Ono je to težký, já jsem býval dlouholetým čtenářem jednoho nejmenovaného IT časopisu, který mě velmi vyhovoval, odborně na tom byl dobře, třeba velice přínosné byly články od M.Viriuse, ale i další které se zrovna nemusely týkat programování a taky papír je papír.
Nicméně postupně časem odbornost upadla a skončilo to tím že větší část časopisu se věnovala takovým tématům jako jak připojit digitální foťák k počítači, nebo jaký si vybrat mobilní telefon. Tudíž z časopisu pro odborníky se stal časopis pro laiky který se ani pořádně nevěnuje počítačům, ale spíše různým populárním digitálním hračičkám. Takže čtenáře z řad odborníků (asi) kvůli zvýšení prodeje hodili na vedlejší kolej a dneska kdy těchto jednoduchých článků věnujících se digitálním hračičkám ap. je plný internet (navíc je to pořád to stejné dokola) jim ubývají i tito čtenáři.
Takže mají co chtěli, kdyby odbornost časopisu zůstala tak jej mám předplacený do dneška (a myslím, že bych nebyl jediný), ale nemíním platit za laciné články, kterých je plný internet.
Přesně o tom to je, od tištěných časopisů utíkají lidí, protože jejich obsah proběhl DEBILIZACÍ, je řádově horší nž internetový obsah, odfláknutá "recenze" na jeden odstavec, zatímco internetová recenze má 50 odstavců, 30 fotek, PDF ke stažení a video recenzi.
Internet dnes tvoří skuteční profíci, pro 99% časopisů píší jen zaostalé pubesentní lamy... pro lamy. Ona DEBILIZACE tištěných médií a zaměření na lidi s IQ 90-95 vedla k jejich úpadku.
Jak rád bych si objednal Softwarové noviny, či některé starší časopisy, včetně "komunistického" Amatérského rádia. NEexistují. Vše je bulvár o 1 odstavci o volbě toho nej telefonu, notebooku, a dalších cetek.
Ja jsem marne hledal spravny vyraz pro onaceni te zmeny, kterou se IT casopisy typu CHIP vydaly. Debilizace to docela vystihuje :-) Kazdy casopis se snazi o vetsi a vetsi prodejnost. To je prakticky jedine kriterium! Je to pochopitelne z ekonomickeho hlediska, ale dusledkem je, ze se vytraci odbornost. Takze vydavatel jasa, ale nas par tady na diskusnim foru s takovymi casopisy koncime. Je to jako TV Nova, ma nejvetsi sledovanost a presto na ni temer nekoukam.
Casopisy by meli tezit z te "papirovosti". Malokdy jsem schopny precist si delsi clanek na internetu. Neustale nekam odbiham a jsem rozptylovan dalsimi "lakadly" internetu. Pokud si ho opravdu chci soustredene precist, musim si ho vytisknout.
Záleží na tom, co použiješ. Když byly v Chipu články "Když rozkvetou fraktály" - kolik z toho jsi využil? Teď je ten obsah zaměřený na praxi - jasně, pro BFU, na druhou stranu to opravu využiješ. Nebo používáš dnes a denně fraktálové výpočty. Časopisy nejsou skripta, je to hodně o zábavě a stylu. V autočasopisech se už také nerozebírá, jestli má auto DOHC nebo OHV, řešeí se běžný problémy, které využiješ - spotřeba, ergonomie, atd.
Nehrajte si tu na vědce...
Obsah zamereny na praxi? Ale ja to proste nevyuziju! :-) Ani ta CD/DVD, od te doby co mam internet. Tezko me treba uspokoji tabulka se zebrickem LCD monitoru, kde je u EIZA uvedena technologie displeje TN. Asi proste nejsem ten BFU ;-) Me by se zrovna libilo, kdyby byl casopis jako skripta, ja za to proste nemuzu :-)
Pro mě je IT spotřební zboží. Je mi třeba úplně jedno, jaká technologie je u LCD použita, hlavně že má dobrý obraz.
A to se třeba v Chipu dozvím. Mám přeplacený i PC World a ty testy tam stojí za draka. 20 produktů v testu a není vítěze, není poražených.
To samé PC Extra - koupil jsem si jej, abych si vybral navigaci a hups - 4 výrobky skončily na prvním místě a dalších asi 5 se ztrátou 0,5 bodu.
Je to asi tím, že ze školy jsem teprve chvíli, ale skripta jsou pro mě synonimem spousty omáčky, teoretických předpokladů, definicí, ale rozhodně ne zábavné čtení. A přesně to od časopisu očekávám - zábavu, poučení, rady a triky, tutoriály. Skripta NE!
Ale ono vůbec není podstatné co pro praxi použiju nebo ne, jediné, na čem tady záleží je, jestli si o tom chci číst. A já si nechci číst o stupiditách jako "Tisíc a jeden trik pro vyladění Windows", chci si číst o něčem, co mne zajímá, co neznám - jako jsou třeba právě fraktály. Chci číst články psané skutečnými odborníky, psané odborným jazykem, ne krávoviny pro ženy v domácnosti.
Proto jsem taky poslední "odborný" IT časopis koupil někdy kolem roku 1993.
Zkus zapracovat na koncentraci, měl jsem kdysi naprosto stejné problémy, a dnes už to řeším tak, že nečtu nedůležité informace, a naopak těm důležitým a zajímavým věnuji o to více času a pozornost.
Dá se to vyřešit, věř mi, chce to jen ujasnit si priority, a klid.
Jo jo. Asi to souvisi s vyvojem spolecnosti a ekonomiky. Kdyz jsem vloni pul roku cestoval po Indii, kupoval jsem si tam prave takova ta lokalni "Amaterska radia", za 10 rupii (5 Kc), a bylo to fakt o necem jinem, takovy min graficky preplacany a vic informaci. Dokonce se da rict, ze se tam okolo kazdeho titulu drzi urcita komunita nadsencu, bylo videt ze to pro autory ani ctenare neni jen o vydelavani prachu :)
Dokonce ani indicka verze Chipu nebyla spatna, i kdyz uz i tam prebirali clanky z americke verze.
No jo, ale kdyz VOGEL Burda nebo IDG meri zisk v radu jednotek let a ne desetileti (cemuz se neda divit, zadnej investor by se nechoval jinak), tak je pro ne holt debilizace medii (a tim padem sirsi zaber a vetsi prodej) vyhodna.
Jinak si ale nemyslim ze by ve vsech redakcich byly lamy, je to jen o zadanem stylu prace a o tom, co se pozaduje.
Jo, Softwarove noviny bych taky bral. Mam doma asi deset cisel z let 2000 ay 2002 a jeste dnes tam najdu neco nadcasoveho a zajimaveho. Nejlepsi byly ty dlouhe tematicke clanky na cca 10 stranek treba o data miningu, porozumeni a synteze reci, principum telekomunikaci, mp3 kodovani atp.
Softwarové noviny jsem míval rád, dokonce jsem je měl předplacené... akorát jsem tak nějak od té doby, co se na titulní stránce objvil velký nápis "Click!" měl problém najít chuť je číst.
Pokud budou v redakcich IT casopisu 17 ti leti pubescenti , kteri stezi poznaji rozdil mezi bajtem a bitem , delata e u monitoru je pro ne nadavka , tak to bude takhle vypadat. Nakonec prijde vetsi inzerent , recenzi jim proskrta a nahradi text svymi PR kecy , protoze sakra plati za barevnou celostranu ....
Papirova media speji ke svemu konci. `pomalu, ale jiste . Bohuzel , stejni odbornici / tzv. chytre hlevenky / pak budou chtit prodavat online verze nebo aspon banery
Souhlasím, nechápu, na koho se dnes IT časopisy za 200 Kč zaměřují.
Když někdo potřebuje poradit, tak nevyhodí zbytečně 200 Kč MĚSÍČNĚ!!!, aby zjistil, který HDD za 2000 Kč je nejlepší, ale zajde do prodejny a některý prostě koupí.
Číst kdysi Amatérské rádio, Bajt (doufám, že se nejmenoval byte :)), a nebo jiné, to bylo něco, měli opravdu velkou odbornost.
Když jsem přestal časopisy před 5ti lety kupovat, tak v nich byly jen recenze (jsou nanic), testy (taky nanic) a zbytek reklama.
Pro koho to je, pro nikoho...
Když už si nemůžu odpustit fyzické médium, tak si nekoupím pitomý povrchní časopis za 100 - 200 Kč, ale pořádnou knihu, která mě aspoň něco naučí.
Amatérské rádio před rokem 89 je legenda. Ale - nedávno jsem si procházel všechny ročníky od roku 1952 (stáhl jsem je kdesi z webu). Byl jsem docela překvapený, že AR nebylo zase tak dobré, jak jsem si ho pamatoval. Taky spousta vaty (tu ideologickou nepočítám), zjednodušování až k nepravdám, článků pro pitomce a vyslovených omylů. Odborník, který těm věcem opravdu rozumí, se musí i u AR často zasmát. Nebylo to tak ideální, jak se s odstupem zdá.
Já jsem psal pro jeden odborný IT časopis a tento vývoj mohu potvrdit i zevnitř redakce. Jednoho dne se přišlo s tím, že se musíme zaměřit na obyčejného uživatele a tomu se přizpůsobila i úroveň článků. Stále se sice v časopise nacházely vysoce odborné články, aby si na své přišli i náročnější čtenáři, ale většina článků byla na úrovni pro běžné uživatele. Na druhou stranu to byla otázka přežití a čísla to dokazovala. Aby se papírový časopis uživil, musí mít obrovský náklad a ten mu bohužel na tak malém trhu, jakým je ČR a SR, nezajistí odborná veřejnost. Na internetu to je o něčem jiném, tam se dá díky nižším nákladům provozovat i úzkoprofilový, odborný časopis. Takže bych onen trend nepovažoval za dobrovolnou rezignaci na odbornost, ale prostě a jednoduše nutnost pro přežití časopisu
Nemuzeme mit nekomu za zle, ze se snazi vydelat si penize, i kdyz nam tim przni "nas" casopis. Je to pouze volba vydavatele/redakce, jestli chce ziskat uznani odborne verejnosti a zaroven nemit co do huby, a nebo vydelavat penize na masach. Muzeme si nad tim povzdechnout, ale tezko to muzeme nekomu vycitat.
Neslo zvysit ve vasem pripade cenu casopisu, kdyz byl problem s nakladem? :-)
Jenže ten běžný úživatel najednou zjistí, že časopis ke koupi konzumního zboží prostě nepotřebuje (což odborník u vysoce odborného časopisu neudělá), a zajde si do nejbližšího hypermárketu a koupí si PC/DVD/TV/audio...
Pokud by Stereo&Video přestaly dělat recenze na High-end a začaly dělat 90 procent recenzí ne pro nadšence, ale pro konzumenty typu repráčky za 200 - 500 Kč, tak zaniknou. Teda já si je už stejně nekupuji, asi nejsem ten správný fanatik, ale kdysi jsem je hodně četl :) (a přestal je kupovat kvůli penězům, raději jsem si za to koupil CDčka, kvalita byla obstojná (oproti Chipu, atd. který jsem přestal kupovat pro úpadek kvality, přebytek reklamy a cenu...)).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).