Roberte, víš, že jsem tě za Letní školu SEO chválil a až do dešního dílu se mi vcelku zamlouvala. Ale to, co jsi dnes publikoval, je opravdu hodně slabé. Navíc bych s velkou částí dost nesouhlasil.
Když to trochu přeženu: skládá-li se vaše stránka ze 60 procent z tagů <td>, řekne si vyhledávač: "Aha, tahle stránka je o <td>!"
Ne, takhle vyhledávač ASAP nepracuje. Základní funkcí každého crawleru je rozpoznat HTML kód od textu. Pokud je stránka plná <td>, vyhledávač si rozhodně nemyslí, že je o <td>, ale že je plná balastního kódu. Pěkný nástroj na zobrazení, jak asi vyhledávač vidí web, je Poodle Predictor.
Vyplatí se i když je váš kód validní a splňuje kritéria přístupnosti.
To máš rozhodně pravdu, ale měl jsi to více rozvést. Co si lidé z této stručné informace odnesou? Nic.
Ale když už se pouštíte do optimalizace, optimalizujte
* ostatní meta značky,
* odkazy z vaší stránky ven (jejich podoba),
* tvary URL na stránce (např. u obrázků),
Co to jsou ostatní meta značky? Jakou roli hrají odkazy ven? Odkazy na obrázky? Jak je optimalizovat? Je to žalostně nekonkrétní a vzbuzující pochybnosti.
Náhodně generovaný obsah
Tohle je velmi dobrý "SEO trik".
Roberte, to myslíš vážně? Radíš svým klientům, aby na své stránky dávali náhodně automaticky generovaný obsah? Tak to potěš koště.
Hustota klíčového slova
Velké polemiky se vedou kolem hustoty klíčového slova. Ta se samozřejmě mění čas od času a vyhledávač od vyhledávače. Jak tedy zjistit tu správnou hodnotu?
A tímhle jsi chtěl načit lidi co? Jsme přece ve "škole". Proč jsi neodkázal na nástroje, které dovedou měřit hustotu vybraného slova na stránce (třeba Abakus), nebo proč jsi nenapsal, jak by se asi měla hustota průměrně pohybovat? Nevíš to, nebo to tajíš?
Roberte, z toho článku mám neodbytný pocit, že je spíchnutý velmi horkou jehlou a že jsi na začátku psaní neměl úplně jasnou představu, o čem všem budeš psát. Pokud je to škola, měla by někoho něco naučit, ne neustále opakovat obecné fráze nebo něco mlhavě naznačovat