Já vím, že se jedná jen o odhady a pro porovnání to asi "stačí", ale jinak jsou ta čísla mimo.
Jsem na Alexe na 338. místě v ČR (skrz.cz - 315), dle AdPlanneru mám 320 tisíc uživatelů (skrz.cz - 120 tisíc) a realita dle Google Analytics je cca 500 tisíc reálných uživatelů za měsíc.
Ano, pro Česko je alexa spíše vodítkem. Proto její čísla neplatila absolutně. Při sestavení tabulky se uvažovalo: Alexa rank (pro všechny dostupný), udaná návštěvnost (někteří udali v různých číslech a různé periody) a udané počty objednávek (udali někteří).
Takto upravené pořadí se poměrně shodovalo s Alexa pořadím s výjímkou Slevo, kde je vyšší počet objednávek, než by jeho "velikosti" příslušelo a dost možná by měl být výše. U SlevaX jsem očekával lepší umístění, ale jím deklarované hodnoty odpovídají pozici.
Taky je třeba říct, že umístění na pozici 8-12 je v zásadě hodně zaměnitelné. Ačkoliv jsou v tabulce uvedeny "stovky serverů rozdílu", ve skutečnosti jsou to taky jen stovky unikátů za den, tedy něco, co jedna menší zmínka na webu snadno změní. Asi to ještě doplním k článku, aby to bylo zřejmé.