Jak uz tu bylo receno - Matejka v eletromobilu, s hodinkama na prd a Google glass, ktery uz i sam Google poslal k vode... Nezavidim mu, kdyz na to ma, tak prosim.
ALE - zkouseli jste neco u CZC reklamovat? Takovy id..y jako jsou na Hajich, ty musely hledat hodne dlouho. CZC se rapidne zhorsuje. S porovnanim pres lety bida a des. Ja uz jsem veskere nakupy z CZC presunul jinam...
Přesně tak, mám v posledních 2-3 letech taky jen negativní zkušenosti pokud jde o reklamace. A to jsem si nemohl 10 let předtím na CZC stěžovat, ale když prostě při reklamaci chtějí nějaké poplatky ve výši i tísíců údajně za balení nebo za co, to se jim na ty jejich služby z vysoka vy.... .
Poslední monitor a PC sem už kupoval u 2 konkurenčních eshopů.
Neznam presne aktualni situaci, ale me reklamace vzdy vyridili v muj prospech (pravda mys Razer az na podruhe). Jinak rust vzdy prinasi problemy, drive jsem byl zvykly objednat, zaplatit ebankou, vyrazit a nez jsem za 5 min dojel, bylo vse pripraveno. To uz dnes neplati. Otevrenim skladu v Pribrami se snizila okamzita dostupnost, drive sehnali i veci, co nebyly v nabidce, ale jinak jsem porad spokojenym zakaznikem.
Reklamovat? Zkoušel. Během posledních 3 měsíců asi 2x. Vždy bez problémů, jen čas na vyřízení reklamace mohl být kratší (v obou případech cca 9 prac. dní.) Byla to reklamace kterou muselo posoudit servisní středisko (neodpovídající kapacita Flash disku).
Alza taky byla na reklamaci OK. Jen mě se*e ten jejich zelenej mužík. A tak co můžu objednám v CZC.cz.
Koupil jsem tam Lenovo mobil, měl být komplet v češtině od nich, měli na tom založenou i reklamu. Kromě google aplikací nebylo v češtině nic. po asi 4 měsících šel na reklamaci, přehráli ho a pro změnu tam čeština není už vůbec žádná. Ač se chvástali, že je to "profesionálně počeštěné" přímo od nich. Profi návod v češtině spočíval v tom, že tam byl zmuchlaný papírek, kde bylo napsané, jak si nastavit češtinu (tu která tam nebyla) v menu mobilu a nějaké mobilní číslo. Ale tak hlavně že si nějaká "celebrita" vydělala na reklamě na czc mobily.
Pak jsem tam kupoval spíš z recese obyčejné sluchátka (někde jsem je koupit stejně musel), měli nějaký "black friday" nebo "výprodej", systém to nezvládl, prodal toho víc než měl. Tak jsem na ně čekal asi 3 týdny a pak je dodali stejně v jiné barvě než byli objednané.
Snaha poradit, vyhovět na prodejně vůbec.
Dřív jsem si zboží našel na webu CZC, přečetl zkušenosti lidí kteří si to koupili přede mnou, a koupil v Alze.
Měli lépe dostupné prodejny. Dneska už je víc recenzí na Alze než na CZC. Na Hájích v prodejně jsem byl jednou, otřesná zkušenost. Fronty, chaos, na kraji města, proti tomu Alza:
samotný showroom v Holešovicích stojí za výlet i když člověk nic nekupuje.
Jenze sortiment Alzy a CZC se uplne neprekryva. Jsou veci, ktere Alza neprodava a naopak. S reklamacemi PC komponent jsem v CZC nemel problem. Prodejna na Hajich je sice v haji, ale maji i vydejni mista v civilizaci :-) A samozrejme maji nektere veci o dost levnejsi. Co me dlouho stvalo ze CZC nemel platbu online kartou, ale to uz maji.
Mozna se uz tohle zmenilo:. Kdyz si sestavite PC z komponent, tak CZC dava na vyber ze neni zaruka na cele PC, ale stale na jednotlive komponenty. Zkratka vam to sestavi a zbavite se nutnosti vyhazovat krabice od jednotlivych komponent. Kdezto Alza z toho delala vzdy kompletni vyrobek s jednou zarukou na cele PC. Coz mi naprosto nevyhovuje.
Jo jeden nákup jedna zkušenost. Proč to riskovat, když u Alzy mám 100 nákupů a sto dobrých zkušeností. Možná mají už někde jinde prodejny, já o nich nevím. Ceny sleduji, rozdíly jsou většinou bezvýznamné. padesát korun mi nestojí za to, abych si dělal výlet někam do Stínadel nebo kde to mají.
Na stránkách jim jako u většiny českých webů prakticky nefunguje vyhledávání a působí to celé dost chaotikcy (před "modernizací" byl kupodivu web přehlednější).
Jedná špatná zkušenost = jeden pokažený den, a tolik jich zase nemám.
Česká firma, české služby, možná by měli přesídlit na Kypr.
Nakupuji tam nějakých deset let a ukrajince jsem ještě neviděl. Jednou jsem reklamoval grafiku a dotyčný člověk měl zřejmě takovou tu poruchu osobnosti, kdy se dotyčný snaží za každou cenu vyhnout kontaktu s lidmi, protože je nenávidí (často se vyvinou v sériové vrahy), ale reklamace proběhal v pohodě.
Reklamoval jsem tam zopár výrobků. Zas toho tolik nekupuji a přesto většinou reklamace no problémo. Poslední byla rychlejší než jsem čekal. Mladík číhnul do pc zkontroloval jak se řešili předchozí reklamace nevím jestli moje nebo toho produktu vystavil mi dobropis a adios. Takže asi tak.
říkat že klidně prodáte firmu mi nepřipadá jako v pořádku... pan Matějka už není to co bylo. Více namyšleného člověka neznám. vyházet spoustu dobrých lidí a i kamarádů a pak tam nasypat lidi co nic neumí je jeho byznys.
jo co byl CZC na Kačerově už nebude..To se zajímal ještě o lidi ale teď... no hnus velebnosti!!!
Škoda že tu není fotka toho pána, to musel být pohled!
Dřív se s lidmi v prodejně dalo mluvit, web byl přehledný a s dobrou komunitou kolem něj.
Pak se na lidi vykašlali, přisáli se na EU penězovod, vyházeli schopné lidi, rozbili web a zničili komunitu. Vrcholem je reklamační opruz a nepřátelský marketing. Stal se z nich takový druhý Mironet.
Dnes kupuju jen u zeleného skřeta, občas u tsbohemia. Stojí mě to cca 10 % navíc, ale peníze nejsou všechno.
Koukam, ze tu dost nadavate na CZC, na ja je mam docela rad, hlavne proto, ze je mam pri ceste do prace, Alza ma sice pobocky, ale za poplatek a do Holesovic to mam z ruky.
Nicmene i tak jezdim do Alzy casteji, jde o eshop. Porovnejte eshop Alzy, hlavne vyhledavani a eshop CZC. To je rozdil tridy, v CZC nenajdu nic, v Alze vsechno, dokonce konecne pridelali kategorie, protoze o bazar nemam zajem a ted uz Alza nema konkurenci. Jiste parametrove vyhledavani je i na CZC, ale je to nebe a dudy, kdo ozkousel, vi. Takze jsem jednu dobu prisel na Alzu, nasel si co chci a koupil, nicmene nejak nam zdrazili a tudiz ted vysledky Alzy nahazuji i do CZC a porovnavam, nekdy je to opravdu docela dost levnejsi.
v CZC jsem asi před rokem objednal novou elektroniku. Zásilka mi přišla v odrbané silně používané krabici. Elektronika kupodivu byla nepoužitá a nevykazovala známky opotřebení. S takovým balením jsem se naposled setkal na tržnicích arabského světa. Bohužel s přístupem už se léta setkavám jen v ČR.
Naproti v Alze kde jsou prolhaní zloději s prodejem namířeným jen na jednodušší část obyvatelstva je alespoň jistota, že nové zboží příjde vždy v originálním a nepoškozeném balení.
Rozhovor je výmluvný. Pan Matějka je případ kterého zajímá vše okolo jen né co by mělo majitele eshopu zajímat.
Mě konkrétně by zajímal osud a životopis jeho současného manegementu. Podle toho jak pan Matějka řídí svoji firmu, předpokládám že to budou neúspěšní nebo vyhození lidé z praxí ne odlišnou od současné. Skladník bude mít v pí-i vždy když bude mít vše v pí-i jeho nadřízený. Vedoucí bude mít vše v pí-i když bude neschopný majitel. O to horší že se nejedná o akciovku.
Když někdo svolí k rozhovoru musí počítat s negativními reakcemi. Pan Matějka má stejný prostor na diskuzi a stejné možnosti na třeba negativní příspěvky reagovat po svém. Pokud se mu zdá, že někdo lže, může mu to pádným argumentem vyvrátit. Pokud má pocit že jsou negativní zkušenosti oprávněné, může se omluvit a pokusit se o nápravu. Když u někoho vybuchnou emoce, zřejmě je na čase vrátit živnosťák. Bohužel, dnešní namyšlený arogant (a teď nemyslím nikoho konkrétně) má často úplně jiné zájmy než je řešení problémů v jeho firmě. Když začnou jít prodeje do háje začne uvažovat o prodeji firmy. A začne dělat něco jiného. Tak jako kdysi komedianti prodávali hranolky, potom krby a dnes bazény. Některým bych doporučil něco jako podle hesla: "kdo nic nedělá, nic nezkazí."
Redaktoři se o nedostatek rozhovorů s kvalitními lidmi bát nemusejí. Chce to jen vyvinout trochu aktivity a hledat zajímavé kvalitní lidi, rozdávat pozitivní info, jak kdo je schopný a úspěšný řešit problémy apod. Dnes se je často možné setkat jen novinářem, který sedí na ... a čeká až do redakce příjde šmejd, který za mrzkej peníz požaduje vychválit jeho upadající firmu, do nebes.
90% příspěvků, které jsou v diskuzích pod články poslední dobou, je syntézou arogance, demagogie, neznalosti a negativních emocí, podaných s patřičným řevem a patosem. Váš příspěvek nevyjímaje. Jediným rozdílem proti idnesu začíná být i na Lupě menší počet použitých verzálek.
Proti řevu davu nelze argumentovat ani reagovat jinak než protiřevem jiného davu v jakékoliv podobě (přímý řev, trolování). A předpokládám, že panu Matějkovi se nebude chtít k podobným prostředkům uchylovat.
Mimochodem, můj příspěvek je naprosto off-topic (z hlediska tématu článku) a měl by zmizet mezi prvními.
Tací jako je tenhle je mraky, to že dostal studenou sprchu není zjevně naše vina. Nikdo tady neřve off-topic a že by se Matějka chtěl omluvit za nějaké své přešlapy a neschopnost mě ani nepřekvapuje. Já ho přes palubu ještě nehodil, já mu šanci dám. A čekám že už mi faktura nebude vložena do rozbalené krabice. Toho největšího a nejzku-venějšího zlozvyku některých českých e-shopů. V Alze mě nas-aly také, ale vysoká úroveň prodeje se jim upřít nedá.
To že tady nespokojení dávali jeho eshop do souvislostí a jako konkurenci uváděli alzu, muže být Matějka jen rád. Kdyby ho někdo srovnával s konkurencí z Hornídolní mohl by být zneklidněn. To jen tak off-topic na jeho poškozené ego.
Of-topic : Jak říkám. Lidí je jak s-aček a nemyslím si že by měl někdo problém sehnat pár kvalitních šéfu firem. Jsou i lidé kteří svojí práci dělají skutečně dobře a nejsou o tom jen sami přesvědčeni. Nikdo tady nijak nesnižuje kvality novinářů. Naopak já osobně jsem rád, že někdo vytáhne sem tam nějakého troubu na pranýř.
Příště bych ocenil, kdyby se úspěšný podnikatel pan Matějka rozhovořil více o tom jak to chodí se státníma dotacema. Konkrétně jak si zařídil těch 15 milionů na eshop z daní nás všech.
Jsem si jistý, že vše bylo křišťálové, že si prostě takhle jednoho dne přišel s papírem na úřad, řekl - jsem úspěšný podnikatel a tak bych potřeboval od státu 10-15 mega, no a úředník mu je odklepnul :-)
Vždyť čím jiným se úspěšný podnikatel prezentuje lépe než tím, že pobírá státní peníze?
Jen víc rozhovorů pane Matějka, jste úspěšný díky penězům z našich daní a my jsme rádi, kupte si soukromé letadlo a nějaké zlaté cihly, jako pan Ritig...
Kdepak. Jakmile podnikatel začne somrovat dotace, úplně to změní jeho vnitřní nastavení.
Dotace jsou překážkou podnikatelského myšlení a jako takovou je musí každý sám odmítnout. Jakmile se CZC vrhl do ráje dotací, všechno šlo ke dnu - protože spokojenost zákazníka přestala být cílem.
Proč taky, když peníze přiletí i bez zákazníků.
Když použiji příměr s korupcí. Podle vás by bylo legální a morální nabízet úplatek? Vím že 90% podnikatelů tak uvažuje. Co není zakázané, je dovolené. Dnes je málo pravidel a kodexů daných. V chaosu a anarchii vítězí jen spekulanti, zloději, podvodníci a právníci. Nějaký etický kodex a jasná pravidla např. jak se má chovat prodavač k zákazníkovy by měla mít každá firma bez ohledu jestli to být musí. Každý má být odpovědný za své počínání. Každý dnes ví že např prodavač může poslat zákazníka do háje protože majitel je často neodborník který dává všem mzdu na poloviční výši než je mzda průměrná. Každý si řekne za tuhle almužnu seženu práci všude. Když často vedoucí nebo majitel bojuje s diagnózou těžké idiocie je to opravdu těžšké a často běžné.
Ještě než pan Matějka CZC prodá, tak nechť prosím pěkně něco udělá s výdejnou/pobočkou v pražskjých Kobylisích. Fakt mě točí, když si tam jdu vyzvednout objednané zboží a téměř vždy je v provozu jen jedno výdejní pracoviště ze dvou (což samo o sobě je dost poddimenzované). Pracovník je sice většinou slušný a snaživě úslužný, ale jde jim to pomalu a i když je ve frontě jeden člověk, tak než najde objednávku v počítači, než to přinese ze skladu, než vyjede fakturu a další papíry, přejete si taštičku, a zde podpis prosím, tady je váš doklad prosím.... grrrrr
A úplně tragédie, když se jde vyzvednout zboží v odpolední špičce, to tam čeká fronta dvaceti lidí a to je fakt děs.