Přijde mi zvláštní, že se uživí Fotograf, který neobsahuje žádnou reklamu, jehož číslo stojí 195 Kč, vychází na křídovém papíře v malém nákladu s půlroční periodicitou a jenž se prodává pouze ve velmi omezené síti. Sám bych velmi uvítal _skutečně_odborný_ časopis velkého rozsahu, vycházející třeba čtyřikrát ročně a přinášející dlouhé, nezjednodušované články z IT. Bez reklam. Něco, co by se prezentovalo jako etalon. Takový bych koupil i docela draho.
Amatérské rádio před rokem 89 je legenda. Ale - nedávno jsem si procházel všechny ročníky od roku 1952 (stáhl jsem je kdesi z webu). Byl jsem docela překvapený, že AR nebylo zase tak dobré, jak jsem si ho pamatoval. Taky spousta vaty (tu ideologickou nepočítám), zjednodušování až k nepravdám, článků pro pitomce a vyslovených omylů. Odborník, který těm věcem opravdu rozumí, se musí i u AR často zasmát. Nebylo to tak ideální, jak se s odstupem zdá.
Ale ono vůbec není podstatné co pro praxi použiju nebo ne, jediné, na čem tady záleží je, jestli si o tom chci číst. A já si nechci číst o stupiditách jako "Tisíc a jeden trik pro vyladění Windows", chci si číst o něčem, co mne zajímá, co neznám - jako jsou třeba právě fraktály. Chci číst články psané skutečnými odborníky, psané odborným jazykem, ne krávoviny pro ženy v domácnosti.
Proto jsem taky poslední "odborný" IT časopis koupil někdy kolem roku 1993.
Víceméně souhlasím s názory v diskuzi, ale tištěné IT časopisy nečtu, protože na to nemám čas, informace obstarávám na internetu nebo od kamarádů. Jednou za rok zajdu do knihovny, abych věděl o čem se psalo(tedy spíše jen námět)
Pravdou ale je, že v periodikách je spousta informací, které chci dál rozšiřovat, k tomu link na stránku, kterou jsem dosud neznal... Pak si řeknu, budu si to pamatovat, jenže chyba, u internetu člověk vyťuká adresu, nebo klikne na link a je hototo(jak říká kamarád) :-D
Pro mě je IT spotřební zboží. Je mi třeba úplně jedno, jaká technologie je u LCD použita, hlavně že má dobrý obraz.
A to se třeba v Chipu dozvím. Mám přeplacený i PC World a ty testy tam stojí za draka. 20 produktů v testu a není vítěze, není poražených.
To samé PC Extra - koupil jsem si jej, abych si vybral navigaci a hups - 4 výrobky skončily na prvním místě a dalších asi 5 se ztrátou 0,5 bodu.
Je to asi tím, že ze školy jsem teprve chvíli, ale skripta jsou pro mě synonimem spousty omáčky, teoretických předpokladů, definicí, ale rozhodně ne zábavné čtení. A přesně to od časopisu očekávám - zábavu, poučení, rady a triky, tutoriály. Skripta NE!
Bajtu byla opravdu skoda, tam ty clanky mely opravdu hlavu a patu a byly o necem. Mam takovy dojem, ze Bajt skoncil na nezajem inzerentu, protoze p. Zajicek hodnotil vsechno naprosto spravedlive, coz se inzerentum nejspis dost nelibilo. Ale na druhou stranu pokud neco pochvalil, tak to opravdu stalo za to. Chip a SWN mivaly taky slusnou uroven, SWN dokonce dyl nez Chip, ale kdeze lonske snehy jsou. Nekolikrat jsem se k nim v poslednim roce dostal, nektere veci tam byly zajimavy, ale uz bych si je nekoupil.
Obsah zamereny na praxi? Ale ja to proste nevyuziju! :-) Ani ta CD/DVD, od te doby co mam internet. Tezko me treba uspokoji tabulka se zebrickem LCD monitoru, kde je u EIZA uvedena technologie displeje TN. Asi proste nejsem ten BFU ;-) Me by se zrovna libilo, kdyby byl casopis jako skripta, ja za to proste nemuzu :-)
Mno ten Cesky trh si svoju malost riesi tak, ze odborne casopisy a knihy predava na slovensku za dvojnasobne ceny... :o(
Na druhej strane je zase absolutna neschopnost a bezzubost pri presadzovani slovenskych titulov nasimi "profesionalmi". Co pokus to perla ...
No to jsem se tak loni rozhodl, ze bych si i neco predplatil a tak jsem se zacal koukat kolem sebe, jaka je nabidka. Vsechno, co je uvedeno vyse, vetsinou vystihuje moje zjisteni:
* nadmerne mnozstvi reklamy
* mene kvalitnich clanku
A kdyz uz jsem si rekl, co chci, tak jsem zjistil, ze ten magazin se uz nevydava :(
Co se tyka vyhod papiroveho tisku:
* da se na nej cmarat
* muzu jej mit kdykoliv po ruce (treba v cekarne), dokonce to je i metoda, jak donutit cloveka si ho precist, kdyz par takovych casaku hodite do cekarny u doktora a podobne... (tezko tam hodite par PC s readerem)
* muzu si ho cist v jakekoliv poloze
* papir z nej muzu pouzit i na jine ucely
Nevyhody:
* neni to provazane odkazy
* offline obsah
* nemoznost CTRL-C, CTRL-T, ALT-HOME, CTRL-V, ENTER (vlozit si vybrane heslo jednoduse do Google :) )
* podobne jako predchozi bod, nemoznost si cast textu vykopirovat - pokud by se jednalo o zdrojak ci konfigurak
Souhlasim s tim, ze bych uvital IT magazin s kvalitnimi clanky za vyssi cenu bez majority reklam.
Softwarové noviny jsem míval rád, dokonce jsem je měl předplacené... akorát jsem tak nějak od té doby, co se na titulní stránce objvil velký nápis "Click!" měl problém najít chuť je číst.
Jenže ten běžný úživatel najednou zjistí, že časopis ke koupi konzumního zboží prostě nepotřebuje (což odborník u vysoce odborného časopisu neudělá), a zajde si do nejbližšího hypermárketu a koupí si PC/DVD/TV/audio...
Pokud by Stereo&Video přestaly dělat recenze na High-end a začaly dělat 90 procent recenzí ne pro nadšence, ale pro konzumenty typu repráčky za 200 - 500 Kč, tak zaniknou. Teda já si je už stejně nekupuji, asi nejsem ten správný fanatik, ale kdysi jsem je hodně četl :) (a přestal je kupovat kvůli penězům, raději jsem si za to koupil CDčka, kvalita byla obstojná (oproti Chipu, atd. který jsem přestal kupovat pro úpadek kvality, přebytek reklamy a cenu...)).
Zkus zapracovat na koncentraci, měl jsem kdysi naprosto stejné problémy, a dnes už to řeším tak, že nečtu nedůležité informace, a naopak těm důležitým a zajímavým věnuji o to více času a pozornost.
Dá se to vyřešit, věř mi, chce to jen ujasnit si priority, a klid.
Souhlasím, nechápu, na koho se dnes IT časopisy za 200 Kč zaměřují.
Když někdo potřebuje poradit, tak nevyhodí zbytečně 200 Kč MĚSÍČNĚ!!!, aby zjistil, který HDD za 2000 Kč je nejlepší, ale zajde do prodejny a některý prostě koupí.
Číst kdysi Amatérské rádio, Bajt (doufám, že se nejmenoval byte :)), a nebo jiné, to bylo něco, měli opravdu velkou odbornost.
Když jsem přestal časopisy před 5ti lety kupovat, tak v nich byly jen recenze (jsou nanic), testy (taky nanic) a zbytek reklama.
Pro koho to je, pro nikoho...
Když už si nemůžu odpustit fyzické médium, tak si nekoupím pitomý povrchní časopis za 100 - 200 Kč, ale pořádnou knihu, která mě aspoň něco naučí.
Bylo, ale dalo se to koupit, teď je Chip (aspoň z mého pohledu) dražší.
Nechce se mi počítat inflace za posledních 15 let, ale ten nárust odpovídá sice přibližně ceně (nebo je teď cena trochu výš), ale heslem poslední doby je zlevňování, a mě 200 Kč za časopis, kde je polovina stran reklama, jako přiměřená cena nepřipadá.
"Ty jsou totiž výrobně velmi finančně náročné a z prodejů žijí."
Tak když žijí z prodejů a né z reklamy, proč tam tu reklamu pořád cpou. Já jsem přestal Chip odebírat ve chvíli, kdy se mi zdálo, že v té "bichli" je půlka reklamy, která mě neustále štvala! Když už nasadí na Chip cenu 200 Kč a PCWorld 130 Kč (oba jsem kdysi pravidelně roky kupoval), tak proč tam dávají tu prudičskou reklamu. Žádné diskuze, žádná přidaná hodnota, recenze kolikrát horší než na webu, neaktuálnost (spožděnost), neprovázanost s ostatními informacemi (jak je zvykem na webu), a jen reklama, reklama a zase reklama, je to k zblití, se mi z ní dělalo nanic, a přestal jsem kupovat ze dvou důvodů, kvůli ni, a kvůli tomu 2-2,5k, které jsem ročně za časopis platil, což bylo neúnosné.
Zamyslel se někdo i nad ekologickým hlediskem? Kdo má pak vyhazovat ten papír, a mě osobně třeba příjde líto porážet stromy jen kvůli takové blbosti, jako je jsou IT novinky, či letáky, dávám přednost webu (který má navíc výše zmíněné výhody).
A že mají časopisy více fyzického prostoru, to taky není pravda, na mém 28" monitoru,... A ten je ještě malý, jsem udělal chybu, že jsem si nekoupil 30 a nebo 32".
Jediná výhoda časopisů je jejich fyzická podoba, ale to je i zároveň jejich největší nevýhoda.
Já nevím jak pro vás, ale já jsem v poslední době zjistil, že čím méně harampádí mám (CD, noviny, letáky), tím líp. Takže předplatné IT novin a normálních novin jsem zrušil, letáky neberu atd. Člověk má klid, na webu je to stejně (dřív, v lepší kvalitě, zdarma a s mnoha přidanými hodnotami) a navíc nezatěžuje tolik přírodu.
Jo most, či silnici, stejně jako jídlo potřebujeme, ale proč mít knihu, a nebo noviny ve fyzické podobě?!
Pokud budou v redakcich IT casopisu 17 ti leti pubescenti , kteri stezi poznaji rozdil mezi bajtem a bitem , delata e u monitoru je pro ne nadavka , tak to bude takhle vypadat. Nakonec prijde vetsi inzerent , recenzi jim proskrta a nahradi text svymi PR kecy , protoze sakra plati za barevnou celostranu ....
Papirova media speji ke svemu konci. `pomalu, ale jiste . Bohuzel , stejni odbornici / tzv. chytre hlevenky / pak budou chtit prodavat online verze nebo aspon banery
Musím souhlasit. Pokud člověk již po nějaké době diskutéry zná, bývají vybrané diskuze a blogy kvalitnějším zdrojem informací než jaké se dají najít v normálních článcích.
Jo, Softwarove noviny bych taky bral. Mam doma asi deset cisel z let 2000 ay 2002 a jeste dnes tam najdu neco nadcasoveho a zajimaveho. Nejlepsi byly ty dlouhe tematicke clanky na cca 10 stranek treba o data miningu, porozumeni a synteze reci, principum telekomunikaci, mp3 kodovani atp.
Záleží na tom, co použiješ. Když byly v Chipu články "Když rozkvetou fraktály" - kolik z toho jsi využil? Teď je ten obsah zaměřený na praxi - jasně, pro BFU, na druhou stranu to opravu využiješ. Nebo používáš dnes a denně fraktálové výpočty. Časopisy nejsou skripta, je to hodně o zábavě a stylu. V autočasopisech se už také nerozebírá, jestli má auto DOHC nebo OHV, řešeí se běžný problémy, které využiješ - spotřeba, ergonomie, atd.
Nehrajte si tu na vědce...
Jo jo. Asi to souvisi s vyvojem spolecnosti a ekonomiky. Kdyz jsem vloni pul roku cestoval po Indii, kupoval jsem si tam prave takova ta lokalni "Amaterska radia", za 10 rupii (5 Kc), a bylo to fakt o necem jinem, takovy min graficky preplacany a vic informaci. Dokonce se da rict, ze se tam okolo kazdeho titulu drzi urcita komunita nadsencu, bylo videt ze to pro autory ani ctenare neni jen o vydelavani prachu :)
Dokonce ani indicka verze Chipu nebyla spatna, i kdyz uz i tam prebirali clanky z americke verze.
No jo, ale kdyz VOGEL Burda nebo IDG meri zisk v radu jednotek let a ne desetileti (cemuz se neda divit, zadnej investor by se nechoval jinak), tak je pro ne holt debilizace medii (a tim padem sirsi zaber a vetsi prodej) vyhodna.
Jinak si ale nemyslim ze by ve vsech redakcich byly lamy, je to jen o zadanem stylu prace a o tom, co se pozaduje.
Mám předplacený jeden časopis, je to 800 Kč/rok - tedy nic hrozného. Ovšem obsah tvoří z 80% popisky (spíše reklamního charakteru) na nějaký ten hardware, kde chybí základní informace - proč bych to měl vlastně kupovat. Navíc aktuálnost těchto zpráv je pár měsíců, poté se vyrábí zas něco jiného. Na vloženém DVD jsou, pravda, plné verze něčeho, ovšem - jak to dnes chodí - jsou plné jen do té doby, než na Internetu zmizí stránky pro registraci. Chybějí užitné informace - co třeba návody, jak vyplňovat daňové přiznání přes Internet? Jak získat a využívat kvalifikovaný certifikát? Jak používat plánovače cest na dovolenou,...blablala...
Přesně tak. Já jsem dokonce zjistil, že mnoho článků i na internevých časopisech začínám číst od diskusí.
Tam totiž často píší lidé, kteří problémům rozumějí daleko více než autoři. A ti navíc často neobjektivně preferují svůj jeden vlastní (nebo dokonce zaplacený) pohled.
A když se takovíto pisálkové snaží vydělat na tištěných časopisech, tak to pak pochopitelně nejde.
Možná jako podnětný nápad by bylo, kdyby nějaký časopis shromažďoval a uveřejňoval nejzajímavější názory čtenářů z internetových diskusí.
Ale nejsem si jistý, jestli všichni novináři nejsou principiálně vychováni na vnucování vlastních názorů místo sbírání jiných. Proto to asi nikdo ani náhodou dělat nezačne.
K tomu, že tištěné periodikum je z mnoha důvodů nenahraditelné bylo snad už řečeno vše. Snad jen, že když to na mně někde v přírodě přijde, tak sebelepším e-book readerem si asi fakt nevytřu.
Omlouvám se všem, kterých se to dotklo, člověk by ale měl myslet na všechno.
PC World jsem měl taky předplacený ještě před dvěmi, třemi roky předplacený. Jenže v té době jsem už měl vysokorychlostní připojení, takže CD přikládaná k časopisům už mi byla nanic a opravdu zajímavé články se daly spočítat na prstech jedné ruky. No a platit 1000 Kč ročně, za něco, co vlastně vůbec nepotřebuji...
Obecně mi není jasné kdo by ty časopisy kupoval. Počítače přešly od rukou nadšenců k masám, které nemají zájem trávit hodiny zjištováním, která komponenta je nejrychlejší apod. Počítačový nadšenci? Ti si utvoří komunitu na internetu. Dřív když nebyl masově rozšířený internet díky existenci telekomácké lichvy měla smysl papírová periodika, protože vycházela levněji. Dnes časopisy snad kromě plných verzí v přílohách nenabízejí nic co by nebalo na netu a přitom stojí 2x více tolik než dříve.
Prostě nemám důvod kupovat drahý časopis ve kterém mě polovina článků nezajímá, když si na internetu zadarmo můžu najít to co potřebuji a s názorem z několika zdrojů.
Já bych spíše řekl, že papír je mnohem přehlednější ... navíc se dá nad textem (a obrázky) vklidu přemýšlet.
Dříve (asi od 1993?) jsem pravidelně kupoval "PC World CZ" a tak 5x do roka "Chip" (moc drahý na mě). Ale asi tak před 4-mi roky šla úroveň PC Wordu tak dolů, že už nemělo cenu se tímto médiem dále zabívat. Koupím si tak jeden vítisk do roka až roku a půl, a jen proto abych se přesvědčil že to byly vyhozené peníze. Chip si v současnosti kupuji tak jedenkrát, dvakrát do roka. Je na mne příliš drahý, radši si koupím tu v článku zmiňovanou baštu ... Teď už asi přestaunu kupovat i tento časopis.
Co se internetu týká je to co se kvality článků a testů týká podobné. Kvalita žádná. Často když hledám něco opravdu zajímavého čtu články z let 2002-2005.
Nemuzeme mit nekomu za zle, ze se snazi vydelat si penize, i kdyz nam tim przni "nas" casopis. Je to pouze volba vydavatele/redakce, jestli chce ziskat uznani odborne verejnosti a zaroven nemit co do huby, a nebo vydelavat penize na masach. Muzeme si nad tim povzdechnout, ale tezko to muzeme nekomu vycitat.
Neslo zvysit ve vasem pripade cenu casopisu, kdyz byl problem s nakladem? :-)
Přesně tak, papír umí věci co internet ne. Například v papírovém časopise si mohu zakroužkovat něco, k čemu se chci vrátit nebo o čem si chci dohledat víc.
Internet sice tohle neumí, ale v "IT" papírových časopisech už pro změnu není co kroužkovat...
Poslední časopis co jsem si kupoval pravidelně byl BAJT, semtam SWN, a poslední co jsem si koupil občas byl Chip. Dneska už jen prolistuju Computer u tchána. A časopis leda tak na služební cestu do vlaku. Nic extra tam není a na blbosti nemám čas.
Já jsem psal pro jeden odborný IT časopis a tento vývoj mohu potvrdit i zevnitř redakce. Jednoho dne se přišlo s tím, že se musíme zaměřit na obyčejného uživatele a tomu se přizpůsobila i úroveň článků. Stále se sice v časopise nacházely vysoce odborné články, aby si na své přišli i náročnější čtenáři, ale většina článků byla na úrovni pro běžné uživatele. Na druhou stranu to byla otázka přežití a čísla to dokazovala. Aby se papírový časopis uživil, musí mít obrovský náklad a ten mu bohužel na tak malém trhu, jakým je ČR a SR, nezajistí odborná veřejnost. Na internetu to je o něčem jiném, tam se dá díky nižším nákladům provozovat i úzkoprofilový, odborný časopis. Takže bych onen trend nepovažoval za dobrovolnou rezignaci na odbornost, ale prostě a jednoduše nutnost pro přežití časopisu
No právě. U papírového vydání snesu delší, podrobnější článek, ideálně na celé stránky rozházený do 2 - 3 sloupců pouze s nutnými obrázky. Na ten se soustředím a z papíru se lépe čte. Mimo jiné proto, že kolem něj nic nebliká, snažím se reklamu neblokovat, ale občas jsem nucen zkopírovat si text článku do notepadu, aby se to dalo číst.
Ale když ono takových článků vychází minimum. Tak jednou za čtvrt roku podlehnu a zkusmo si něco koupím, ale obsah i forma je stejná jako na internetu.
Mimochodem, redaktoři internetových médií, ať odborných či zpravodajských by zasloužili přes ústa za "ilustrační fotografie" (to neumí upravit redakční systém tak, aby u článků, kde podobná úchylnost nemá co dělat vložena nebyla?) a v tištěných médiích to už je to samé. Proč je 3 sloupcový článek roztažen na sloupců 6 jen proto, aby se doprostřed vešel debilní obrázek? Např. info o ceně akcií, tak tam šoupneme klikatou čáru, představující graf (který ovšem ani omylem nic neříká o popisované akcii, úplně stejný tam byl už 100x a ještě mockrát bude).
Papírové časopisy opravdu hodně upadly, o tom už dnes snad nikdo nepochybuje. Ale i když upadají, ještě mají čtenářům co říci. Pouze s Internetem si člověk nemůže vystačit. Doufám že tištěné časopisy neupadnou natolik, abych je přestal kupovat. Jejich přednosti tu již byly zmíněny v dostatečné míře. Nakročeno k tomu úpadku ovšem mají - různé digitální blbinky (fotoaparáty, přehrávače všeho možného, projektory...) do nich opravdu nepatří.
Ja jsem marne hledal spravny vyraz pro onaceni te zmeny, kterou se IT casopisy typu CHIP vydaly. Debilizace to docela vystihuje :-) Kazdy casopis se snazi o vetsi a vetsi prodejnost. To je prakticky jedine kriterium! Je to pochopitelne z ekonomickeho hlediska, ale dusledkem je, ze se vytraci odbornost. Takze vydavatel jasa, ale nas par tady na diskusnim foru s takovymi casopisy koncime. Je to jako TV Nova, ma nejvetsi sledovanost a presto na ni temer nekoukam.
Casopisy by meli tezit z te "papirovosti". Malokdy jsem schopny precist si delsi clanek na internetu. Neustale nekam odbiham a jsem rozptylovan dalsimi "lakadly" internetu. Pokud si ho opravdu chci soustredene precist, musim si ho vytisknout.
Přesně o tom to je, od tištěných časopisů utíkají lidí, protože jejich obsah proběhl DEBILIZACÍ, je řádově horší nž internetový obsah, odfláknutá "recenze" na jeden odstavec, zatímco internetová recenze má 50 odstavců, 30 fotek, PDF ke stažení a video recenzi.
Internet dnes tvoří skuteční profíci, pro 99% časopisů píší jen zaostalé pubesentní lamy... pro lamy. Ona DEBILIZACE tištěných médií a zaměření na lidi s IQ 90-95 vedla k jejich úpadku.
Jak rád bych si objednal Softwarové noviny, či některé starší časopisy, včetně "komunistického" Amatérského rádia. NEexistují. Vše je bulvár o 1 odstavci o volbě toho nej telefonu, notebooku, a dalších cetek.
Cele je to o tom ze papirova media se nedokazou tezit z vyhody kterou maji.
Nevyuzivaji svych prednosti. Naopak se snazi kopirovat styl internetu coz je chyba. Misto textu maji obrazky, ale vetsinou dost nerikajici. Na obrazky je internet tam lze poskytnout neskonale kvalitnejsi fotografii. Ale na text je lepsi papir, lepe se cte a lepe se s nim pracuje.
Odebiral jsem dlouha leta Computer, abych mel prehled co se deje ve svete. Internetove servery jsou vetsinou prilis uzce zamereny, tak jednou za 14dni papirovy casopis byl prijemny a mel smysl. A nekde lze cist pouze papirovy casak, napr. na WC.
Jenze pak se s nim neco stalo: objevily se reklamy na parfemy a veci, ktere nemaji vubec nic spolecneho s IT, pak misto normalnich clanku a srovnani byla same duely a bomby, vecnost nahradily emoce. Pritom se mezi mnozstvim balastu daly najit zajimave informace, napr. srovnavaci testy hardware byly vzdy kvalitni.
Obcas si ted koupim Computer na stanku, mozna bych si jej i predplatil, ale duvera ve znacku uz proste neni.
Ono je to težký, já jsem býval dlouholetým čtenářem jednoho nejmenovaného IT časopisu, který mě velmi vyhovoval, odborně na tom byl dobře, třeba velice přínosné byly články od M.Viriuse, ale i další které se zrovna nemusely týkat programování a taky papír je papír.
Nicméně postupně časem odbornost upadla a skončilo to tím že větší část časopisu se věnovala takovým tématům jako jak připojit digitální foťák k počítači, nebo jaký si vybrat mobilní telefon. Tudíž z časopisu pro odborníky se stal časopis pro laiky který se ani pořádně nevěnuje počítačům, ale spíše různým populárním digitálním hračičkám. Takže čtenáře z řad odborníků (asi) kvůli zvýšení prodeje hodili na vedlejší kolej a dneska kdy těchto jednoduchých článků věnujících se digitálním hračičkám ap. je plný internet (navíc je to pořád to stejné dokola) jim ubývají i tito čtenáři.
Takže mají co chtěli, kdyby odbornost časopisu zůstala tak jej mám předplacený do dneška (a myslím, že bych nebyl jediný), ale nemíním platit za laciné články, kterých je plný internet.
Český trh je prostě malý na uživení vysoce specializovaných časopisů. A klasicky pojatá IT periodika nutně naráží na fakt, že každý čtenář si v daném čísle najde něco, ale bohužel často opravdu jenom něco. A ten pocit, že jste si zaplatili i za obsah, který vás vůbec nzajímá je takový nepříjemný.
V tom ale vidím i největší výhodu tištěných médií obecně: Donutí vás si přečíst i věci, na které byste v RSS čtečce ani neklikli.
Já nevím. Odebírám už léta jeden IT časopis, přičemž na Internetu se pohybuju velmi často, hodiny denně, ve čtečce RSS mám desítky IT serverů, a přesto zatim předplacenku zrušit nehodlám.
1) Je to komfort do tramvaje, autobusu, metra...
2) Pořád se tam dozvim věci (testy, novinky...), který bych na Netu musel hledat (zbytečně zabitej čas) nebo tam dokonce ani v takový formě nebo komplexnim objemu nejsou
3) K mnoha časopisům jsou i bonusy ve formě DVD s plnejma verzema komerčních programů, a to se někdy hodí
U tištěných periodik mě právě vadí nejvíce ta "internetovost" layoutu, kdy text je logicky roztrhán a roztrkán různě po stránce. Člověk pak ztrácí kontinuitu a ztrácí se. Další věc je, že inet je přeci jenom aktuálnější a je interaktivní, což je dost důležitá věc pro řešení problémů a podobných věcí, co vyžadují interaktivitu. Samozřejmě výhoda inetu je i v tom, že přejít ze serveru na server je jednodušší, než si zaběhnout do trafiky pro jiný titul.
Ja kvalitní internetové IT periodikum bych si zaplatil, kdybych měl "zaručenou" jistou kvalitu obsahu rovnající se vynaloženým prostředkům.