Nechápu, že Vás tato čísla překvapují :-)
Však jsou uživatelé, kteří si založí třeba dva profily :-)
Já také používám dva :-) a na víc, pokud se zakládá klientovi firemní profil na FB, pak se musí založit jeden další-soukromí, který bude spravovat danou stránku :-)
To platí, pokud klient nemá soukromí profil. Pokud ho má, stejně si z 80% nechce míchat soukromí s podnikáním, takže také má dva :-)
Tvrzení, že většina uživatelů chodí na FB jednou denně, je subjektivní pocit nebo doložitelný údaj?
A pokud jde o eShop. Já přece nepotřebuji, aby mi tam uživatel chodil jednou denně. Já potřebuji, aby mi tam přišel, když chce něco koupit nebo si vyměnit názor s kolegy z branže. Myslím, že pro spoustu lidí to bude mít větší přínos než informace, že někdo právě vaří polévku nebo je na cestě do Prahy.
Není pro takovou firmu spíš zajímavé budovat si komunitu kolem svého webu, než investovat do Facebooku? Už třeba proto, že vlastní komunitu má pod mnohem větší kontrolou než je skupinka příznivců na Facebooku?
Tím spíš, že uživatelé Facebooku jsou pověstní svou přelétavostí, nespolehlivostí a leností udělat cokoli, při čem je potřeba pustit myš z ruky?
... na Hlavním nádraží je taky hodně lidí. U čísel publikovaných Facebookem jsem hodně skeptický pokud jde o vypovídací hodnotu. Dal jsem si s tím tu práci a porovnal údaje o počtu uživatelů Facebooku k dnešnímu dni (podle FB) s počtem obyvatel (podle ČSÚ).
FB tvrdí, že počet uživatel z ČR (k dnešnímu dni) celkem je 3 552 080 a rychle roste (z 10 532 770 obyvatel ČR - nejaktuálnější údaj a tento počet neroste skoro vůbec).
Z toho je ve věkové skupině 13-24 let 1 598 436 uživatelů FB (v této skupině je v ČR jen 1 457 202 obyvatel)
Ještě hezčí to je ve skupině 16-17 let. FB tvrdí, že je v této skupině přes 280 tis. uživatelů a přitom je ČR v této skupině jen 230 tis. obyvatel.
Nevím, jak jinak to nazvat, než že FB "trochu čaruje s čísly".
Když se to přepočítá na cílovou skupinu (a není moc firem, která se zaměřuje na skupiny do 18 let) a použije se "opravný koeficient", který čísla publikovaná FB alespoň trochu přiblíží reálnému počtu obyvatel ČR, pokud se započítá pověstná přelétavost a nespolehlivost uživatel FB zbude jen velmi málo firem, pro které náklady na oslovení jednoho uživatele zůstanou v rozumné výši.
Aby nedošlo k omylu - myslím, si, že "sociální marketing" je z pohledu firem velmi zajímavá a perspektivní oblast. Ale až na výjimky bych to nespojoval se sociálními sítěmi jako je např. FB.