Projekt je to možná skvělý, ale rozhodně ne pro mne. Riziko, jak na straně řidiče, tak spolujezdce, je příliš veliké. Já sám tvrdě odmítám si vzít do auta někoho, koho neznám. Protože pokud náhodou dojde k nehodě, může se snadno stát, že následky by mohly být pro řidiče likvidační; stačí, když spolujezdec bude vychcánek.
Holt jste jina natura, vsak vam to nikdo necpe. Mam hodne zkusenosti jak stopar tak ridic a nevsiml jsem si nejak rozdilneho rizika. Spis bych rekl, ze ho podstupujete uz jen tim, ze se vydate na silnici.
Jednou jsme jako stopari bourali, tak jsme sehnali pomoc a s ridicem jsme se slusne rozloucili a pokracovali dal, on musel resit to auto, tak to ve vysledku bylo stopem rychlejsi :-)
Bohužle je to o tom, že naše slinice jsou různými Laciny a Trpišovskými zamořeny natolik, že jezdit autem je opravdu o ústa, zejména když se někde, kde jezdí kamiony najednou objeví náledí. Navíc jako řidič nemám žádnou právní jistotu, že se na mě nebude stopař kvůli bouračce hojit. Pokud by někdo do nějakého zákona napsal, že jízda stopem je výhradní riziko toho, kdo stopuje a řidič v žádném případě nesmí nést žádnou odpovědnost za to, co se stopaři během jízdy stane, bylo by to o něčem jiném, jenže takovýto zákon u nás nemá šanci, na čem by pak advokáti vydělávali?
Takový zákon by byl samozřejmě nesmysl. Jednou jsem jel stopem s někým, kdo na naprosto nepřehledné klikaté silnici v lese suveréně předjížděl (plná čára od nevidim do nevidim). Říkal mi "to je v pohodě, já to tady znám nazpaměť" - zřejmě myslel včetně protijedoucích aut :)
Povinné ručení považuji sám pro sebe za nutné zlo, takže volím zásadně pouze nejlevnější produkt a pro jistotu měním každý rok pojišťovnu. A platit několikanásobek ,,povinné" částky jen proto, abych se nemusel bát vzít do auta někoho cizího? To bych musel být padlý na hlavu!