Přesně na tohle jsem myslel také. Sváťův příspěvek, by se mi zdál celkem reálný, ale i kdyby Fanda po spojení se Sportem vysílal i např. pouze polovinu sportovních přenosů co nyní NSport, i tak bych o té dostupnosti přes volné dvb-t moc nevěřil. Mimochodem, přenosy Gambrinus ligy můžou s čistým svědomím vysílat na Smíchově.
A koľko českých firiem - zadávateľov reklamy zaujíma SK trh? Teda okrem pár nadnárodných spoločností, pre ktoré je ale transparentnejšie zaplatenie reklamy v celoplošnej Markíze/JoJ, pretože má na rozdiel od CZ programov sledovanosť v desiatkach percent. Všetky české programy v SR (vrátane ČT1/2/24) majú sledovanosť dokopy 10 % (ale vp väčšine dní je to pod 10%)...
Že by zánik Nova Sport, resp. jeho sloučení s Fandou? Lze si to představit i takto:
Nova Sport měla dosud satelitní licence pro ČR i SR a tomu musely odpovídat i licence pro přenosy a záznamy. Navíc, v době krize (a tedy všeobecného šetření) a vlivem nárůstu konkurence mohlo dojít k poklesu počtu abonentů a tím placený sportovní kanál společný pro ČR i SR mohl začít ztrácet na významu. Řešení? Sloučit Novu Sport a Fandu do jednoho FTA kanálu s právy pouze pro ČR, tedy již nepůjde nově transformovaný kanál přijímat satelitně či kabelově v SR. Tím pádem levnější ceny za přenosy a záznamy (práva pouze pro ČR), tedy uspořené peníze. V ČR by samozřejmě takto transformovaný a nově vyprofilovaný Fanda vysílal v kabelu a na satelitu v SD i HD verzi, v multiplexu 4 DVB-T by zůstala klasická SD verze. Profilování transformovaného Fandy = 60 až 70% sport (přenosy, záznamy, dokumenty o sportu, magazíny), zbytek akční filmy či seriály (seriály především v méně atraktivních časech). Uspořené prostředky použít na zatraktivnění jeho programu (samozřejmě dle finanční situace a zisku z reklam).