Slušný rozhovor! Ten člověk se docela pěkně odkopal. Redaktor by měl ale víc tlačit na odpovědi. Viz například:
hlídáte neplatná kliknutí?
Inzerent si samozřejmě kupuje kliky, ale není dané, že provozovatel musí dostat za kliky zaplaceno. Naše spolupráce s ním může probíhat například na bázi nějakého paušálu s kombinací dalších reklamních formátů.
To je nějaká odpověď?
Dovolím si hádat, že český reklamní trh stojí na blbosti inzerentů, kteří se nezajímají o efektivitu investice a jenom chtějí utratit pár set tisíc. TakeIt nebo Billboard jim v tomto vycházejí vstříc a dovolí jim ty peníze u sebe utratit. Zatímco Google si podvodná kliknutí tvrdě hlídá a komunikuje s inzerenty, společnosti jako Billboard na to zřejmě technologicky nemají a nehlídají nic. Jinak by se tím pan Pavlíček pochlubil a nemlžil úplně mimo o nějakém paušálu.
Stejně tak TakeIt - stačí říct že Lupa je proti nim a všechno to jsou pomluvy. A klidně si dovolí i takovou prasárnu, jako je integrace celé vaší stránky do jednoho framu.
Snad se inzerenti vzdělají a tyhle firmy postupně zkrachují. Bohužel v tomto jsme za světem hodně pozadu. Tam už komerční výměnné billboardové sítě a podtrhávači náhodných slov v článcích zkrachovali minimálně před 10 lety.
Martine Hruško vy raděj netvrďte nic. Vaše nesmyslné názory na hodnocení podnikatelů jsou známé a pochybuji, že při takové míře fanatismu lze brát cokoliv co napíšete vážně
Názory na to kdo je pozadu a kdo zkrachuje nechte jiným. Na Lupě ubyde negativistů, kterým nikdo není dost dobrý a sami nic nedokázali.
Samozřejmě pravda, nedalo by se to do pohybu pokud by do toho zadavatelé nesypali peníze. Neříkám, že by pan Pavlíček musel na plnou hubu ventilovat "dokud budou zadavatelé reklamy blbci tak na nich něco vyděláme", ale dneska už se nosí minimálně o jednu úroveň lepší newspeak než předvádí v rozhovoru :)
Obavam se, ze sepisovat vsechny postupny co a jak se hlida a vyhodnocuje jako clickfraud by byl akorat navod pro podvodniky - nemluvim o systemech Billboardu, ale obecne o kazdem systemu, ktery toto musi hlidat. U systemu, ktery proplaci majitelum stranek a ziskava penize za kliknuti od inzerenta s nejakym systemem variabilni ceny za slovo je tech moznych metod a duvodu umeleho chovani (nenormalniho klikani) cela rada, vyjmenovat je by bylo na dalsi clanek. Stejne by to bylo k nicemu a poskytlo by to navod pro vychcanky kudy to obejit - jak klikat na svoji strance, jak vyklikat reklamu konkurence atd.
Nebo jste snad blahove cekal, ze generalni reditel vam poskytne podrobne vyhodnocovaci podminky podvodneho klikani?
No tohle už je mnohem lepší newspeak než původní krapet mimózní odpověď s paušálem :) Jestli u nich neděláte tak se jim nabídněte do PR, zachráníte tím poněkud neobratného Pavlíčka. Ale stejně bych doporučil na tom ještě zapracovat, tak mě napadá třeba: "Náš tým odborníků je neustále v kontaktu se zadavateli reklamy a pečlivě monitoruje celý systém prokliků. Intenzivní komunikací s majiteli webů se snažíme nejen podvodné jednání eliminovat, ale i mu pomocí sofistikované analýzy předcházet. Přesná znalost problémů lokálního prostředí nám tak dává náskok i před velkými globálními hráči jako je třeba Google."... no a co je pravda na tom až tak nesejde, no znáte to, PR, že :)
myslim ze do jejich PR byste mel jit pracovat vy, to v tech uvozovkach je dokonala nic nerikajici odpoved ktera ale kazdeho potencionalniho inzerenta uklidni :) To co odpovedel pavlicek maximalne kazdeho kdo o reklame uvazuje odradi..
A co třeba takto: "Ano, hlídáme neplatná kliknutí, ale hlavně se jim snažíme předcházet jinými způsoby placení provozovatelů, například placením paušálu za poskytnutý prostor, abychom eliminovali potřebu podvodná kliknutí provádět." ... no a dokonce je to i pravda :-)
Dobrý den přeji,
Osobně obchodníky InternetTradingu posílám pravidelně někam. Neustále jim narovinu říkám, že TAKEIT považuji za kravinu vyvinutou ne pro inzerenty, aby jim vydělal více peněz, ale pro InternetTrading, aby on vydělal více peněz.
Je možné, že proklikovost je super, ale k čemu mi to proboha je, když se můj inzerát na klimatizace zobrazuje v článku o tom, že je v Maroku vedro. Čtenář možná na ten inzerát klikne, ale tu klimatizaci si stejně nekoupí.
Osobně si myslím, že to je spíše problém hloupých inzerentů, kteří nepátrají po tom co se pak s těmi lidmi děje dál. Kdyby sledovali například čas, který na stránkách stráví, kdyby sledovali zda dál na těch stránkách ještě někam kliknou, kdyby vůbec sledovali, zda z toho přišla nějaká objednávka ... Problém je, že oni se akorát podívají do Toplistu .. návštěvnost se zvýšila, takže to určitě musí fungovat. Přece to stálo takový prachy.
Chlapce z InternetTradingu a Billboardu musím spíše pochválit, vyvařit prachy umějí. To jejich inzerenti jsou tady za blbce :)
Děkuji za pochvalu, doufám že to lehce vylepšilo moji "neobratnost". Není to tam asi proto, že tento rozhovor byl realizovaný jako skutečný rozhovor a písemná odpověď na zaslané otázky. Při přepisu novinářem se občas kontext některých odpovědí vytratí.
Třeba by pan Ambrož mohl přiložit zdrojovou MP3, aby do sporu vnesl trochu světla?
Jaké jsou ty další odpovědi, ze kterých se vytratil kontext? K čemu je čtenářům rozhovor s překrouceným kontextem "nekterých odpovědí"? Chápete zde slovo kontext v původním významu, anebo v TakeIt významu?
Priklanim se plne k nazoru pana Hrusky, a dodavam, cesti inzerenti se nevzdelaji dokud budou prehlizet vyspelejsi zahranicni sluzby, kterymi v tomto pripade jsou predevsim google a yahoo.