Moc pěkný článek a konečně, po dlouhé době, něco smysluplného a dobře zpracovaného na Lupě. Neodpustím si ale vlastní komentář k tomu "výčtu budoucích trendů".
Co takhle, když se lidi vzpamatují a přestanou horečně nakupovat všechny nesmysly? Co když lidi konečně přijdou na to, že nemusí život prožít jen nějakým (online) nakupováním? Co když více lidí pochopí, že není nutné skákat na nějaké marketingové kampaně, ať už internetové, mobilní, či jiné? Jó, to by byl trend, který by se mi líbil, ale jsem moc velký idealista :-)
Na jednu stranu píšete, co kdyby lidé kupovali jenom to, co potřebují. Na druhou stranu píšete, kde by byla reklama, kdyby lidé nic nekupovali.
Tak jak teda? Nic nebo jenom to co potřebuji? A co je to co potřebuji? Patří tam třeba pračka? Potřebuji ji? Nebo když si můžu prát v ruce tak ne? Pokud ji potřebuji, tak si nějakou vybírám a je prostor pro reklamu.
Nebo co je věc kterou nepotřebuji? Třeba chytrý mobil? Určitě ho nepotřebuji, stačil by mi hloupý. Vlastně by mi stačila pevná linka. No vlastně by mi stačil telegraf. No k čemu vlastně telegraf - když je něco opravdu důležité, tak se může poslat dopis.
Možná když někdo sestrojil první hodiny, tak nějaký filozof, také říkal, že je to zbytečnost a že by lidé měli žít svůj život jinak a myslet spíš na děti a nevyhazovat peníze za stroj, co měří čas, když mi k určení přibližné denní doby stačí pohled na oblohu. Díky bohu, že ho neposlechli.
Aj tvoj Ford bol kedysi nový a aj tvoja nokia bola kedysi nová. Aj ty si raz kúpiš nový Ford a novú Nokiu. Veci proste zastarávajú a niekedy je lacnejšie ich vyhodiť a kúpiť nové.
Osobne si myslím, že je minimum ľudí, ktorí kupujú len aby mali všetko najnovšie.
že nemusí život prožít jen nějakým (online)
nakupováním?... ... Ale zajisté, pravďepodobně mávnete kouzelným proutkem a zařídíte jiné pracovní doby a to že pokud kamený obchod nějaký zboží nedováží také zařídíte...
Online nakupování je právě způsob jak prožít život mnohem jednodušeji.
Možná to myslí spíš tak, že je hlavně proti tomu nakupování. Prostě prožít život v nějaké soběstačné zemědělsko-řemeslné komunitě. Bez konzumu. Do okamžiku, kdy se někomu něco stane a pak chtít okamžitě zpět do odporné civilizace a požadovat špičkové ošetření za vysoké daně konzumistů.
:-D
Ano, já Vašim příspěvkům rozumím a plně s nimi souhlasím. Jenže lidem pokrouceným komercí je těžko vysvětlíte, oni prostě žijí, aby kupovali, aby zkrátka měli krámy. A nechápou, že pro někoho není smyslem života "mít ten nejnovější krám jako první".
Upřímně řečeno, kdyby nikdo tyhle zbytečnosti nenakupoval, šla by nám ekonomika do háje zeleného a krize třicátých let minulého století by byla vzpomínána s láskou.
Další věcí je, že někdo nakupuje hadříky, jiný hi-tech věci a tím posunuje naše technologické možnosti dále. Třeba hráči počítačových her bezesporu posunuli vývoj počítačů hodně dopředu.
Ale obecně řečeno, je to prostě vývoj. Jak nám říkali na prvních přednášce z ekonomie, dříve byl trh tažen poptávkou, zboží moc nebylo. Dnes je tlačen nabídkou, převis nabídky nad poptávkou je ohromný. A jediná možnost jak se prosadit v této konkurenci je skutečně silný marketing (samozřejmě, kvalita zboží a nízká cena strašně pomohou, ale marketing je bohužel základ. Neměl by být, ale ... )
Souhlas, ale někdy je online nakupování zkrátka časově méně náročné a hlavně mnohdy levnější. Například jsem si teď pořídil zájezd na hory na 3 dny pro 2 osoby s 60% slevou na www.hyperslevy.cz
Za tu cenu bych to v běžné cestovce těžko pohledal...
Zase takový extrémista nejsem, jen se neustále divím, co všechno lidi hážou do košíku v supermarketech, za co všechno vyhazují peníze, jak skákají na zhovadilé reklamy na webu, jak žerou zprávy v bulváru. Reklama na webu a kdekoliv jinde té duševní demenci společnosti jen napomáhá. Máte děti? Možná se zamyslete, jak oni prožijí svůj život.
No neviem, ja osobne mám pocit, že je ďaleko viac ľudí, ktorí nechápu, že niekomu môže prinášať radosť nakupovanie nových vecí. Ešte nikdy som nevidel človeka, ktorý by povedal "Nechápem ako vám duševno môže spôsobovať radosť, prečo si radšej nekúpite nový mobil?". Zato opačných názorov je habadej.
Ale já nemám nic proti online nakupování (i žrádlo mi dováží online obchod). To byla jen obecná myšlenka, co by se stalo se všemi těmi prodejci, přeprodejci, marketéry, reklamními kampaněmi, kdyby lidi prostě přestali nakupovat blbosti. Co kdyby lidi kupovali jen to, co opravdu potřebují. Kde by byl veškerý online / offline marketing, affiliate programy, reklama na webu, když by nikdo nic nekupoval? Trochu filozofie do života :-))
Ktoré veci patria do skupiny "jen to, co opravdu potřebují"?
A kde by boli tie skupiny čo si vymenoval? No proste by neboli. Tak ako dnes nemáš napríklad predávačov so snehuliakmi z hovien, lebo by ich nikto nekupoval.
Moc to vyhrocujete, ale snad chápete, že všeho moc škodí. Hodně nakupování i hodně extrémů, jako je ten návrat k telegrafu nebo dopisům.
"...co kdyby lidé kupovali jenom to, co potřebují. Na druhou stranu píšete, kde by byla reklama, kdyby lidé nic nekupovali."
Nic, myšleno jako skoro "nic". Samozřejmě, že je potřeba pořád něco kupovat, jsou věci jako jídlo, wc papír, co jsou neustále potřeba. Je ale nutné kupovat stále nové mobily, tv, nová auta, iPady,... blbosti, kdy stačí jen umět využívat ty "staré" věci?
Mám peněz jako šlupek, můžu si dovolit jakýkoliv chytrý mobil, ale používám starou, omlácenou nokii a všichni se mi smějí. Můžu si koupit jakékoliv auto, ale používám starého otřískaného forda, do kterého můžu kopnout a jsem naprosto happy. Přebytečné peníze investuji raději do dětí, dám raději na charitu a nepotřebuji ani iPhone ani nejnovější model Ferrari. Jo a hodinky nenosím, čas měřím podle slunce a stačí mi pohled na oblohu :-))
Zajímalo by mě, jestli existují aplikace pro vyhledání nejbližšího prodejce, například podle ZIP code/PSČ?
Jinými slovy, jestli pro daný sortiment si můžu najít nejbližší místo, kde tuto věc fyzicky mohu vyzvednout.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).