Podle mně to s tím kolem jsou výmluvy :)
Můžete si pořídit elektrokolo a nebo kolo s přídavným motorem, tudíž se tolik nezpotíte. A bezpečně zaparkovat? I když vám kolo tu a tam někdo ukradne, tak se vám to možná pořád cenově vyplatí než jízda autem, které vám také můžou ukradnout :)
Můžete si také kolo více zabezpečit.. (několik řetězů či podkov, sledovací systém, alarm? a nebo si kupte favorita za 500Kč.. :D). Nebo si kupte skládací kolo a dejte si ho v práci pod pracovní stůl, pong, nebo někam opřete.. :)
Je pravda že po praze za inverce jezdit asi není příliš příjemné, ale když pojedete autem tak ten smrad budete sám vytvářet :) navíc nemusíte jezdit pouze na kole vždy, ale třeba jen za počasí které vám vyhovuje a když nebudete mít spoždění.. :)
Doporučuju elektrokolo s PAS režimem (nejede samo, ale pomáhá šlapat - i do prudkého kopce stačí šlapat zlehka). Člověk se na tom nezapotí, ale ani nezahřeje :)
Jezdím na něm do práce tři roky, baterka (LiPol) zatím drží (1 jízda tam a zpět cca 1/2 kapacity baterie). Údržba nulová.
A myslíte si že převyšuje poptávka a nebo nabídka?
A proč by si to na tom mělo lámat zuby? Prostě to neuspokojí veškerou nabídku, není to jediný způsob přepravy..
Ekologickoekonomicky by mě přišlo nejvýhodnější kombinace vlaku, MHD, spolujízdy a kola případně pro individuální osobní přepravu nějaký druh velomobilu s přídavným plynovým motorem :D
Já jezdím autem jako spolujezdec na montáže, kdy je osobní auto většinou plně naložené a často se využívá střecha a přibude asi přívěs.. Sám po Praze jsem dříve jezdil MHD (pod oknem mi jezdí tramvaj) ale vzhledem ke stoupajícím cenám MHD jsem jí přestal používat a jezdím na kole jako na primárním dopravním prostředku (ale někdy mi připadá opruz když jedu domů pozdě v na kole do velkého a dlouhého kopce na kterém bydlím a vedle mě jezdí prázdné tramvaje..)
Ano poptávka nebude s nabídkou vyrovnaná.
Když děláte zboží můžete ho vozit jinam, pokud poskytujete služby tak ne. Populace a její potřeba není homogenní prostředí stejně se liší finanční možnosti.
Spolujízda je optimalizace nákladů, nebo to nazvěte optimalizace přenosové kapacity. Nikoliv charitativní akce , nikoliv happening, nebo snaha o ekologické gesto. Základem je se dostat z bodu A do bodu B v určity čas, za určitý čas a za určité náklady. To je základ na kterém by jste měl stavět. Globální nabídka tedy nemůže optimálně postihnout regionální poptávku.
Ano rád bych také jezdil do práce na kole , ale prakticky to nejde. Není kde kolo bezpečně zaparkovat, není se kde osprchovat, 30km po státovce taky pro zdravý je mínus než plus.