Dobrý den, chci se zeptat jakou máte skušenost se submitery - služby které se dají dnes koupit i u nás a za přiměřený obolus hromadně zaregistrují vaši www stránku do vyhledávačů?
Zvazte si duvod a cil proc objednat takovou sluzbu a s jakym cilem by bylo mit registrace po celem svete. Osobne jsme takovou sluzbu nevyuzil, duvodem je i to, ze mne nabidka techto sluzeb neoslovila - zapochyboval jsem nakonec o jejich nabidkach.
Pokud dobre ctu nadpis clanku tak se ma jednat o know-how a rady jak si zvysit navstevnost takze mi prijde humorne pokud pusete ze se jedna o uvahu o tom co se deje na internetu.
Mno, ale funguje to, to mi věřte. Až získáte pravidelné návštěvníky, můžete se kdykoli polepšit. :-) A že to je svinstvo? Hmm, to je. A dělají s tím výměníky něco? Ne. :-( Tak to prostě dělejte taky. Čím víc lidí top bude dělat, tím dříve se výměníky odhodlají generátory sejmout.
Osobně bych výměník na svém serveru mít nechtěl. Nevyplatí se to. Ale může se vyplatit pustit do něj statisíce bannerů naráz.
Vite, ono je to jako s politikou. Kazdy na to nadava a rika, ze si kazdej hrabe pod sebe, ale kdyby tam byl sam, tak hrabe uplne stejne a ne-li jeste vic. A proc? Ostatni to tak delaji, tak to budeme delat taky. Ze je to svinsto? A koho to zajima? Nabizi se otazka, proc tedy nadavat na politiky, kdyz dost lidi jsou uplne stejni? Hmmm...
Tak to budu zvedav, jak to bude vypadat za par let v politice a na internetu. Dokud tohle nekdo nepochopi, tak se nic nezlepsi.
Zvysujte si navstevnost nejakym inteligentnim zpusobem. Jakym? Co treba pravidelne a caste aktualizace? Zajimavy obsah webu? Kdyz je obsah na nic, tak nezvysite navstevnost ani za zlaty prase.
Teda nevim jak na Vas ale na mne ty Vase triky nepusobi prilis ferove. Pokud radite takove veci jako otevreni noveho okna jen kvuli zobrazeni reklamy a priznavate se k tomu tak by docela stalo za zvazeni jestli takovy server ma ve vymennych systemech co pohledavat. Nevim jak ostatnim ale me to prijde nefer vuci ostatnim ucastnikum. To se pak opravdu nelze divit ze reklama jako takove jde do ....... kytek.
jsem v problematice vymennych systemu zelenac, ale napadlo me:
pokud se daji nasporene kredity prevadet, coz takhle nasporit kredity a ty pak prodat nekomu jinemu? jde to provest technicky? co na to majitel vymenneho systemu?
majitel vymenneho systemu by se branil _urcite_, stejne jako se branily velke servery, kdyz jeden vymenny system zacal prodavat plochu primo na konkretnich serverech.
me to zajima spise z praktickeho hlediska:
* je o tom zminka v smlouve ci podminkach pro uzivatele?
* prisel by na to provozovatel a pokud ano, zajimalo by ho to? imho by mu to zpusobilo daleko mensi skody, nez vyse uvedeny pripad velkym serverum
* nestalo uz se nekdy neco podobneho?
> Jmeno: Jan Jirasko
> IdUcet: 363 IdUser: 363
>
> Mohu prevest nasporene kredity za uplatu jinemu subjektu?
Hezky den,
bohuzel to mozne neni a je do dokonce v pravidlech vyslovne zakazano.
Uvazujeme ale o moznosti pripadne takovyto obchod zprostredkovat,
pokud jste schopen nam vystavit prislusnou fakturu.
Čistě orientačně jsem se díval, jak se autorovi daří aplikovat rady o zvýšení návštěvnosti na jeho vlastní server dobrodruh.cz. I když už pro jistotu odstranil z většiny stránek kód Toplistu, při troše snahy mi vypadla z BillBoardu.cz tato data o návštěvnosti (vzorek za poslední týden):
Jinými slovy: na 661 otevřených stránkách denně má Dobrodruh.cz čtverec Billboardu. Hmm. Co se z toho dá odvodit k návštěvnosti, to Jirko nevím. A už vůbec nechápu, co se z toho dá odvodit k tomu, "jak se autorovi daří aplikovat rady o zvýšení návštěvnosti". Ale možná jsem se zase spletl nebo mi něco ušlo.
Pokud na dobrodruh.cz platí, že každá stránka obsahuje právě jeden čtverec BB (je standardní součástí levého navigačního sloupce), pak počet impresí čtverce odpovídá počtu zhlédnutých stran.
Prodloužení na autorovy rady je jednoduché:
1. Buď je sám neaplikuje, a pak jim nejspíš moc nevěří (nepředpokládám, že by jeho cílem bylo dosáhnout nižší než nejvyšší možné návštěvnosti).
2. Nebo je naopak aplikuje a přesto má takovou návštěvnost, jakou má, tj. nejspíš někde bude nějaká chyba.
Jan není chytrý rádce, proto jeho špatné výsledky. Napsat článek umí každý, ale zvýšit návštěvnost Webu zvládne jen někdo kdo dělá dobře svou práci a rozumí jí. Vytvořit jako generátor impresí chat je směšné. Rozjet chat tak aby tam chodili lidé by bylo natolik pracné, že si to Jan neumí ani přestavit. Jirka Lahvička to ví, protože popisovany chat provozuje. Pravděpodobně také ví, že pokud by se Janovi povedlo rozjet chat, musí mít návštěvnost téměř 1000 lidí/den a to udělá jak? Lidi do chatu nebudou chodit, dokud tam nějací nebudou a žádní tam nebudou dokud nebudou chodit. Janovo rady jsou postavené na hlavu. Rozjet dnes chat je těžší než rozjet Dobrodruha, tak si chat jako nástroj pro rozjíždění Dobrodruha neumím představit. Jestli Janovi něco pomůže tak kvalitnější Web a ne chat. Jak dlouho Atlas rozjížděl Pokec a jak dlouho cestování. Atlas pomocí pokecu může generovat imprese pro cestování, ale radit začínajícícm subjektům, aby to dělali také tak je nedostatek kvality autora. Je to ale chyba Lupy, že takto motá nezkušeným hlavu. Jan za to nemůže, on to ani neví. Buď se nad článkem nezamyslel nebo se zamyslel, ale v jeho případě to bylo houby platné.
"Jirka Lahvička to ví, protože popisovany chat provozuje."
No, přesnější je, že pracuju ve firmě, která chat provozuje :-) Ovšem souhlasím s tím, že začít stavět chat jako generátor impresí je pitomina, právě na rozjezd chatu a na jeho další propagaci (konkurence je dost tvrdá) se spotřebuje zhruba tolik impresí, kolik jich kdy vygeneruje. Vybudovat navštěvovaný chat je dnes v podstatě nemožné, pokud nemáte za zády ohromný subjekt velikosti řekněme Seznamu (Chata) nebo Cpressu (Xpoint), ale i pak můžete vyhořet (chat.quick.cz).
Zdravim,
no, ten clanek opravdu nema moc cenu komentovat - radit, jak "podvadet" (byt "legalni" cestou) je tak trosku divne. Ale prekvapila me Vase reakce. Proc by web, ktery ma malou navstevnost nemohl byt ziskovy?!
¨
Z vlastni zkusenosti mohu rici, ze i stranka, ktera ma treba jen desitky pristupu za den muze byt 100x ziskovejsi nez stranka s milionem pristupu :-)) = a muze to byt i hypoteticky priklad na letenky.dobrodruh.cz - kdyz si kazdy z tech 46 navstevniku koupi letenku (treba ma perfektne zacilenou reklamu a kazdy navstevnik nakupuje :-), tak ten server je PEKNE ziskovy :-))
Poznamka na zaver - ten kdo opravdu vi neco o zvysovani navstevnosti (a myslim, ze pan Lahvicka mezi ne take patri :-) si samozrejme ty nejlepsi veci necha pro sebe :-)
Ad pravidla vymenneho systemu - souhlasim s Vami - servery, co maji CR pod 0.1% (a pri objemu napr. minimalne 500 zobrazeni za den) - (preci jen se tak male procento da ocekavat u malych serveru - na ty jste zapomnel :-) by mely byt minimalne "postihovani", ne-li rovnou vylucovany. (kruci, to je neprehledna veta, ale snad se v ni ctenar vyzna :-))
Poznamka na zaver - ten kdo opravdu vi neco o zvysovani navstevnosti (a myslim, ze pan Lahvicka mezi ne take patri :-) si samozrejme ty nejlepsi veci necha pro sebe :-)
Za sebe chci říct, že se nikdy nevracím tam, kde mi navštívená stránka otevře sama jinou stránku.
Návštěvnost je problém, ale lámat to takovými špinavými triky odmítám. Nedokážu-li zaujmout lidi jinak, tak raději půjdu pást ovce.
Pořád se tady točíme v kruhu. Všichni máme vidinu fantastických zisků za málo práce. Přiznejme si, že to nejde. Internet je dnes doslova zahlceny miliony podprůměrných stránek produkovaných stejně naivními blbečky, jako jsme my sami. Kvantita nahradila kvalitu. V tom moři balastu je pravděpodobné, že se i dobrá stránka ztratí. Problém vidím v tom, že jakmile začneme být agresivní, jde to nutně na úkor kvality obsahu. Dá se s tím něco dělat? Nevím. Obávám se, že ne.
Je zajimave kolik obrazkovych webu obchazi autorska prava, zajimalo by mne, zda spolecnosti provozujici weby s fotkami, kde je uveden dokonce i autor, jsou osetrena smlouvou a souhlasem s publikovanim.
Vy si snad delate srandu. Kdyz uz porusuju neci prava (a autorske pravo mezi ne rozhodne patri) tak to rozhodne nepisu jako navod jak podnikat na netu. Vzdyt na pouziti obrazku musite mit vzdy svoleni autora. Neni nic jednodussiho nez do svych obrazku skryt vodoznak a hned mate prehled kdo Vase dilo pouziva.
Po celou dobu jsem sledoval články tohoto autora s úsměvem, ale bez komentáře. Ale tento článek mě donutil reagovat. Jestli tenhle člověk radí na snad ještě seriózním serveru Lupa jak podnikat na internetu, tak ....
Jak vůbec někdo může radit takové kraviny jako vytvoření generátoru atd. Pokud si totiž autor pořádně přečte pravidla výměnných systému, tak zjistí, že např. stránky s chaty a další generátory návštěvnosti nikdo nepodporuje. A navíc podezřelé stránky jsou kontrolovány a systémy používají několik nástrojů ke zjištění těchto aktivit. A o morálce ani nemluvě.
Ještě by mohl autor doporučit si na stránky umístit všechny kódy všech systémů v co největším množství. :-)
Dál bych mohl rozebírat předchozí články tohoto autora (např. analýza konkurence apod) :-)
Problem vymennych systemu je, ze podle meho nazoru ke generatorum impresi pristupuji ze spatne strany - definuji krkolomna pravidla, ktera stejne nakonec nekdo "legalne" obejde, tj. ma na svem serveru pozice sice podle litery pravidel, ale proti jejich duchu. Recept, jak poznat generatory impresi, je pritom jednoduchy - bannery u nich dosahuji nizoucke CTR (< 0,1 %). Pro srovnani, dlouhodoby prumer vymennych systemu se u banneru 468x60 pohybuje kolem 0,5 % (tj. u "poctivych" serveru je jeste vice). Mozna by tedy stacilo pravidlo, ze kdo bude dosahovat nizke CTR, bude mit snizen pridel kreditu a naopak. Nebo ze pokud bude mit nekdo CTR mene nez 0,1 %, muze mu byt odepreno dalsi clenstvi v systemu...
Jo s tim nazorem souhlasim. Ono uz nekolikrat se mi stalo ze clovek skocil na nejakou stranku a zjistil ze v podstate nic neobsahuje (krome reklamy na vyrobu impresi). Ono asi nejde vydat zavazna pravidla protoze narod cesky je narod vyzkumniku a vzdy se najde zpusob jak je obejit. Nicmene v teto souvislosti by mne docela zajimal nazor predstavitelu vymennych systemu co chteji s timto problemem delat. Protoze na nej doplacej predevsim poctivy clenove.
Mam na svych strankach take bannery. Onehda jsem chtel zadat reklamu (oblast cestovniho ruchu pro ceske uzivatele) a lamal jsem si hlavu proc pri presnem zacileni pouze na tuto skupinu dosahuje muj click rate pouze 0,2%. Nakonec jsem na to prisel. Vetsina kreditu se spotrebovala na strankach v anglickem jazyce v podstate generatoru impresi. Neslo nastavit zacileni na servery z oblasti cestovniho ruchu pouze v ceskem jazyce.
Ono pri tomhle pristupu ze strany vymennych systemu se nelze divit ze reklama je v takovem stavu jakem je.
BTW.po zmene zacileni byl prumerny clickrate 1,2%.
Prosim omluvte muj pravopis.
Na druhou stranu jsem si hral s bannery (kategorie) co meli na serveru nejvyssi klikatelnost, ty jsem tam pustil a ostatni sekce zakazal, klikatelnost celeho serveru se tak dala zvednout az k 8 %. Jenom tim, ze jsem tam pustil bannery na ktere si na serveru nekdo kliknul bych tak mohl pomoci nahoru s CTR a zase bych to obesel. Dalo by se to chranit lepe? Cesta vede asi jinam.
Proc? Tim se dosahne ucelu... jako serveru mi je srdecne jedno, jestli bude CTR vyssi kvuli tomu, ze se na spravne misto dostane spravny banner, nebo proto, ze budou vylouceny generatory impresi (BTW pro ty by to nefungovalo, malokdo na ne cili, a proto samy mnoho neovlivni, co tam maji). Potiz je v tom, ze cim vice ruznych omezeni na cileni se nastavi, tim vice se destabilizuje cely system - na atraktivnich plochach je pretlak, na generatorech impresi se nema co zobrazovat, zhorsuje se vymenny pomer jako celek a prumerny clen trpi - coz neznamena, ze vsichni, pokud mam vic casu a schopnosti hrat si s vymenikem nez jini, moc neztracim, ovsem o to vic ztraci nekdo misto me...
Četl jsem první odstavec a to mi naprosto stačilo. Jestli si někdo dneska myslí, že návštěvnost je na internetu to nejdůležitější, tak asi pět posledních let spal.
Jen tak na zamyšlení: kdo má denně více přístupů? Xko, nebo KPMG? A kdo podle vás více vydělává? :-)
Naopak, sity potřebují specializaci. Amazon dodnes není v zisku. Znám české internetové obchody, které zákazníky počítají na desítky, a ziskové jsou.
Víte, ono ani tak nejde o "miliony" impresí. Pokud takový návštěvník vydrží na webu sekundu, tak to opravdu nemá cenu. Pokud chce člověk na Internetu vydělávat, musí tvořit především kvalitní obsah - čtenáři si pak cestu najdou. A já pak mohu inzerentům předložit profilovanou skupinu zákazníků - čtenářů mého webu. O inzerci na stránce, která existuje jen proto, aby generovala odkazy sama na sebe nikdo nestojí. Máme na stránce také banery výměnného systému, ale po přečtení tohoto článku vážně zvažuji, zda má členství cenu (když se chováme poctivě). Jinak souhlasím s názorem uvedeným někde výše - vydělávat se dá i na stránce, která má relativně malou návštěvnost.
Dekuji za vasi reakci, vydelavat se da na strance, i kdyz ma relativne malou navstevnost. Prave kdyz jsem se dival po okolnich webech zvazuji to, zda se nevzdam vymennych systemu.
Neustále se žehrá, že se snižuje CTR a vím to i zvlastní zkušenosti. Už chápu: Vůbec to není tím, že by lidé na normálních stránkách klikali méně. Jen se prostě zvyšuje počet "filutů", kteří protáčí stále více a více bannerů na přiblblých stránkách.
Přikláním se k tomu, že to je velmi nefér, ještě více nefér je uveřejňovat takovéto články. Seriál autora sleduji, občas vypíchl i docela zajímavé věci. Ale dnes jste to teda zazdil... :-(
Starý Linx kdysi uveřejňoval přehled serverů i s počtem protočených impresí za týden a výsledným CTR, kde bylo krásně vidět, čí plocha má jakou kvalitu. V novém Linxovi to bohužel není, v BB taky ne :-( Co zatlačit na správce výměnných systémů, aby opět podobně přehledy zveřejňovali? Přinejmenším se pak podobným serverům dá vyhnout při cílení...
Tohle me uz take napadlo asi pred tydnem a tak jsem napsal podnet na Linxe (Adrenaline). Ochotne mi sdelili, ze jiz na tom pracuji a ze tato verejna cast bude. Me to tehdy zajimalo take proto, ze jsem chtel videt, ktere servery zobrazuji nove formaty atd.
No tak ta vaše rada s tím chatem je opravdu geniální. Když uživateli pošlu po každé jeho zprávě nový banner (tj. 20kb), tak bude chat na dial-up vcelku pomalý a tudíž k ničemu.
A s tím vyskakovacím oknem...To je taky bomba...Za prvé spusta lidí chodí na stránky, které je obtěžují novými nevyžádanými okny IE co nejméně (moje zkušenost, je možné že máte jinou). A za druhé - opravdu si myslíte, že návštěvnka "košilatých" stránek budou zajímat nějaké recepty?? Já teda ne.
BTW celý článek mi připadá jako mlácení dávno vymlácené slámy.