Nechápu jednu věc - proč pan Hlavenka píše o mobilech? A proč se tam snaží vsugerovat, že ty WiFi a ADSL jsou snad konkurenti?
O2 je především ohromný pevnolinkový operátor a existuje tuna možností, jak by se ty linky daly lépe využít, televize například. A třeba i vlastní kanály, může si jich tam udělat kolik chce. Nebo v těch současných dávat své reklamy atd.
Stejně tak WiFi - O2 je dnes největším WiFi operátorem v ČR!
Firmy - O2 je největším integrátorem firemních telekomunikačních řešení
a tak bych mohl pokračovat.
Ano, mobily jsou nejviditelnějším businessem, prostě proto, že to je jediné, co má smysl nějak masivně propagovat na širokou veřejnost (plus tedy nově ta televize). Ale síla O2 je někde jinde a tam mu nemůže konkurentovat žádný jiný operátor v ČR.
A jinak IMHO správná odpověď na důvody jejich zájmu - Čína a zájmy Huawei prorazit na evropském trhu (LTE, pokročilé DSL, BTS ...)
Ouvej tů tů je opravdu největší, ale spíš jediný, pevnolinkový operátor. Jenže nebýt pochybné koupě, či spíš pohlcení Eurotelu, už by byl dávno v kytkách. Ony totiž ty kvanta kabelů, které v 90. letech zahrabal do země, jsou dnes na dvě věci. Takže ty kvanta kabelů jsou pro archaický nesmysl jménem A(V)žDSL využitelná max. z 10%, (pokud se do jednoho kabelu těch linek nacpe víc, tak se to všechno zhroutí) a jinak se do toho dá nacpat maximálně U rozhraní, na které už dnes není nikdo zvědavý. Je to něco podobného, jako kdyby si soukromý železniční dopravce pořídil parní ,,kafemlejnek" (max. rychlost 40 km/h) a chtěl s ním tahat superexpresy.
To dle jiného statistického oddělení agentury JPP nové zákazníky nikdo v ČR už nezíská. Protože trh je už segmentován a změny v procentech zákazníků budou jen kosmetické.
Jinak ještě jiné oddělení agentůry JPP informovalo o možnosti nasazený hardware nějaké výrobce HujaHej a následně prodeje na východ...
Takže klasický scénář. Firmu koupím, ,,zprogresivním" a se ziskem prodám. Další udělá to samé a bude to pokračovat tak dlouho, dokud firma neprohraje první tendr na státní zakázku. Pak bude následovat atomizace a rozprodej po částech. Jediný, kdo na to doplatí, budou klienti. Pokud někdo očekává že KellnerCom bude o něčem lepím, než Telekomika, ať se moc netěší, není totiž na co.
Tomáši, zareaguju:
1) Pevné linky jsou mrtvé. Pardon, ale jsou. Nikde neklesá byznys tak prudce jak na nich, provoz taky. Jistě že se dají "teoreticky" na něco využít jiného, ale víme, jak dopadlo tzv. Triple Play. Tak, že se tento termín dnes vyslovuje jen v hluboké noci a ještě k tomu pod peřinou.
2) Wi-Fi. Trh je u nás nesmírně fragmentovaný, takže informace "největší operátor", pokud má tento (řekněme) 2% trhu, nic neříká. Takže: jaký je tržní podíl O2 ve WiFi v ČR?
3) Integrátor: dtto, viz 2.