Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Komerční význam sociálních sítí je pochybný od Martin P. - Já jsem z FB odešel, protože jsem pro...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2011 19:04

    Martin P. (neregistrovaný)

    Já jsem z FB odešel, protože jsem pro něj neměl využití. On právě unikátní není. Koncertuje vše co tu již bylo a je .

    To co píšete je taky černobílý pohled. Každý si to musí vyzkoušet a pak ať rozhodne . Oba krajní postoje nejsou zdravé názory.

  • 6. 1. 2011 10:54

    bez přezdívky

    Myslím, že se článek dívá na Facebook trochu úzkým pohledem. V posledním letošním čísle TIME vyšel o Zuckerbergovi, resp. Facebooku několikastránkový text. Ta společnost nevznikla, aby vydělávala peníze. V Googlu jsou lidé, kteří chtějí lidem přinášet služby. Časem ti lidé zjistili, že na reklamě můžou vydělat obrovský peníze. Ale Google nevznikl, aby vydělával na reklamě. Ve Facebooku jsou zase lidé, kteří věří tomu, že mění svět. Že dávají lidem nástroj pro mnohem bohatší, rozuměj širší sociální interakci. Chtějí zmapovat sociální prostory lidí a přenést je na Internet. Jestli Facebook nevydělá nikdy ani dolar navíc, těm lidem to bude jedno. A peníze na provoz si ten projekt najde vždycky, na to už je dostatečně velký.

    Vědět to nemůžu, ale hádám, že negativní komentáře výše pocházejí především od lidí >30 let. Mně je 22, na Facebook nepoužívám jedinou externí aplikaci, ale jeho hlavní přínos spočívá v tom, že reálně pokrývá odhadem 90% mých vztahů z reálnýho života. Z toho více než polovina na tomhle prostoru aktivně interaguje.

    Facebook je unikátní nástroj, byť jeho unikátnost spočívá právě jen v obrovské penetraci mezi lidmi. Je dost možné, že jako firma jednou zanikne. Koncept, který vytvořili, už ale podle mě těžko zmizí. Možná vznikne protokol, který umožní fungování nezávislé, decentralizované sociální sítě. E-mail taky nikomu nevydělává a žije dál. Každopádně pokud se bavíme o Facebooku, otázka jeho výdělečnosti je podle mě dost marginální.

  • 6. 1. 2011 14:15

    Cafilery (neregistrovaný)

    Naprosto souhlasím. Ale úhel pohledu byl zcela jiný a to jaký je jeho komerční význam, využití, síla, použitelnost pro tuto sféru

  • 7. 1. 2011 5:07

    lol (neregistrovaný)

    chapu ze vas fb fascinuje. kdyz sem na netu pred 15 lety zacinal taky jsem travil hodne casu na mageo.cz a posleze xchat.cz, v icq sem mel plno lidi atd. ovsem postupem casu sam zjistite, ze vam tohle "socialni druzeni" akorat zere naprosto zbytecne cas a je z 90% uplne o nicem. no a dnes icq zrusene, skype zapnu jen kdyz potrebuju zavolat a fake profil na fb otevru 2x do roka kdyz tam kamarad da nejake zajimave fotky do privatni galerie z bowhuntingu na safari.
    zkratka dnes uz nemam potrebu se s nekym vykecavat o uplnych kravinach nebo cist milion prispevku a dva miliony automaticky generovanych zprav.
    jedine pozitivum fb vidim v adresari, kde se kontakty sami aktualizuji.

  • 9. 1. 2011 15:19

    Olda (neregistrovaný)

    Ve Facebooku jsou zase lidé, kteří věří tomu, že mění svět.

    Toho bych se bál, a pokud chtějí měnit svět k lepšímu, bál bych se ještě víc.

  • 11. 1. 2011 11:58

    MV (neregistrovaný)

    > E-mail taky nikomu nevydělává a žije dál. Každopádně pokud se bavíme o Facebooku, otázka jeho výdělečnosti je podle mě dost marginální.

    Článek je psán z perspektivy toho, že někdo by měl za koupi FB zaplatit 50 mld USD. Pro toho případného investora asi nebude otázka výdělečnosti marginální...
    Mimochodem, e-mail (freemail) vydělává, alespoň tedy v Googlu tvrdí, že Gmail je výdělečný. Reklama, reklama a zase reklama, navíc vedlejší efekty jako je posilování značky...

  • 6. 1. 2011 12:16

    vlk (neregistrovaný)

    hezky napsano... pro me ma facebook vyznam predevsim proto, ze sjednocuje. nikoho nebavi mit pratele na deseti ruznych sitich. navic je schopen zasahnout i lidi, kteri nikdy predtim nepouzivali ani e-mail, natoz icq nebo neco podobneho... jako treba rodice nebo prarodice nedotceni elektronickou komunikaci. a najednou maji pristup k informacim, akcim, fotkam... coz by drive museli hledat po vsech ruznych serverech.

  • 6. 1. 2011 18:31

    HoBr (neregistrovaný)

    Souhlasím, i když z druhé strany: na FB nejsem (tedy aktivní), ale občas už cítím z okolí tlak, o té či oné události se vše dozvím na FB. A to je podle mě závažný argument při posuzování budoucího bytí či nebytí FB - stává se univerzální platformou (podobné to bylo před pár lety s mailem - cože, ty nemáš žádný mail?). No a prošpikování FB reklamami a (třeba) placeným upřednostňováním bude k ekonomickému velmi slušnému fungování stačit.

  • 7. 1. 2011 5:12

    lol (neregistrovaný)

    ja ten "tlak" pocitoval tak pred mozna dvema lety, kdy si kazdy fb porizoval, ale dnes tam uz vetsina techto lidi neni aktivni a lognou napr. 1x mesicne.

  • 6. 1. 2011 17:09

    Martin2 (neregistrovaný)

    Když se chci s okolím podělit o to kde sem byl, co sem viděl, nebo co hodlám podniknout, tak je to pro mně ideální, protože pokud bychom měli každý svůj blog nebo jinou osobní stránku kam to budeme dávat, tak naši přátelé tyto naše stránky nebudou navštěvovat, už vidím jak bych každý druhý den otevřel 80 webů kamarádů a určitě bych stejně na nějaké zapomněl. Tady to hodim na facebook a oni to mají jak noviny na jednom místě zprávy od všech známých a to je přínosem. Bohužel nejsou přínosem ti jedinci, kteří se doma nudí a myslí si že na facebooku musí trávit povinně alespoň 4h denně a pak tam hází na svou nástěnku nejrůznější bezduché příspěvky, objevují se jim tam srdíčka, medvídci a jiná havěť a tak podobně a to facebook zabíjí

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).