Ty nárusty bývají v řádu několika set procent! Uvedu tkaé jeden příklad z reálu. Zákazník platil půl roku placenou pozici na klíčové slovo na všech třech zmiňovaných vyhledávačích. Počty přístupů z centrumu a atlasu se pohibovali mezi 2 - 8 přístupy měsíčně, ze seznamu mezi 320 - 370 přístupy. Takže tady asi není co řešit.
placená pozice na 3. místě na centru na slovo hledané na seznamu 500x denně přináší cca 2 návštěvníky denně, přirozené výsledky na druhé stránce seznamu cca 100x tolik...
Býval ale do nedávna v jejich výsledcích zahrnován i IDOS za čos kslidil kritiku. Nic si nenalhávejme, oni ty čísla do statistik honí jak se jen dá, vše strkají na hromadu subdomén a skutečně většinu návštěvnosti započítavají do celkových výsleků, i proto skupují kdejaký projekt, který má nějakou návštěvnost. Zajímavější by bylo pokud by zvěřejňovali např. kolik obslouží denně unikátních hledání a jiné statistické údjae ze kterých by bylo patrné jak jsou na tom ve skutečnosti špatně.
Autor má naprostou pravdu, při tvorbě stránek se mně hned většina klientů ptá zda má zaplatit těmto vyhledávačům nebo ne protože tomu nerozuměj a nevědí jestli je to nutné. Všem jednoznačně doporučuji totéž, jaká koliv propagace stránek má smysl maximálně na seznamu, na ostatní ať zapomenou. Je to vidět na statistikách stránek, které tam reklamu měli za těžké peníze a přínos návštěvnosti v podstatě žádný, občas ještě někdo přijde z centrumu z vyhledávače zboží, jinak nic.
Rozhodně si nemyslím, že by centrum a atlas něco v dohledné době změnili, vědí asi dobře, že jejich pozice je v porovnání se seznamem tak žalostná, že by jakákoliv jiná forma zpoplatnění byla pro ně úplným prodělkem a proto raději budou vybírat za placené zápisy než např. za proklik, z toho totiž mají své jisté a nedělejte si iluze bude jim to fungovat ještě dost dlouho, protože právě ti obyčejní návštěvníci o tom nemají ponětí a tak se upíšou
Všem jednoznačně doporučuji totéž, jaká koliv propagace stránek má smysl maximálně na seznamu, na ostatní ať zapomenou.
Hlavne vsem doporucte at inzeruji spise na uzce specialozovanych webech, ktere maji mensi navstevnost, ale ucinnost jejich inzerce bude mnohem vyssi. Nehlede na ceny za inzerci.
JJ, firma si zaplatila reklamu na atlasu. Obchodnik tvrdil, ze toto klicove slovo je hledano minimalne 100x denne. Ale navrat z atlasu byl pouze dve navstev za den. Pote sme dali reklamu na seznam a kdyz sem to prepocital, narust byl oproti atlasu nekolikrat vetsi!! Uz prestavam temto cislum(atlas,centrum) verit a ani nevim kde je berou.