A ted si predstavte, ze by teprve nedavno byl vynalezen spalovaci motor. Meli bychom kone na gumovym pasu, ktery by bezel, pas by byl namontovan na lehke duralove konstrukci (jako dnes jizdni kola) a pomoci prevodoveho mechanismu by se to prenaselo na silnici, moderni tlumice, moderni kotoucove brzdy a jen ten motor ne...
s tymi brzdami opatrne - myslim, ze lepsie by bolo brzdit "motor" ako "vozidlo". inak by prudke sliapnutie na moderne kotucove brzdy sice zastavilo vozidlo, ale kone by v plnej rychlosti pokracovali dalej :-)
Koně ne. Měli bychom pozemní plachetnice (možná s pružinami pro ukládání energie). Na dálnicích by byl řetěz poháněný parním strojem za pomoci té části plachetnic, které by jely po větru, jako v 19. století na frekventovaných řekách.
ale vznikla by... elektrina totiz byla driv nez spalovaci motory... vlastne by to bylo celkem fajn, kdyby spalovaci motory nebyly... auta by jezdily na elektrinu, tak jak byla pred cca 250 lety vynalezena a toho usetrreneho zivotniho prostredi... minimum ropnych katastrof...
Diky bohu za to znicene zivotni prostredi. Ani si nechci predstavit co by napachala auta jezdici na elektrinu. Na elektrinu z olovenych akumulatoru s H2SO4. Kdyz si predstavite jakou maji kapacitu a jak intenzivne by se musely pouzivat (a vyrazovat), tak jsem za spalovaci motor moc rad.
Vetsina provozu by pochopitelne jela pod trolejemi, ale ta mensina co by zbyvala by byla dost velka.
Mozna by byl vymyslen lepsi zpusob skladovani elektriny, ale jelikoz by se zatracene hodil i nam a nemame ho dodnes, tak asi ne.
Muzete mi rict co vam prijde tak desive na obycejne kyseline sirove (navic tak zredene, jaka je v olovenych akumulatorech)? Ze by dalsi clovek vychovany stupidnimi massmedii k panickemu strachu ze vseho vo zavani chemii?
To ne :-)
Pokud s elektrolytem v baterii "rozumne" zachazite a pokud jej pouzivate okrajove jako dnes, tak v zasade nic. Dobre vim, ze olovene baterie nepredstavuji takovou zatez jako nektere jine druhy, ale...
Predstavte si ale, ze na tech bateriich stoji veskery provoz, ktery nelze/nevyplati se pokryt trolejemi (nebo jinak). A predstavte si jakym zpusobem se u kazde benzinky (pardon - vymenne bateriove stanice) budou zbavovat vyrazenych kusu? Jaky pristup meli nasi predci po vetsinu 20. stoleti k zachazeni s odpady?
Palivovy clanek byl sice objeven uz v roce 1839, ale myslim, ze velka cast (netrolejove) dopravy by se stejne odehravala z olovenych baterii (alespon zpocatku).
Je jasne, ze to jsou puste spekulace. Jezdilo by se na to co by vyslo levneji a ja nedovedu objektivne posoudit co by v kterem obdobi prislo levneji.
Je docela mozne, ze by nekdo dokazal prizpusobit parni stroj pro pouziti v automobilu a zivotni prostredi by bylo mnohem znicenejsi.
Parní stroje v autech rozhodě byly. Výhodou bylo, že nebyla potřeba převodovka, i v nulových otáčkách má parní stroj velkou sílu. Jeden z poslechních modelů parních auta o kterém jsem četl mělo spotřebu asi 12 l paliva a 4 l vody na 100 km a startovalo 90s, takže bylo docela slušně použitelné.
On by se ten lepsi zpusob ukladani elektriny fakt hodil i nam, ale nehodil by se tak moc ropnym firmam.
A propos, rekl bych, ze spalovaci motor je vlastne porad stejny, to uziti elektriny se vyvijelo o hodne vice.
Presne tak... kdyz se vezme co se penez natlacilo do vyvoje motoru a vseho moznyho aby moc nezamorovaly okoli, tak bysme uz davno meli poradny zdroj energie. Takze to je jen o penezich, ktere z toho svinstva maji ropne spolecnosti...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).