Nesmysl. Na to, abych se dopravil z bodu A do bodu B, nepotřebuju mít kolem sebe 1-2 tuny železa. Ona ta přeprava dvacetinásobku mojí hmotnosti je jaxi zbytečné plýtvání energií. Takže v případech, kdy nepotřebuju přepravit velký nebo těžký náklad (drtivá většina jízd) je kolo (nebo jiný malý/lehký dopravní prostředek) racionální volbou.
Automatu jde o to, aby cyklisté -když chtějí- měli kudy jezdit. Krakonoš si stěžuje na cyklisty motající se mezi auty: opravdu si myslí, že by to dělali, kdyby měli možnost jet bezpečněji jinudy? Já kvůli tomu jezdím do práce trasou o 4km delší, než kdybych jel rovnou cestou po hlavní (tj. 14km místo 10km), ale stejně se té hlavní nevyhnu (2km po ní musím).
Souhlas. Viděl bych to asi takto: Bateriové elektromobily pro max. 4 osoby, stojící na nabíjecích stanicích, které budou zároveň nástupními terminály a budou řízené počítačem GPS + SW, který už se zkouší). V nástupním terminálu si na dotykovém displeji určíte cíl cesty a počet přepravovaných osob, automat spočítá jízdné, které zaplatíte buď v hotovosti, nebo kartou, načež přišumí vozítko, na jehož čelním displeji je název cílové stanice. Nastoupíte, stisknete tlačítko Jízda, vozítko si spočítá, zda počet přepravovaných osob souhlasí se zaplacenou částkou a vydá se na cestu. Zastaví vám přede dveřmi, počká, až vystoupíte a vyložíte zavazadla, načež odjede na nejbližší nástupní terminál, kde se připojí k dobíjecímu zařízení, aby mělo pro další jízdu plné baterie.
Automat je extremistické názorové uskupení s levicovým až anarchistickým pozadím.
To autům mat je boj proti systému. Pokud by chtěli zdraví a ekologii propagovali by sport a hromadnou dopravu . Ale to nebudou protože to je konzumní společnost a systém. A to oni jsou proti.
Ty kola sou import myšlenek z německých a holandských squatů. Dezinterpretace příklady měst kde to "funguje" zanedbáním drobného detailu, že volba kola jako dopravního prostředku. Tam není dobrovolná, ale má původ v urbanistickém omezení dané lokality.
Jinak k efektivitě kolik se vám vejde s bezpečným odstupem jízdních kol na půdorys malého 5ti místného auta? Kolo není řešení, je to zvolitelná použitelná alternativa, ale nelze v něm vidět dlouhodobé a globální řešení dopravy ve městech nebo příměstké dopravy. Tou bude až ekologická asi i autonomní MHD . Představte si pod tím třeba elektro robotický minibus na palivové články. Který bude reportovat polohu na WEB a jízdní plán může efektivně centrálně mněnit. Vy ho budete moci sledovat na svém tabletu ,nebo jiné vychytávky Internetu věcí založeném na IPv6.
Tak můj názor.
Ono asi takhle, daleko efektivnejsi je se stavit cestou na nadrazi a nabrat spolujezdce tam. Bez problemu zaplati cenu busu, v 90% pripadu tim ziskaji casovou usporu minimalne hodinu, pohodlnejsi jizdu ... a dotycny ridic nese daleko mensi riziko, ze nabere nenakyho zlodeje ... protoze je dost nepravdepodobny, ze na nadrazi bude cekat nekdo s planem nekoho okrast.
> kdo má potřebu to využívat
Treba ja rad beru stopare (sam jsem hodne jezdil), ale uz jich moc neni, tak se realizuju takhle :-). Navic mi prijde dobre trochu zaplnit auto na delsi cesty...
Vyuzivaji to hodne studenti kteri by asi driv jezdili stopem, ale dneska maji vic penez, asi to je pro ne take pohodlnejsi. Myslim, ze se lide na jizdomat casto podivaji prave predtim, nez by si koupili tu jizdenku.
Penize tim snad opravdu nikdo vydelavat nechce.
> To sou takoví ti co pro Vaše dobro blokujou jednou za čas cyklojízdama města.
... ktera jsou jinak uplne vymetena chtel jste dodat? Muzete byt v klidu, kdyz uz cyklojizda prijede na nejakou rusnou tepnu (magistralu), tak se slusne zaradi do kolony a pri opusteni na to mohou nestastni motoriste slapnout a v mziku tu kolonu zase dohnat. Ve vysledku o nic neprijdou.
Pokud je dana ulice volna, tak je to opet ok, protoze cykliste nekolikanasobne zvednou kapacitu trasy - tolik lidi v autech tam za jednotku casu proste neprotlacite.
Celkove nebudou nasledky vetsi nez pri takovem prazskem maratonu nebo odborarskych demonstracich... :-)
Cílová oblast je jasná lidi pro které jsou ceny za veřejnou dopravu nevýhodné. Tedy ti kteří si třeba nemohou koupit týdenní , měsíční jízdenku, nebo zpáteční atd...
A pokud si pamatujete článek zde minule, pro mnoho lidí se jedná o věc, která má společenskou váhu. A ono je to baví nikoliv, že by to bylo čistě ekonomicky výhodné.
Auto_mat - do toho netahejte. To je ekologické-extremistické názorové uskupení. To sou takoví ti co pro Vaše dobro blokujou jednou za čas cyklojízdama města.
Pivomat – ten už tu je
Busomat – nabídky za výhodnou cenu už se objevili také na nějakém slevovém serveru
Bydlomat – a bydlení taky nebude to ořechové.
Ano obor kde by to nešlo se hledá těžko, ale úspěch není to v moci tvůrce. Stejně jako sociální síť obsah a funkčnost nakonec dělají klienti. Takže na 10 studentů kteří chtějí z Olomouce do Prahy každý týden může jen teoreticky připadat jedna jízda ( 3 místa ) a to počítáte s ideálním stavem že jse dohodnou na čase.
Jízdomat vypadá jako zajímavá služba, ale nechápu, kdo má potřebu to využívat. Jasně, dokážu si představit, že někdo si chce přivydělat nebo že někdo chce trochu ušetřit za cestu. Na druhou stranu, když se chci někam dostat, tak nebudu přece spoléhat na to, že se najde náhodou nějaké volné místo u někoho v autě, ale jednoduše si koupím jízdenku na běžný spoj a mám to bez starostí.
Peníze se snad vydělávají jiným a jednodušším způsobem. Ale dobře, když to někoho baví :-)
Napadlo mne ale, že by podobný nápad šlo využít jiným zábavným způsobem:
Automat / Busomat - představte si inzerát, že někdo si pronajme auta / autobus a bude takto nabízet volná místa na trase na frekventovaných trasách třeba PHA-Brno se sloganem - Chcete do Prahy / Brna za X korun? (využití i jako reklama pro Jízdomat)
Bydlomat - mám volný pokoj a nabízím pronájem pokoje, jedu na měsíc pryč a nabízím pronájem bytu,... (využití i jako seznamka)
Pivomat - chci si koupit bečku piva a nabízím "sdílení obsahu", kdo se přidá?
No a tak by šlo pokračovat skoro ve všech oblastech lidské činnosti na podobném principu. Záleží jen na invenci a schopnosti realizace každého soudruha :-)