Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Konec mýtu jménem FUP od Aleš Miklík - Proti Vasemu popisu situace nicmene hovori stovky mensich...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 7. 2007 9:16

    Aleš Miklík
    Proti Vasemu popisu situace nicmene hovori stovky mensich i vetsich siti s mnoha tisici uzivateli, kde se datove limity ani FUP neuplatnuji. A mnohdy nejde ani zdaleka o "gigabitove opticke site", ale o starou dobrou WiFi...
  • 4. 7. 2007 12:23

    Aleš Miklík
    Ano, ale zpusobem, ktery drtivou vetsinu uzivatelu nepostihne, nejde o plosne nasazeni limitu a FUP v podobe snizeni rychlosti na zlomek puvodni jako u nekterych velkych poskytovatelu.
  • 4. 7. 2007 9:06

    Jirkam19 (neregistrovaný)
    Vazeny pane Mikliku. Je videt, ze jste nikdy neprovovoval zadnou sit, jejiz primarnim ucelem je pripojeni k internetu. Protoze jinak by jte nikdy nenapsal vetu "Přitom datové limity a FUP nejsou podmíněny technologií, i sami poskytovatelé přiznávají, že jde o obchodní rozhodnutí."
    FUP je nezbytny v beznych sitich. Bez FUPu se obejdou pouze velmi technologicky pokrocile site, kde ani veliky pocet uzivatelu neni schopen zahltit prenosove kapacity linek (typicky gigabitove opticke site), pripadne velmi male site, kde je administratorovi jedno zda sit funguje spolehlive, ci nikoliv.
    V bezne pocitacove siti je jediny uzivatel, ktery nebude regulovan, schopen totalne zahltit prenosove kapacity linek a tim znemoznit beznou praci na internetu stovkam az tisicum beznych "slusnych" uzivatelu.
    Provozovatel site, pokud bere vazne snahu poskytnout vsem kvalitni pripojeni, JE NUCEN takoveto neukaznene uzivatele regulovat!
  • 4. 7. 2007 14:20

    Bennie
    Teda vám se snad nikdo nezavděčí. Nabízí konektivitu bez omezení, s tím, že když to hodně přeženete, tak Vám to omezí.

    Z toho plyne, že si celkem věří, protože kdyby si nevěřili, tak dají limity na dvojnásobek a za dva měsíce zase na dvojnásobek a podle toho se pak budou dál rozhodovat.

    Jestli jste doteď stáhl 30GB a příští měsíc 60GB, tak se určitě nic dít nebude. Pokud stáhnete ale místo 30 GB třeba 350GB a další měsíc zase 450GB, tak se možná už někdo ozve a bude Vás varovat, že by to chtělo dražší tarif. A když další měsíc stáhnete 550GB tak Vám to stáhnou. Jenomže kdo normální má čas takové množství dat kontrolovat? Tolik muziky a filmů nestihnete za měsíc poslechnout nebo vidět. Tedy pokud nekoukáte každý večer na Full HD DVD titul. Navíc kam byste 400 GB měsíčně ukládal? Pochybuji, že bude vadit 50GB streamingu navíc, když vám něco nonstop pojede třeba 128-256kbps, ale 250GB navíc přes p2p, které nonstop bude žrát celých 5-8Mbps už by mohl být problém. Jde také o způsob využití toho připojení ne jen o objem. Ale jak už UPC zveřejnilo, takových lidí jsou 1-2 procenta ze zákazníků, a to by jejich páteř utáhnout měla, určitě to mají spočtené.
  • 4. 7. 2007 10:28

    Sepp (neregistrovaný)
    V těchto sítích se FUP realizuje pomocí shapingu, QoS apod., jinak by ty sítě byly nepoužitelné.
  • 4. 7. 2007 11:28

    michal (neregistrovaný)
    fup je samozrejme bezna vec, ale s dopredu danyma podminkama, upc a karneval ted zavedli to ze pdominky sou jako driv a kdyz je porusite mozna vam snazime mozna ne, absolutne diletansky pristup
  • 4. 7. 2007 13:13

    anonymní
    Ano, ale plošné nasazení limitů je mnohem víc transparentní. Nyní opravdu nevím, kdy mne UPC označí za někoho, kdo přetěžuje síť a odříznou nebo zregulují mne. Pravidla FUP jsou postavená na vodě a tím pádem bylo mnohem lepší, když jsem věděl, že mohu stáhnout tolik a tolik, sledoval to a věděl, kolik dat mi ještě zbývá.
    Jinak souhlasím s tím, že žijeme v ČR. Víme, že je u nás hodně datových uzlů pro šíření warezu, filmů atd, lidé rádi "sdílejí" kdeco. Přetěžování sítě je na denním pořádku a každý, kdo je na síti UPC ví, že je často zasekaná. Ne uvnitř, jde o cesty ven i mimo ČR. Na některé zahraniční servery se večer dostanu jen max. 256k-1M a to i když mám zaplacenou rychlost 8M. Úplné uvolnění FUP ano, ale prosím, až na to budou kapacity (a lidi).
  • 4. 7. 2007 14:36

    michal (neregistrovaný)
    pekna blbost naopak vubec si neveri proto nechali limity tam kde jsou a jakmile je prekrocis tak te muzou kdy chtej omezit a co chci je ric jasne postupy a podminky pri prekroceni a ne zrusit automatiku a zavect mozna, slovo mozna neznam v obchodni praxi a jinak ja se vejdu do extreme ktere platim ale prave ze uvazuji o nizsim tarifu ale z tema 60GB mam problem
  • 4. 7. 2007 14:39

    anonymní
    To ze vam to stahuje ze zahranicnich serveru < 1 Mbit jeste neznamena, ze je "ucpano" u UPC - servery casto omezuji upload na sve strane protoze servirovat napr. 500 uzivatelum s 8Mbitovymi ADSL linkami data v plne rychlosti nezvladne kazdy :-)

    Zkuste si stahnout napr. ISO obraz nejake linuxove distribuce z nektereho slusne dimenzovaneho zahranicniho serveru - mam zkusenost s UPC, ze neni problem cely image stahovat rychlosti 1MByte /s = 8Mbit/s (tarif Extreme)
  • 4. 7. 2007 14:52

    anonymní
    Plošné limity nejsou transparentnější, navíc to nemusí řešit momentální krátkodobý nápor uživatelů. Zákazníci neví, jak provider dospěl k limitům, proč jeden měsíc to je 3 GB, druhý 10 GB...

    Transparentnější (a z hlediska celé sítě i výhodnější) je řádně postavený QoS, kdy přednost má provoz "hodný zvláštního zřetele" (např. VIP klientů, kteří si tuto prioritu platí ve vyšší ceně služby) a pak provoz těch klientů, kteří síť zatěžují méně. Menší sítě v ČR a velcí provideři v jiných zemích to umějí, velcí provideři v ČR říkají "FUP je nutný". UPC se vrací k normálnímu stavu, zbývá věřit, že se k normálnímu stavu vrátí i ostatní provideři.
  • 4. 7. 2007 16:43

    Pavel (neregistrovaný)
    Pisu to uz po ste do nejake diskuze...a napisu to i vam. Kazdy kdi nenarusuje cizi infomracni systemy apod. je slusny uzivatel...vy nemate pravo nekoho oznacovat za neukazneneho uzivatele jenom proto, ze umite pouzivat akorat seznam a postu v outlooku. Pochopte, ze nekteri chteji pripojeni na internet pouzivat jako svuj primarni komuniakcni kanal...skype, radio, tv a co ja vim co vsecko. Ja nechci domu 12Mega s FUPEm..proc nemuzu mit treba 1/1 bez fupu? O tom se tu bavime. Provider me nuti poridit si nepotrebnou rychlost, protoze k megabitu mi neda dost velkej limit a upload, ktery ale potrbuji. Chapete? A dalsi a nejdulezitejsi poznamka: AT EXISTUJE FUP, ALE AT ISP UKONCI NABIZENI TOHOTO, JAKOZTO NEOMEZENHO! AT HEZKY DAJI DO REKLAMI...VELKA RYCHLOST OMEZENA ALE MNOZSTVIM DAT. A o tom to je...nabizet mohou cokoli..Lhat ale nesmi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).