Já také neznám nikoho, kdo má peoplemeter. Jenže - vysílatelé se dohodli, že data se budou měřit nějakým způsobem. Tento způsob je jako jediný oficiální zdroj dat. Takže můžete tady (nejen Vy), hlásat, jak nikdo z Vašich okolí nesleduje ten a ten program, ale oficiální měření mluví jasně. Tvrdá data jsou vždy na prvním místě.
Takového článku se nedočkáte, informace potřebné pro jeho sepsání se řadí s největší pravděpodobností mezi "obchodní tajemství". Chápu rozdělení podle sociodemografického hlediska. Ale objektivní hodnocení podle příjmu dle různých platforem nemohou nikdy zajistit. Je to prostě hra a zadavatelům reklam nic jiného nezbývá, než na daná pravidla přistoupit. Jsem zvědavý, jaký zmatek nastane po zveřejnění 2 různých měření od podzimu 2013. Nejprve výsledky bude Nova korigovat podle dosavadního měření a potom...uvidíme...
Kouzelnou krabičku by doma měly mít pouze ty rodiny,které prokáží,že mají k dispozici absolutně všechny programy,které jsou u nás k dispozici. Něco je pouze na sat-něco pouze v dvb-t. Znám několik rodin,které si z lenosti,nebo z důvodu,že to prostě neumí už 3-4 roky neproladily STB. Z muxu3 chytají v tom lepším případě Primu Love(byla první),a o dalších programech nemají potuchy. O muxu4 ani nemluvím.....Takové měření sledovanosti,je tedy na dvě věci.....na nic,a na ho....
Ale prosím Vás, statistika... říká Vám něco Holzmann, krásně vám vysvětlí co je to statistika :-) a měl pravdu. A další mnohé příklady viz. průměrný plat v ČR, kdo ho má? Tak jestli měření vychází z těchto vzorů, tak pak se krásně ze vzorku 1800 VIP lidí krásně udělá 1,5 mil. sledovanost. Jen je jak si problém, zda v tu chvilku vůbec sedí 1,5 mil lidí u TV, o tom bych totiž také dost polemizoval.
Tak mi tedy řekněte, když tak chytrý, jakým klíčem jsou vybíráni lidé do tohoto měření? Hlavně necitujte náhodně...
A mezi náma je statistika a statiska, dělat vzorek z 1800 lidí (stále nevím podle jakého klíče jsou určeni) a stále to tady podsouvat, kdo jak zvýtězil a prohrál mi nepřijde dost férové vůči menším stanicím. A věřím tomu, že měření bude v Praze, Brně a těchto velkých městech. Zbytek republiky, totiž nikojo nezajímá. Pokud si chcete rejpnout, že jsem buran, tak nejsem bydlím též v Praze, ale tak nějak soucítím i s ostatníma co nemají to štestí bydlet v Praze (tedy pokud je to vůbec výhra)
A s tím průměrem, to byl pouze příklad jak jsou tyto údaje (statistiky, průměry, odhady apod) zavádějící.
Bohužel jsem i svědkem v práci jak se manipují data a výpočty... nevidím důvod třeba i ve výběru vhodných lidí pro toto měření...
Klíč samozřejmě neznám, ale náhodně to z principu věci není, pokud chcete vybrat vzorek odpovídající rozložení populace. Menší stanice to měření nezajímá, neplatí si ho. Jde pouze o členy ATO, v příštím roce i o novácký spolek. Takže záleží v podstatě jen na nich, jestli si dokáží měření ohlídat a prokázat jeho důvěryhodnost zadavatelům reklamy. Pokud by měření nadržovalo jedné stanici, tak se jiná jistě ozve.
S Novákem je to ztráta času, protože on i když plácne naprostou b-l-b-o-s-t bez znalosti věci, tak ji bude do krve obhajovat jenom proto, aby nevypadal jak trubka, že tomu nerozumí.
Jinak je samozřejmě celá statistika u měření sledovanosti k ničemu, protože agentura placená z peněz dotyčných televizí pracuje přesně tak, jak si ty televize přejí a není vůbec žádný problém vše nastavit přesně dle jejich požadavků. I proto Nova odešla a založila si svoje měření (kde si ho zase zfalšuje k obrazu svému jako to dělá Prima a další stanice u svého měření) a navíc se s oblibou používají fígle typu uvádění věkových kategorií a různých časů. Je to prostě dobré tak leda pro nekonečné Novácko-Primácké diskuze na DZ, kde se z lejna dělá kulička s desítkami (někdy i stovkami) příspěvků právě o tom lejně :-)
Už v tom vašem tvrzení je logický problém - píšete, že agentura udělá přesně to, co si TV přejí a zároveň že proto Nova odešla.
Aby se na něčem ty TV dohodly, tak by musely potřebovat fixlovat spolu proti někomu jinému - jenže nikdo takový tady není, všichni velcí hráči jsou v ATO. Ony ale potřebují fixlovat proti sobě navzájem, takže se v té agentuře hlídají a hádají. A když to nešlo jinak, tak se Nova trhla a bude nás oblažovat svými výsledky - to pravé fixlování se tedy spíš chystá.
Kristepane Nováku! To ti fakt nedošlo, že ta agentura asi přestala kopat za Novu a proto se v CME znelíbila?!
A členem té tvoji povedené agentury ATO je ČT, Prima, Óčko a Atmedia (neboli Liberty Global neboli ve zdejších končinách UPC) a jako přidružený ještě Barrandov. Takže jenom ti, kteří si dokáží všechno pěkně rozebrat k obrazu svému.
Mimochodem si všimni, že třeba slovenské televizní stanice se nikde ve sledovanosti neobjevují. A to i přesto, že mají spoustu pořadů v českém znění a taktéž jejich dostupnost je prakticky v celé kabelové síti UPC, ve Skylinku/CS Linku, ve freeSATu a v Digi (a ještě část republiky s přeshraničním příjmem). Že by opravdu nebyl žádný zájem? Nebo je tak malý, že se vejde do těch cca <10% jako "Ostatní stanice"? To se mně moc nezdá :-)
Nevím kde co působí, ale na tebe asi nějaký zlý duch, protože jinak bys nemohl napsat tak neskutečnou kravinu - prostě slovenské programy jsou běžně v nabídkách kabelovek a satelitních společností v ČR, dají se mnohde přijímat i přeshraničně, takže každé seriózní měření sledovanosti je musí brát v potaz. A pokud je v potaz nebere, tak to není měření, ale obyčejný výmysl a hraní si s čísly. Ať se ti to líbí nebo ne.
To je otázka, jestli za Novu přestala kopat, nebo šla spíš Nova k šípku rychleji, než i její manažment předpokládal. Odvolávání vlastních zástupců ze dne na den nevypadá na moc promyšlený tah. Nyní už jsou rozhádaní a čísla Novy jdou přesto nahoru, takže tahle teorie má trhliny.
Ohledně slováků - zdát se to nemusí, ale mně to moc divné nepřijde. Vždyť tam běží v podstatě to samé co u nás, jen v jiném čase a pokrytí u diváků i přes sat a UPC je max poloviční než u našich stanic. Já slováky přes UPC mám, ale dívám se na ně párkrát do roka.
dobře, všichni jen chodí kolem horké kaše, ale mě to nebaví: chybí vám základy logiky obecné i výrokové a základní analytické myšlení, jedním slovem jste očividně typický český lahváč, který něco takové jako statistika nepochopí nikdy, proto si raději dejte ještě pár půllitráků nasledovaných 13minutama instatního českého sexu a běžte spát