Zajímavá je ted jedna věc a sice velmi brutálně klesající sledovanost Televizních novin, která se ted pohybuje kolem 1.500.000. Jistě, je léto a celkově sledovanost klesá, Prima si ale stále drží se svými zprávami svých 800 - 900 tisíc. Rozdíl mezi jejich relacemi je tak nějakých 700.000, dříve to bývalo více jak 2 mega. Nova skutečně postupně ztrácí na všech frontách, kdyby Prima nebyla věčně chybující stanice, mohlo už být vše jinak.
Aha, tak v tom případě zbývají dvě možnosti. Buď Slovákům jedna turecká telenovela stačí a další v průběhu léta nechtějí rozkoukávat. Nebo byla Láska v Istanbulu ještě větší trapošina, než 1001 noc.
Asi proto, že Joj plus se poslední dobou snaží profilovat jinak než dříve, kdy byla retro kanálem pro důchodce. Teď se snaží být kanálem pro mladé, tedy pro přesně opačné publikum, než pro které je určený seriál tohoto typu.
Ale osobně si myslím, že to nakonec Jojka odvysílá, když už to koupila. Jen to nejspíš bude někdy dopoledne nebo pozdě v noci, kdy nízká sledovanost nevadí.
Trpělivost. Nova pomalu ale jistě ztrácí dobré jméno, stává se z ní bulvár drsnější a agresivnější než dříve, tváře už má také okoukané, křečovitost z ní jen čiší. Myslím, že když někdo takhle pozvolna, pomalu ztrácí delší dobu na popularitě, je skoro nemožné zvrátit tuhle situaci. Ale i na Primě, Barrandově atd. se musí snažit. Stejně si myslím, že peoplemetry Nově trochu nadržují, takže ta data beru radši s rezervou.
To je pravda, ale dříve by to platilo o něco více. Teď už Prima nebo JOJ nemohou tasit tyto výmluvy, protože se obě televize přesvědčily, že když mají velmi dobré a silné formáty, porazí konkurenci hravě. Mají to ztížené v tom, že musí být o 200% lepší než jedničky na trhu, ale není to nemožné. Každá zavedená a populární značka se dá zničit lepší nabídkou. Jen musí být lepší a lepší a šikovně reagovat na špatné kroky konkurence. Telenovela na JOJ nedopadla dobře z jednoho důvodu, na Markíze stále od osmi běží 1001 noc a nikdo z těch miliónů Slováků nepřesedlá na nový seriál když ví, že se bude křížit s jejich populárním pořadem na konkurenci. Toto byl velmi špatný krok, který ovšem před mnoha lety riskla Nova a vyšel jí. Jednalo se o to, kdy na Primě startovala druhá řada mimořádně populárních Rodinných pout a Nova na stejné dny nabídla takřka podobný seriál - Ordinaci. Diváci nejdříve nechtěli přesedlat z rozkoukaného děje na konkurenci, kde se rozjíždělo něco nového, ale stačilo půl roku a Ordinace Rodinná pouta porazila. U nás samozřejmě ještě zahrál ten faktor, že ty naše nekonečné telenovely neuzavíraly hlavní děj, ale pokračovaly stále dále v mnoha sériích a diváky to potom začalo nudit. U někde 170-dílné Tisíc a jedné noci už Slováci do konce vydrží a Láska v Istanbulu tak proti nim nemá šanci.
Tento neúspěch JoJky není zrovna exemplární příklad, ale něco na tom pořád pravdy je. Hlavně by mě zajímalo, jak by dopadla Partička, kdyby ji vysílala Nova, jak to bylo původně v plánu.
Tady hlavně JoJka dostala na zadek opravdu zaslouženě. Když měla tolik silných keců o tom, jak tyto telenovely jsou dno televizní tvorby, tak nechápu proč mermomocí chtěli napodobit úspěch Markízy s 1001 nocí. Samozřejmě šlo o prachy z reklamy, ale působí teď jako pěkní pokrytci. Přitom, kdyby dali proti Wipeoutu nějakou osvědčenou kriminálku, z podílu by si uzmuli víc procent.
Bude trvat ještě hodně dlouho než se komerčním 2 v Česku a na Slovensku podaří ve sledovanosti dotáhnout na kanály CME. Nova s Markízou jsou u diváků pořád vnímány jako první volba a pokud Jojka s Primou nasadí obdobný formát nedopadne to s nimi dobře. Je to bohužel smutné, ale divácká setrvačnost je obrovská a Nova s Markízou z toho budou těžit ještě dlouho. Kdyby Drtivou porážku s nováckými celebritkami vysílala Prima skončí sledovanost mizerně, naopak kdyby Nova vysílala třeba Partičku s G+S bude to hit. A digitalizace ne tom zatím moc nezměnila...