Shodneme se na tom, že CTc se mění. Když jsem před zhruba třemi lety nastoupil do firmy a nastal první případ, kdy jsem potřeboval mluvit s Telecomem, byl jsem vnitřně připravený na to nejhorší a už když jsem vytáčel číslo, byl jsem v útočné náladě. Vzápětí jsem zjistil, že jsem významný zákazník, za pár hodin jsem věděl kdo je můj obchodník, další den přijel a musím uznat, že od té doby jsem nemusel vyplnit jediný papír, pouze podepisuji. Nikdy jsem nemusel vyjít z kanceláře. CTc o mne obchodně pečuje jako málokdo. To všechno je fakt.
Ale pak je tu ta druhá stránka věci, o té jsem psal o něco výše, několikrát. A také jsem si dvakrát zašel do Telepointu a viděl jsem ty, kdo významnými zákazníky nejsou, jak opět stojí ve frontách a bojují s CTc tak, jak si to pamatuji i já. Další zkušenosti popisovat nebudu, nechci to tu prodlužovat.
Takže ano - CTc se mění, ale je to vidět jen někde, nejdříve velké firmy, pak střední, pak malé, snad to jednou dojde až k domácnostem. Je to dost depresivní vidět kvalitní a slušné lidi v Telecomu, jak sami pořádně neznají svůj status, doufají v privatizaci a snaží se často udělat i věci, ve kterých jim vnitřní předpisy brání, aby pomohli.
Těch pár kroků, které ještě chybí: demontovat zbytky monopolu, odebrat CTc výsady, privatizovat, osamostatnit poslední míli. Pak jednak stát ztratí motivaci ohýbat trh dle svých potřeb, jednak se CTc pořádně zhoupne a třeba pochopí, že je třeba vyhodit těch pár žab nahoře, které dělají vše proto, aby měl Telecom co nejhorší pověst ve jménu rychlého zisku a zabrání zbytku pozic na trhu.
Hmm. Jak vidno, mame asi ruzne nazory na 'drsnost' vymahani dluhu a na objem penez ziskanych ku pomeru penez vynalozenych. Nevadi. Nicmene se asi shodneme na tom, ze CTc se meni. Nerikam ze vsude a rychle, ale rozhodne to zmena je a to velika. Proto me dokaze podrazdit, kdyz vsude vidim jenom reakce typu 'no a co, me je jedno, jake argumenty mi tady predkladate, jsou to proste hajzlove a hotovo!'. Asi jsem se unahlil, ale ucekaval jsem, ze mluvim s dalsim exemplarem ;-) Doufam, ze nazor zmenite. Priznavam, ze jsem si jeste nedavno myslel neco velmi podobneho, nicmene casy se opravdu meni.
Protože měl dlouho monopol z požehnání vlády/státu a dodnes z něj těží. Už nikdy nebude mít tak snadný přístup k pěněženkám zákazníků, jako dříve - a pohodlně bez konkurenčního prostředí.
Dnes má přinejmenším monopol na poslední míli - přístup k zákazníkům.
Lituji, nezdá, pokud budu mít nick GeorgeBush, neočekávám, že budu automaticky autoritou pro otázku Iráku.
Celá věc ale myslím není o IOL, je to spíše o Telecomu jako takovém. Já netvrdím, že tam nezbyla hromada kvalitních lidí. Jen vidím praktické efekty toho, co způsobily organizační změny. Vidím je objektivně - jako zákazník a pokud je zákazník důležitý, pak je to myslím (minimálně) pohled hodný zamyšlení.
Abych nekřivdil Telecomu - obchodní zástupce i jeho předchůdce jsou profesionálové se kterými lze jednat. Technici v některých lokalitách jsou super, zvláště pokud s nimi jednal člověk, který spoustu let dělal stejnou práci jako oni, pro stejnou organizaci. Ale právě ti často při rozhovoru přiznají "už aby nás privatizovali", nebo "ten blbec co to tu dělal přede mnou, za toho se musím omluvit". V některých regionech přijde někdo, kdo Vám zničí část kanceláře, na dva dny vypne telefony (zapře to a musíte si zavolat jinou firmu) a nakonec to celé musíte předělat včetně výmeny některých lišt, kabelů a zásuvek. Také nechá natažený drát napříč kanceláří a odpojený alarm.
Aktuálně - opět jsem před dvěma dny zrušil plánovanou konverzi HTS->ISDN v jedné lokalitě, protože dispečer ani nevěděl, že jde o konverzi a nikoli o zřízení nové linky, o tom že jde o původní sérii a že je třeba původní číslo převést na MSN nemluvě.
No, taky mne to dostalo. Proste pokud nereagujete vcas, tak Vam prijde dopis primo z CTU a to Vas "odsoudi" k zaplaceni. Pokud chcete, mohu Vam poslat nascannovanou kopii, je to bezva ukazka, jak pekne to u nas funguje :-)
Můj podpis se Vám nezdá dostatečně neanonymní?
Divím se Vám, protože podpis vyjadřuje jak to, že autor příspěvku kdysi pracoval v InternetOnLine a ví, jak to tam chodí a zná dost věcí pod pokličkou, tak i to, že z mnoha věcí tu pokličku nenadzvedne, dále lze z podpisu přečíst i to, že autorovy přípěvky budou dostatečně objektivní.
Tak tohle přesně ono. Včera jsem velmi pozorně sledoval obě večerní relace na ČT1 o dialerech. Rady jako používejte antivirové programy, nebo dejte si pozor na podezřelé soubory mě fakt fascinovali.
Když vše skončilo napadlo mě jediné. Moc krásně udělaná zadarmová reklama na ADSL, nic víc a nic míň. Spousta keců pro nic. Pracuji v oboru, takže ze své zkušenosti vím, kolik lidí jen prostě a jednoduše ty modemy vytáhne ze zdi a to je začátek konce Internetu v Čechách. ADSL jde pouze jak jsem se dozvěděl do 3,8 km od ústředny a paušál, světe div se, je poskytován na dial-upu jenom těm, kteří mají slíbeno od 1.9. ADSL. Ostatní nemůžou. Ale to není diskriminace, to néééééééééééééé !!!
Zdeněk
Ano jsou. Protože se nejen pod svůj názor podepíší (což není Váš případ, že?) a také se podívají na osobní stránku člověka, kterému odpovídají. I to že ji uvedl mne přesvědčilo o tom, že je to solidní člověk, který si za svým stojí.
K tomu Vašemu závěrečnému výkřiku - pobavil jste mne. Mluvíte s člověkem, který platbu doručoval Telecomu rok a půl na celkem 8 !! variabilních symbolů, které jsem obdržel. Platba se v 7 případech vrátila od účetního systému CTc zpět s poznámkou "VS nenalezen". Po osmé to prošlo. Pointa je v tom, že pak mi moje BANKA přeposlala dopis od CTc, kterým žádá o určení platby, kterou nedokáže spárovat. V průběhu tel. hovoru s podepsanou pracovnicí mi bylo řečeno: "No nedivte se, oni v tom měli strašný bordel než nám to sem převedli a my teď vůbec nevíme, co s těmito platbami dělat".
Nemluvte tedy o posílání čehokoli ani obrazně prosím.
Nikoli. Mne jen ti kdo zbyli chodí realizovat mé objednávky, mám velmi slušného obchodního zástupce na Telecomu se kterým lze mluvit o tom co se děje (a umí řešit to, co ti zbývající podělají) a mám také pár dobrých známých co v CTc byli, když vy jste ještě nevěděli co je telefon.
Ti všichni mi pomohli udělat si poměrně přesný obrázek o tom co se uvnitř děje. Zajímavé je, že třeba v Ostravě problém s CTc nikdy nebyl. Oproti tomu vysvětlovat v Olomouci kolik potřebují vodičů pro ISDN, objednávat soukromou firmu ve Zlíně aby opravila to co Telecom udělal, hledat rozvody Telecomu v Brně...
Takže většinu věcí si dnes raději uděláme sami a jen lidem z ČTc ukážeme kam mají co zapojit. Funguje to.
Ne, Vy nechápete. Nebudu Vám zde předhazovat, že pracujete pro IOL, to je koneckonců přirozené, že kopete za svůj tým, ale čtěte co jsem napsal a PAK teprve reagujte.
Píši, že jeho vymáhací jsou naopak šavlozubé, využívá při nich regulátora a soudu dává nesprávné podklady. Vím, že to asi nedělá schválně, pouze v tom má bordel. Jako ve všem. Sám byste měl vědět, kolik kvalitních lidí CTc propustil a pokud byste někdy měl zkušenost s tím, co dnes předvádí ten zbytek (a já ji mám), pochopíte asi mnoho. Nebudu to tady dlouze rozebírat, nikdo nemá rád kilometrové reakce.
CTc je i NYNÍ, nikoli jen v MINULOSTI velká arogantní firma. A je třeba to stále připomínat, protože nikdo nechce, aby se na to právě teď zapomělo. Ptejte se lidí z malých měst a vesnic, nedívejte se na situaci v Praze, Brně...
Odpověď na Vaši otázku - CTc mi i všem ostatním udělal hodně. Přesto dnes leaskde využívám jeho služeb, ovšem za úplně jiných podmínek, jako běžní lidé. Kdybych se nesnažil jej postupně "vzít na milost", nebudu to dělat. Ale všichni snadno vidíme - ono se toho zatím moc nezměnilo.
Když čtu tento příspěvek tak mám pocit že si PR Telecomu zase přivstalo.
V hospodaření ČTc přeci naprosto nejde o těch „pár“korun které z toho má. V podílu jeho obratu se to bude pohybovat okolo procenta.
Spíš jde o souběh reklamní kampaně na pevné připojení. Není nic lepšího než začít tím že zpochybním telefonní připojení a začnu podprahově tvrdit že serfování po telefonních drátech není bezpečné. Co si takhle koupit pevné připojení od chudáka Telecomu? Tam to nejde. A jak to podpořit? Vytvořit paniku. A pokud si u toho kopne do konkurence tak o to lépe.
Jen odpověď na poslední otázku. Co Vám udělal? Odpověď zní. Mnoho.
Například je příčinou tragického stavu internetu v Čechách .
Nechapete. I kdyz bych to spis videl tak, ze chapat nechcete. Telecom sklizi to, co zasel... v minulosti se 'proslavil' jako velka, arogantni firma, ktera dusi uzivatele, takze ted, at uz udela cokoliv, je vzdycky 'ten spatny'. Tak jeste jednou - TY PENIZE TELECOM NEDOSTANE! Dostane je alternativni operator. Telecom ma akorat naklady s vymahanim a negativni publicitu. Opravdu Vam nerozumim - sam pisete, ze Telecom dostane jenom malou cast, ze jeho vymahaci postupy jsou bezzube... ale stejne si musite kopnout. Co Vam udelali?
Ze jde v zasade o letni reklamni kampan CTc? Vychazim z toho, ze Telecom obecne nikdy nedela nic, co by pro nej nebylo vyhodne (prominte mi ten nazor, ale neznam priklad potvrzujici opak). Delat marketing, asi bych tleskal tomu, kdo vymyslel takovyto napad, prezentovat se jako ten, kdo pomaha klientum a obcas si pritom postesknout, jak je na tom sam spatne, protoze z toho "nic nema" a chudak "musi vybirat poplatky pro nekoho jineho, casto je nevybere a musi i tak platit".
Nejsem financni expert, ale rekl bych, ze par desitek tisic dluhu na bytove stanici jsou zlate doly. Mate prakticky jiste, ze to z toho cloveka dostanete, nemuze vam zkrachovat jako sro. Kdo videl uroky uctovane Telecomem pochopi, ze to pak uz neni "jenom" osm korun z minuty, po roce, dvou... to zacina byt mozna zajimavejsi jako poskytovani uveru. Pochybuji, ze se vyvazete reklamaci, vytocil to vas pocitac a je to vas problem. Pokud jste nekdy videli formu vymahani dluhu Telecomem, vite, ze je to nestoji nakonec ani moc prace, vse se resi prefabrikovanym dopisem (dopisy), nasledne se to preda CTU, ten vas upozorni, ze to zaplatit musite, pak vas soud vyzve ke sdeleni cisel vasich uctu a "majetkove priznani"... videl jsem to.
A skutecne mne dostal ochranny software zdarma, ktery umi "jednoduse vytvorit pripojeni na quick.cz".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).