"Podle mě je celá diskuse kolem "podnikového využití" sociálních sítí (až na velmi vzácné výjimky) bublina a nejlepší co firma může udělat (až na velmi vzácné výjimky) je sociální sítě ignorovat, nebo ještě lépe co nejvíc omezit aktivity svých zaměstnanců na sociálních sítích (až na velmi vzácné výjimky)."
Tohle je zajímavá úvaha. Taky už jsem nad tím přemýšlel, nicméně vždycky jsem poté zjistil, že když se mi nějaká nová firma či služba dostala do povědomí, bylo to především zásluhou sociálních sítí. Což může být zkresleno tím, že je (Twitter) aktivně používám a u jiných lidí tomu tak být nemusí. Na druhou stranu je docela pravděpodobné, že ti, k nimž se takto přes sociální sítě dostane značka do povědomí, potom ovlivní ty z jiných "kruhů".
Příklad: když byste se mě teď zeptal, kde seženete ebook XY, tak Vám doporučím, ať se mj. podíváte i na knihkupectví Martinus, které se teď rozjelo v ČR a bylo na Slovensku úspěšné. Protože jsem se o něm dozvěděl díky jejich marketingu v sociálních sítích a to mě přimělo je a jejich nabídku "prozkoumat". Vy se na ni podíváte, možná najdete, co potřebujete, a dále ho pak třeba doporučíte zase jiným.
Disclaimer: výše uvedené je skutečně jen ilustrativní příklad, který mě v rychlosti napadl, nejsem v žádném vztahu s tou firmou.
Napiště lepší.
Tohle je totiž z pohledu podniku velmi zajímavá otázka. Pominu-li nadšené výkřiky skalních příznivců, kteří ale vůbec netuší, jak podniky fungují, pak není moc o co opřít a každý názor je dobrý a užitečný.
Podle mě je celá diskuse kolem "podnikového využití" sociálních sítí (až na velmi vzácné výjimky) bublina a nejlepší co firma může udělat (až na velmi vzácné výjimky) je sociální sítě ignorovat, nebo ještě lépe co nejvíc omezit aktivity svých zaměstnanců na sociálních sítích (až na velmi vzácné výjimky).