Výjimečně si dovolím drobnou kritiku. Jednak je v tom článku na můj vkus až moc vět začínajících "dle mého názoru", "myslím si", apod. (ale to by zase až tak nevadilo) a jednak je informační hodnota toho článku poměrně malá.
Ale uvítal bych např. článek, který by uvedl, kolik je firem, které SaaS poskytují, jejich srovnání, nějaké zhodnocení praktické použitelnosti, atd. To by, myslím, mohlo být hodně užitečné.
Krom toho autor nerozlišuje poplatky za support či maintenance (názvosloví dle zvyklostí výrobce), tedy předplatné nových verzí a hot-line užvatelů od licence!
Obvykle se prodává trvalá licence a k ní svýše zmíněné služby, které nemusí být povinné.
Další chybou autora je položení rovnítka mezi SaaS a ASP. "Software jako služba" nemusí nutně znamenat vzdálené provozování software na serverech dodavatele. Důsledek: zákazník si koupí licenci na 3 měsíce. Dodavatel přiveze server, nebo provede instalaci na HW zákazníka. Po 3 měsících buď dojde k prodloužení smlouvy nebo SW přestane fungovat (a v případě zapůjčeného HW se tento vrací dodavatel).
ASP jsem nezminil, proto jsem take nemohl polozit rovnitko. Coz bych si stejne nikdy nedovolil, protoze SaaS je "pokracovani" ASP, ale technologicky je o neco dale.
To, o cem hovorite v druhem odstavci, je pravdepodobne nejaky software appliance (softwarovy spotrebic? http://en.wikipedia.org/wiki/Software_appliance), ale urcite ne software jako sluzba (SaaS) v obecnem chapani tohoto vyznamu. Uznavam, ze se toto slovni spojeni muze vyuzivat v nejake firme pro konkretni produkt, nicmene obecne vzato nemate pravdu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).