístupná komukoliv zdarma, kdo je chce zpracovat.
Zabránilo by se tak např. podvodům fy. CHAPS (a ČD), kdy se v IDOSu zobrazují jen dražší spoje (tj. oddělily by se data od aplikace, a každý by si mohl napsat aplikaci vlastní, např. s efektivnějším algoritmem, apod.)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).