Možná Vás překvapuje, že někteří lidé chtějí mít možnost volat na linky začínající 9. Někteří to třeba využívali po povodních při volání na linku se sbírkou na oběti povodní.
Dále, možná Vás to překvapí, mezi námi žijí lidé, kteří sledují TV Nova a kteří třeba touží vyhrát balík peněz v jisté, nejmenované soutěži. A k tomu také potřebují volat na linku začínající číslem 9 a to dost často. A asi by nebyl rád ani Telecom ani daná TV, aby si to museli nejdříve povolit a pak teprve mohli volat. Co kdyby si to mezitím rozmysleli?
To je pravda. Nicméně na druhé straně takové linky většinou sedí "automatická paní" nebo operátor, ne modem. Čili dojde-li k přesměrování, Váš modem sice vytočí číslo této linky, ale stejně nedojde k navázání spojení. Tudíž Internet Vám ani ne po minutě spadne, čehož si všimne snad opravdu každý. I kdyby se modem pokoušel připojit několikrát, přijde Vám účet na maximálně několik stovek, nikoliv desítky tisíc.
V článku je řeč o linkách, které byly zřízeny HLAVNĚ pro dial-up spojení s cílem vylákat z lidí podvodným způsobem peníze.
Osobně si myslím, že došlo-li u mého PC k podvodnému přesměrování spojení, znám tedy cílové číslo (ať už přímo, nebo později z výpisu tel. hovorů). Pak není nic jednoduššího než podat trestní oznámení na provozovatele tohoto čísla...
Jak se pozna normalni zluta linka od zlutych linek "které byly zřízeny HLAVNĚ pro dial-up spojení s cílem vylákat z lidí podvodným způsobem peníze" ??? Ja mel dotedka za to, ze datove spojeni pres modem je v telefonni siti realizovano jako libovolny jiny hovor. To ma operator pronajimajici linku kazdou z nich kontrolovat jestli je na druhem konci zhava slecna, automaticka pani, fax nebo modem a kontrolovat jejich obsah?
To nesmi. A budiz vyjimecne zakonum dik za to, ze nesmi. Ja si rozhodne nepreji, aby jakykoliv operator "ve jmenu bezpecnosti" odposlouchaval obsah hovoru. A jinak zjistit o co ve spojeni jde u klasickych (myslim tim non-ISDN) hovoru (kterych je vetsina) nemuze.
Na to je nejlepsi > Zablokování plně řízené účastníkem a je klid
http://www.telecom.cz/sluzby_business/telefonni_sluzby/sluzby_k_telefonni_lince/omezeni_odchozich_hovoru_ucastnik.php