Protoze se vyrabi spousta veci a poskytuje spousta sluzeb, ktere ve skutecnosti nikdo nepotrebuje. Zmanipulovani reklamou o jake pisete muzou mit ten pocit. Cela svetova ekonomika je jedno velke letadlo typu Skyline. Leo
Plne suhlasim. Sucasna reklama je skor vtierava ako informativna. Nie je podstatne co je obsahom reklamy, ale skor ako zaujat, prekvapit, pohorsit zakaznika, co v kazdom pripade vedie k zapametaniu si tejto reklamy. Podstata reklamy bola vzdy celkom jednoducha - ziskat dalsieho zakaznika. Bohuzial dnes uz reklama dosiahuje omnoho viac ostatnych ingrediencii nez informomacii. Mimochodom, myslim ze to bolo v 20tych rokoch minuleho storocia - reklama nie je potrebna, dobry (kvalita, uzitocnost..) produkt sa preda aj sam - vtedy to bol zaklad marketingu ako takeho. Buhuzial dnes je tento pristup presne opacny, tz. co najviac reklamy v roznych informacnych mediach na zvysenie predaja co najmenej kvalitneho produktu.
Nesouhlasim. Domnivam se, ze cilem soucasne reklamy neni informovat, ale naopak co nejvice ovlivnit nazor prijemce reklamy pri poskytnuti co nejmensiho (pokud mozno nuloveho) mnozstvi informaci. Rict, ze "reklama informuje", je stejne jako rict, ze "voda hori": za urcitych okolnosti by to bylo mozne, ale v zadnem pripade to neni beznym jevem ani standardnim chovanim daneho subjektu.
Vy zatím předpokládáte, že pro přečtení článku musíte přejít na web. To není pravda (Atom a RSS 2.0). Pak máte dvě možnosti: buď v RSS>HTML bude reklama, anebo zaplatíte předplatné. Jenže podle propočtů by předplatné bez reklam třeba na Lupě vyšlo dost draho, a hlavně: reklama je regulérní informační kanál -- nedovedu si představit, že by na Lupě reklama nebyla vůbec.
Někdy je pro čtenáře i pro vydavatele poměrně zbytečné, aby čtenář chodil na web. Třeba u Zpráviček. Když si ale čtenář přečte celý text mimo webovou stránku, Lupa přijde o započtení uživatele v iAuditu a o příjmy z reklamy. Takže buď může nabízet víceméně osekané RSS, ze kterého čtenář nedostane dost informací (třeba jenom nadpis, jak to dělají v BBC), anebo může k pěti Zprávičkám připojit jeden reklamní spot, aby se to vyrovnalo.
Myslím, že odpor k reklamě není problém odborných serverů. Průšvih to může být u výměnné reklamy, ale tu si doufám do RSS nikdo rozumný nepustí.
Používam RSS, lebo sú to čisté informácie bez balastu (napr. reklamy). Ak je nadpis článku zaujímavý, prípadne pár riadkov v záhlaví, tak si zadávateľ reklamy príde na svoje, lebo si chcem prečítať celý článok a pri ňom je jeho reklama. Pchať reklamu priamo do RSS ukazuje obavu vydavateľa, že o jeho slaboduchý obsah nie je záujem. Upozorňujem, že je nebezpečné spoliehať sa na to, že stanovením povinnosti nejako označovať reklamu v XML súboroch, sa podarí reklamu u užívateľa filtrovať. Dopadne to ako zo spamom. Ani spam nie je možné 100% automaticky filtrovať v schránke. Marketing, aby svoje nástroje dokonalo využil, musí stavať na nedodržiavaní pravidiel.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).