hanba by to bola aspon z pohladu obycajnych ludi (teda vecsina), ale biznis ma svoje zakony.
som zvedavy ako to bude tu na slovensku. mame tu atlas(akoze msn), zoznam (akoze sucast scandinavia online), superzoznam (vychodniarsky portal), mrtve centrum.sk (sice to este nezabalili, ale nejak si to zije vlastnym zivotom), wanadoo (alias ISP GlobtelNet) a ine ktore nestoja za zmienku. kto pojde z kola von?
Dle meho nazoru to neni o ostude nebo neostude.
Jde o generovani cashe. Soucasne portaly vyuzivaji
barteru jak to jde, ale o tom to neni, nebot vetsinu
nakladu (platy, pronajmy, pripojeni) musi platit cash.
Jestlize je odhad objemy Inet reklamy na tento rok
okolo 150 mil. Kc a na portaly padne asi 40%, znamena to,
ze vsichni se musi podelit o cca 60 milionu. To neni zrovna
mnoho, uvazime-li, kolik tam pracuje lidi, kolik stoji HW,
pripojeni a pronajmy. Zda se mi take, ze nektere portaly
to rozjely velmi ve velkem a nechtel bych videt jejich vysledovky.
To ze nejses schopen odprodat cast sveho podniku svedci o velice nerozumnem vedeni. S televizi je to neco jinyho, televize je spotrebni vec a ty ses koncovej uzivatel, to se s firmou srovnavat neda.
Jak jste prosím došel k tomuto číslu? Mám pocit, že objem reklamy jen za první pololetí roku 2001 byl zhruba oněch 150 mil Kč. Za rok 2000 to bylo asi 210 mil Kč. Tento rok se očekává snížení dynamiky růstu asi na 55%, což mi stále dává nějakých 325 mil Kč. Plus další příjmy z jiných činností. Druhá otázka - oněch 40% jste získal jak?
Jedna se o odhady medialnich agentur. Puvodne byl rocni odhad o neco vyssi (cca na urovni 170 mil. Kc), nyni se ocekava narust na hranici 50-60 % rocne. Stejne tak cislo 40% - asi tolik jde z celkove sumy proinvestovane do Internetu do portalu.